Siuntinį moteris išsiuntė kovo 4-ąją, tad, pagal Lietuvos pašto darbo tvarką, adresatė Panevėžyje jį turėjo gauti po dienos. Tačiau ponios Romos draugė siuntinio negavo iki šiol. Panevėžio pašto darbuotojos ją patikino, kad siuntinys nėra pasiekęs šio miesto.

Paštininkė neįspėjo

"Ieškoti pradingusio siuntinio nuėjau į Alytaus apskrities centrinį paštą. Darbuotoja, sužinojusi, kad siuntinys buvo neregistruotas, pareiškė, kad tokių siuntinių niekas neieškos ir patarė laukti mėnesį. Esą gal bevežant siuntinys kažkur pasiklydo, gal netiksliai buvo užrašytas adresas", - bevaises paieškas prisiminė R.Tarutytė.

Anot jos, priimdama siuntinį pašto darbuotoja nė žodžiu neužsiminė, kad registruotomis siuntomis rūpinamasi labiau nei neregistruotomis. "Jei būčiau žinojusi, kad taip gali nutikti, tikrai būčiau registravusi, bet iki šiol pasitikėjau pašto darbu", - pabrėžė alytiškė.

Alytaus pašto direktorius Jonas Vyšniauskas aiškino, kad laiškus ir siuntinius patikimiausia siųsti registruotus. "Tačiau nereikia galvoti, kad dauguma neregistruotos korespondencijos dingsta ir ja nesirūpinama", - teigė jis. Pasak J.Vyšniausko, pašto darbuotoja turėjo perspėti klientę apie nemalonią galimybę, jog neregistruotas siuntinys dėl nenumatytų kliūčių adresato gali ir nepasiekti, kad saugiau rinktis brangesnę paslaugą.

Pašto direktoriaus tikinimu, viena siuntinių dingimo priežasčių - ilga jų kelionė: pirmiausia siuntiniai nuvežami į apkaitos punktą Vilniuje ir tik vėliau keliauja nurodytam adresatui, į bet kurį Lietuvos kampelį.

Kas atsakys už dingusį siuntinį? "Nežinau, ką pasakyti. Yra kaip yra. Siuntinys tikrai iš mūsų pašto iškeliavo, bet to pagrįsti jokiais dokumentais negaliu. Neįmanoma nustatyti, kur kelionės metu siuntinys pradingo ar pasiklydo, nes neregistruotos siuntos neįrašomos į lydimuosius dokumentus", - aiškino J.Vyšniauskas.

Parašė skundą

Alytiškė gydytoja Valentina Dičpetrė taip pat nepatenkinta paštininkų darbu. Vasario 24-ąją mirė Sankt Peterburge gyvenanti jos sesuo. Kitą dieną V.Dičpetrės sūnėnas išsiuntė pranešimą. Oficialus, gydytojų patvirtintas dokumentas apie mirties faktą buvo reikalingas, kad Rusijos ambasada skubos tvarka 3 dienoms išduotų nemokamas vizas velionės artimiesiems.

"Giminaitis patikino, kad po kelių valandų turėčiau gauti pranešimą. Nesulaukusi jo pavakare pati nuėjau į paštą. Tačiau pranešimo nebuvo nei tada, nei kitą rytą", - sakė V.Dičpetrė.

Negalėdami ilgiau laukti žmonės kreipėsi į Rusijos ambasadą ir įveikę daugybę kliūčių suspėjo nuvykti į laidotuves. "Grįžusi pašto dėžutėje radau vasario 27 dienos pranešimą", - teigė alytiškė. Pasipiktinusi moteris parašė skundą Lietuvos pašto vadovams.

Siūlo kitą paslaugą

"Lieka tik apgailestauti, mūsų pašto darbuotojai mažiausiai dėl to kalti. Pagal tvarką, įsigaliojusią nuo vasario 1-osios, pasiuntinių vidaus greituoju paštu tarptautinės telegramos pirmiausia keliauja į Estiją, tarptautinio telegrafo informacijos bendrovę "Elion". V.Dičpetrei skirtas pranešimas Vilnių pasiekė tik vasario 26-osios pabaigoje. Kitos dienos rytą atkeliavo į Alytų ir buvo nuneštas adresatei", - teigė Alytaus pašto direktoriaus pavaduotoja Ona Sadauskienė. Anot jos, geriausia būtų, kad skubiais atvejais žmonės rinktųsi faksogramų paslaugą. Tada reikiamą pranešimą pašte jie gautų per keletą minučių.