Didžiosios alaus daryklos galės susijungti, pardavus vieną iš jų

 (11)
Konkurencijos taryba (KT) leido Danijos bendrovei "Carslberg" įsigyti alaus daryklas "Kalnapilis", "Utenos alus" bei bendroves "Utenos gėrimai" ir "Jungtinis alaus centras" su sąlyga, jei "Carslberg" ir Skandinavijos koncernas BBH parduos vieną iš trijų valdomų Lietuvos alaus daryklų.
Be to, "Carlsberg" turės įvykdyti ir kitas sąlygas. "Carlsberg" ir BBH turės parduoti kitiems investuotojams Panevėžio "Kalnapilį", Klaipėdos "Švyturį" arba "Utenos alų", ketvirtadienį spaudos konferencijoje teigė KT pirmininkas Rimantas Stanikūnas.

KT nustatė, jog susijungus šioms trims bendrovėms būtų sukurta dominuojama padėtis šalies alaus rinkoje ir itin apribota konkurencija. Lapkričio 1-ąją trys bendrovės kartu užėmė 70,4 proc. Lietuvos alaus rinkos.

Šių metų gegužės mėnesį Norvegijos bendrovė "Orkla", valdanti 50 proc. BBH akcijų, ir "Carlsberg" paskelbė kuriančios bendrą įmonę, sujungdamos alaus gamybos įmonių veiklą. "Carlsberg" Lietuvoje valdo "Švyturį", BBH - Panevėžio alaus daryklą " Kalnapilis", "Utenos alų", bendroves "Utenos gėrimai" ir "Jungtinis alaus centras".

"Carlsberg" kreipėsi į Lietuvos konkurencijos tarybą, prašydamas leidimo sujungti tris didžiausias šalies alaus daryklas. KT kontroliuos, kad viena iš trijų alaus daryklų būtų kuo greičiau parduota ir atitektų konkurentui, o ne, anot R. Stanikūno, "kokiam nors "Carlsberg" ar BBH filialui". Informacija, per kiek laiko turi būti parduota viena iš trijų alaus daryklų, yra konfidenciali.

"Carlsberg" turės KT nuolat informuoti, kaip vyksta jo reorganizavimo procesas, ar bus išsaugojami prekės ženklai ir kita intelektinė nuosavybė. KT taip pat nusprendė, kad kol nebus parduota viena iš įmonių, "Švyturys" negalės prisijungti prie alaus daryklų produkciją platinančio "Jungtinio alaus centro". "Jei "Švyturys" įsijungtų į šį tinklą, rinkoje būtų keblu konkuruoti ir "Vilniaus Taurui", ir "Ragučiui", ir "Gubernijai", taip pat kitoms mažoms alaus darykloms", teigė R. Stanikūnas.

Be to, anot jo, susidarytų ypač kebli padėtis alaus baruose, restoranuose, mažmeninės prekybos tinkle. "Mes norime, kad išliktų konkurencija, norime pirkti kokybišką alų ir kad alaus kainos nedidėtų", tvirtino R. Stanikūnas.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Pašto skyrius siūlo įkurti bibliotekose ar parduotuvėse (58)

Siekiant kaimo vietovių nepalikti be pašto, Lietuvos pašto padaliniai galėtų dirbti kartu su bibliotekomis ar kitomis valstybės institucijomis, sako Seimo pirmininkas.

„Barbora“ ateina į Kauną (48)

Internetinė parduotuvė „Barbora“ balandį planuoja pradėti veiklą Kaune, pranešė įmonės direktorius Tomas Kibildis.

Darbdaviai tikisi greito Darbo kodekso priėmimo (56)

Darbdavių atstovai norėtų, kad naujasis Darbo kodeksas Seime būtų patvirtintas balandį, nes tai leistų verslui iki liepos pradžios prisitaikyti prie naujų darbo santykių. Darbdaviai taip pat tikisi, kad parlamentarai nekeis Trišalėje taryboje sutartų nuostatų.

„Twitter“ svarsto galimybę įvesti mokestį už paslaugas (1)

„Twitter“ svarsto galimybę pristatyti naują populiarios programėlės „Tweetdeck“ versiją, skirtą profesionalams, ir pirmą kartą pradėti imti mokestį už paslaugas iš kai kurių vartotojų, ketvirtadienį informuoja „Reuters“, remdamasi bendrovės duomenimis.

„Startup Lithuania“ įvardytas kaip sektinas ekosistemos skatinimo pavyzdys

Pasaulio ekonomikos forumo ir Europos investicijų banko šią savaitę išleistoje ataskaitoje „Verslios Lietuvos“ startuolių ekosistemos platforma „Startup Lithuania“ buvo įtraukta tarp 25 pavyzdinių verslumo ir inovacijų skatinimo iniciatyvų.