Skundą dėl muitų taikymo ES įteikė gegužės mėnesį, siekdama priversti Maskvą panaikinti Vokietijos ir Italijos lengvosioms komercinėms transporto priemonėms taikomus muitus.

Rusija pareiškė, kad šios transporto priemonės yra dempinguojamos – nelegaliai pardavinėjamos už mažesnę nei vidaus rinkos kainą ir net už savikainą – ir pernai įvedė 29,6 proc. muitą Vokietijos ir 29 proc. muitą Italijos komercinėms transporto priemonėms.

Tuo tarpu ES sako, kad Rusija nelegaliai gina savo gamintojus.

Pagal PPO taisykles, po oficialaus skundo įteikimo abi šalys turi 60 dienų šiam ginčui išspręsti. Europos Sąjunga Pasaulio prekybos organizacijai ako, kad birželio 18 dieną vykusiose tiesioginėse „konsultacijose“ nesutarimų išspręsti nepavyko, todėl prašo, kad organizacija suformuotų arbitrų grupę, kuri išspręstų šį ginčą.

Ginčo nagrinėjimo perdavimas PPO yra laikomas kraštutine jo nagrinėjimo priemone, kai ginčo nepavyksta išspręsti diplomatinėmis priemonėmis.

PPO nariams leidžiama nustatyti papildomus muitus, kai prekės jų teritorijoje parduodamos mažesne nei rinkos, arba dempingo, kaina.

Tačiau jos turi įrodyti, kad dėl tokio dempingo nukenčia vidaus gamintojai.

ES įrodinėja, kad „23–29,6 proc. muitai, taikomi Europos lengvosioms komercinėms transporto priemonėms, gerokai varžo prieigą prie Rusijos rinkos“.

ES prašymas PPO yra dar vienas įtemptų prekybinių santykių tarp Briuselio ir Maskvos, kurie komplikavosi nuo krizės Ukrainoje pradžios, ženklas. Per pastaruosius du mėnesius abi šalys viena kitai įvedė naujų sankcijų.

Kol kas PPO negavo naujų prašymų nagrinėti prekybai arba kitokiai ekonominei veiklai taikomų apribojimų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)