Prekybos technologijų sprendimų įmonės „StrongPoint“ iniciatyva atlikta reprezentatyvi apklausa atskleidė, kad 88 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius metus bent kartą susidūrė su klaidinančiomis kainomis parduotuvėse, rašoma pranešime spaudai.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kas trečias respondentas kainų neatitikimus lentynoje ir prie kasos pastebėjo net 3 – 5 kartus. Pirkėjams, atsidūrusiems tokioje situacijoje dažniausiai pasiūloma atsisakyti prekės arba mokėti prie kasos nurodytą kainą, o pardavėjai baudžiami už klaidinančią informaciją apie prekių kainas ir nuolaidas.

Apklausos duomenimis, 60 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius metus teko nuo 1 iki 12 kartų susidurti su klaidinančiomis kainomis. Daugiausiai, net 30 proc. respondentų, šioje situacijoje atsidūrė 3 – 5 kartus.

Dažniausiai kainų nesutapimus kainoraštyje bei kasos kvite pastebi moterys ir gyventojai, vyresni nei 35 m., jie klaidinančias kainas parduotuvėse pamatė daugiau nei 12 kartų. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) skelbiamais duomenimis, apie 80 proc. gaunamų vartotojų skundų dėl neteisingo kainų nurodymo yra pagrįsti.

Dažniausiai vartotojai nurodo, jog prekybos centro lentynose pateikiamos prekių kainos neatitinka kasos kvite nurodomų kainų, skelbiamos nuolaidos kasoje nebepritaikomos, o kartais prekės kaina su nuolaida yra didesnė nei be nuolaidos.

Pasak „StrongPoint“ Baltijos šalyse vadovo Juliaus Stulpino, kuomet prekių kainų neatitikimas yra netyčinis, pavyzdžiui, pasibaigus akcijai darbuotojai nespėjo pakeisti kainų lentynose ar nespėta suderinti viso parduotuvių tinklo kainų atnaujinimo, gali padėti ir tam tikri technologiniai sprendimai. „Kai kuriose Europos valstybėse, tarp jų ir Estijoje, prekybos centruose plačiai naudojamos elektroninės kainų etiketės.

Jos pakeičia popierines kainų etiketes lentynose ir suteikia galimybę darbuotojams vos keliais mygtukų paspaudimais koreguoti kainas visose tinklo parduotuvėse. Išvaizda elektroninės etiketės beveik nesiskiria nuo įprastų ir veikia panašiu principu, kaip ir e - knygų skaityklės: tekstas spausdinamas specialiu elektroniniu rašalu, nevargina akių, be to atsiranda papildomos galimybės nurodyti prekes su nuolaida“, – pasakoja „StrongPoint“ vadovas.

J. Stulpino teigimu, ši inovacija potencialiai galėtų sumažinti apie 90 proc. netyčinių kainų neatitikimų skaičių ir Lietuvos parduotuvėse.

Apklausos rezultatai rodo, jog dauguma atvejų, kuomet pirkėjai susiduria su kainų nesutapimu, sprendžiami prarandant prekę už norimą kainą ar prekybininko atveju – pajamas

Net 51 proc. respondentų teigia, jog jiems prie kasos pasiūlyta atsisakyti prekės su klaidingai nurodyta kaina. Dar 40 proc. gyventojų turėjo mokėti kasoje nurodytą kainą. Beveik ketvirtadalis pirkėjų apie pastebėtus kainų neatitikimus parduotuvės darbuotojų net neinformavo.

Pirkėjas, susidūręs su klaidinančiomis kainomis, turėtų užfiksuoti prekės kainą lentynoje ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją bei nurodyti savo reikalavimą, pavyzdžiui, kompensuoti kainų skirtumą. Jei pardavėjas į tai neatsižvelgia, siūloma pateikti savo reikalavimą pardavėjui raštu arba apie vykdomą galimai nesąžiningą komercinę veiklą pranešti VVTAT.

Remiantis Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymu, nustačius tokį pažeidimą pardavėjui galima skirti baudą nuo 289 iki 8688 EUR.

J. Stulpinas pastebi tendenciją, kad per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje stipriai augo įvairių prekybos technologijų naudojimas. Inovacijos prekybos srityje nuolat vystomos orientuojantis į tikslumą, apsipirkimo greitį bei pridėtinės vertės kūrimą pirkėjui.

„Kaip šiandien nieko nebestebina savitarnos kasos, taip per ateinančius penkerius metus parduotuvėse bus integruotos ir kitos priemonės, padedančios efektyviau dirbti personalui, eliminuojančios dėl žmogiškojo faktoriaus atsirandančias klaidas bei užtikrinančios kokybišką apsipirkimą vartotojui.

Pirkėjas namo iš parduotuvės parsineš ne tik produktus, bet ir specialiai jam sugeneruotus receptus, kaip pasigaminti vakarienę su turimu pirkinių krepšeliu“, – teigia „StrongPoint“ atstovas.


Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą UAB „StrongPoint“ užsakymu įvykdė visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Apklausa atlikta 2017 m. balandžio 5 – 10 dienomis, joje dalyvavo 1004 respondentai iš visos Lietuvos.
Apie įmonių grupę „StrongPoint“

Lietuvos įmonė „New Vision Baltija“ 2014 m. liepą įsiliejo į norvegų tarptautinę grupę „PSI Group“. Nuo 2015 metų rugsėjo visos šios grupės įmonės tapo žinomos nauju pavadinimu „StrongPoint“. Kompanija veikia 11 šalių visoje Europoje ir Pietryčių Azijoje, kuriose dirba apie 600 darbuotojų.

„StrongPoint“ kuria, vysto ir tiekia technologinius ir programinius sprendimus bei sistemų integravimo ir priežiūros paslaugas prekybininkams. Beveik penki milijonai mažmeninės prekybos pirkėjų kasdien naudoja „StrongPoint“ technologinius sprendimus, o metinė įmonių grupės apyvarta 2016 m. siekė 123 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (3)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (4)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Krintant svarui, toliau daugėja Didžiąją Britaniją lankančių turistų skaičius (5)

Didžiąją Britaniją birželį aplankiusių turistų skaičius, palyginti su tuo pačiu 2016 m....

B. Bradauskui priklausantis „Lamantinas“ šiemet uždirbo 471 tūkst. eurų pelno (39)

Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lamantinas“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 471...

Apklausa: 6 iš 10 pažįstamiems atskleidžia, kokią algą gauna (14)

Dauguma darbuotojų sutinka, kad darbo užmokesčio duomenys yra privatus klausimas ir labai jautri...

Top naujienos

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (132)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (54)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Tokio ažiotažo nebuvo jau seniai, bet K. Porzingio žvaigždė lietuvių negąsdina specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (2)

Lengvas pasivaikščiojimas draugiškose rungtynėse Rygoje Lietuvos rinktinei išėjo į naudą –...

Joniškio rajone iš voljero pabėgusi meška jau surasta atnaujinta 08.16 (95)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (27)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Hobis tapo antrąja profesija (20)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (15)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (99)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (32)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (11)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...