Kaip ir pernai, mylimiausiu prekės ženklu Lietuviai išrinko - „Google“ (65,4 proc.). Antroje vietoje įsitvirtino „Skype“ (47,4 proc.), trečioje - „Facebook” (46,9 proc.).

Į mylimiausių prekių ženklų dvidešimtuką taip pat pateko „Maxima“ (42,3 proc.), „Nokia“ (41,7 proc.), „Swedbank“ (41,1 proc.), „TV3” (38,8 proc.), „YouTube” (34,7 proc.), „Vytautas” (34,4 proc.), „Raffaello” (32,9 proc.), DELFI (32 proc.), „Eurovaistinė“ (31,1 proc.), „Akropolis“ (30,3 proc.), „Mylimiausia“ (29,9 proc.), „Senukai“ (29,2 proc.), „Tele2” (28,2 proc.), „Samsung” (27,8 proc.), „Karūna“ (27,7 proc.), „Fairy“ (27,3 proc.), „Bosca“ (27,3 proc.).

DELFI vadovas Aleksandras Česnavičius džiaugėsi, kad skaitomiausias naujienų portalas Lietuvoje patenka į mėgstamiausių prekių ženklų dvidešimtuką.

„Tai nėra atsitiktinumas, bet sudėtingo rinkodaros darbo rezultatas, kuriuo mes didžiuojamės. Stipriai dirbame su savo prekės ženklu, kuris yra sistemingai apibrėžtas ir atspindi pagrindines portalo vertybes. Taip pat džiugina faktas, kad tarp mėgstamiausių prekių ženklų Lietuvoje yra tiek daug skaitmeninių produktų“, - teigė jis.

Įvardijo, ką myli už kokybę, unikalumą ir vertę

„DDB Brand Capital“ tyrimas buvo atliktas šių metų birželio-liepos mėnesį. Jo metu trijose Baltijos šalyse buvo apklausta po 1000 gyventojų 15-74 m. amžiaus. Buvo tiriama, kaip gyventojai vertina skirtingus prekių ženklus.
Į apklausą Lietuvoje buvo įtraukta daugiau nei 300 prekių ženklų, kurie buvo tiriami 48 kategorijose.

Gyventojų buvo klausiama, ar jie žino tam tikrą prekės ženklą, ar jo produktu ar paslauga naudojasi, naudotųsi ar jį mėgsta. Taip pat buvo tiriamas žmonių požiūris į produkto kokybę, unikalumą, vertę už pinigus.

Tyrimo metu nustatyta, kad lietuviai vidutiniškai myli po 40 prekių ženklų, latviai – 34, estai – 35.

Palyginus šių metų rezultatus su pernai, daugiausiai mylinčiųjų klientų prarado duonos, padažų, namų valymo priemonių, bankų klientai ir pirkėjai.

Mylimiausių prekių ženklų šimtuke lietuviškų prekių ženklų yra 48, Latvijoje – 35, Estijoje – 37.

Daugiausia vietų per metus pakilo „Vilkyškių pieninės“, „Volfas Engelman“ ir „Gintarinės vaistinės“ prekių ženklai. Metų nuopuoliais įvardyti „Žemaitijos pienas“, „Tymbark“ ir SEB.

Analizuojant prekių ženklams priskiriamą kokybę, nustatyta, kad lietuviui kokybę simbolizuoja „Nike“, „Adidas“, „Puma“, „Canon“, „Nikon“.

Unikaliausiais įvardijami „Google“, „Skype“, „Facebook“, „Raffaello“, „Apple“.

Lietuviai tiki, kad geriausią vertę už pinigus jie gauna iš „Norfos“, „Maximos“, „Camelia“, „Senukų“ ir „Tele2”.

Meilė prekių ženklams priklauso ir nuo gyvenimo būdo

Reklamos agentūros „DBB Vilnius“ užsakytame tyrime respondentų buvo klausiama ne tik apie lojalumą ar prekių ženklų pasirinkimą, bet ir gyventojų asmenines savybes, pomėgius bei vertybes, kurios gali nulemti tam tikrų prekių ženklų pasirinkimą.

Tyrimo autoriai pastebi, kad per metus 4 proc. sumažėjo pernelyg daug įsiskolinusių gyventojų, 5 proc. sumažėjo gyventojų, kuriems sunkiai pavyksta taupyti. 5 proc. išaugo respondentų skaičius, teigiančių, kad norėtų mažiau dirbti, net jei sumažintų atlyginimą. 16 proc. daugiau lietuvių prisipažino aukojantys labdarai.

Apklausoje gyventojams buvo užduota daugiau nei 300 asmeninių klausimų apie jų nuostatas, vertybes, veiklą, produktų ir paslaugų vartojimą.

Pastebėta, kad lietuviai vis daugiau dėmesio skiria individualiam prekių ar paslaugų pasirinkimui, todėl paslaugų ir prekių kūrėjai turėtų vis daugiau dėmesio skirti visuminei kliento patirčiai.

Tyrimas atskleidžia, kad vis daugiau žmonių pradeda rūpintis savimi, sportuoti, pirkti ne pirmo būtinumo prekes, jie plėtė savo pramogų įvairovę.

Didžiausi pokyčiai pastebėti interneto vartojime. Per metus internete perkančiųjų padaugėjo 15 proc., 10 proc. išaugo gyventojų, turinčių nešiojamus kompiuterius, skaičius, mobiliuoju internetu naudojosi 13 proc. daugiau gyventojų. 10-15 proc. augo išmaniuosiuose telefonuose naršiusiųjų, skaičiusių naujienas, žiūrėjusių vaizdo klipus respondentų skaičius.

Vis daugiau lietuviai atsidarinėjo „Facebook“ (5 proc. augimas), dažniau skelbė turinį internete, dalijosi nuotraukomis. Nepaisant to, pastebima, kad nekito noras su prekių ženklais draugauti socialiniuose tinkluose.

Lietuvos gyventojai Baltijos šalyse išlieka „išmaniausi“ - dažniau nei kaimynai jungiasi prie mobiliojo interneto, naudojasi įvairiomis išmaniojo telefono funkcijomis.

Taip pat lietuviai įvardijami kaip disciplinuočiausi finansiniais klausimais – atsakingai taupo, labiausiai planuoja išlaidas. Vis dėlto, palyginus su latviais ir estais, jie įvardijami ir kaip azartiškiausi – dalyvauja įvairiose akcijose, kur galima laimėti, perka loterijų bilietus.

Top20 mėgstamiausių prekių ženklų Lietuvoje 2013 m.

Prekės ženklasMėgstantieji
Google65,4 proc.
Skype47,4 proc.
Facebook46,9 proc.
Maxima42,3 proc.
Nokia41,7 proc.
Swedbank41,1 proc.
TV338,8 proc.
YouTube34,7 proc.
Vytautas34,4 proc.
Raffaello32,9 proc.
DELFI32 proc.
Eurovaistinė31,1 proc.
Akropolis30,3 proc.
Mylimiausia29,9 proc.
Senukai29,2 proc.
Tele228,2 proc.
Samsung27,8 proc.
Karūna27,7 proc.
Fairy27,3 proc.
Bosca27,3 proc.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)