Kaip pranešime spaudai informuoja „Gubernija“, bendrovė optimizuoja veiklą ir ruošiasi permainoms.

Dėl naujos akcizų politikos klasikinio alaus darykla „Gubernija“ pradėjo veiklų optimizavimą ir darbuotojų skaičiaus peržiūrą. Įmonė pripažįsta, kad tam įtakos turėjo ne tik mažėjantys pardavimai, bet ir pastarųjų metų valdžios veiksmai. Dar nespėjus atsigauti po patirtų naujos užstato sistemos išlaidų, jau ruošiamasi ženkliam pardavimų kritimui.

„Jei dėl valstybės vykdomos politikos apie stabdomas investicijas ir darbuotojų atleidimą praneštų duonos kepyklos, visiems tai keltų susirūpinimą, tačiau kai apie tai kalba alaus daryklos, jų elgesys įvardinamas kaip viešieji ryšiai. Prisiminkime, kad ir Rusijos embargą, kai pasienyje sustojo lietuviški pieno produktai, o perdirbėjai ėmė kalbėti apie atleidimus. Situaciją glaistyti ir padėti gamintojams puolė visi aukščiausiu lygiu. Juk mes irgi esame pramonės šaka. Su savo istorija, žmonėmis, tradicijomis. Ir kuo mūsų darbuotojas skiriasi nuo pieno pramonės? Juk buvo akivaizdu, kad taip staiga pakeitus „žaidimo taisykles“, įmonės turės sumažinti darbuotojų skaičių“, - pastarųjų dienų diskusijas viešoje erdvėje ir situaciją apibūdina AB „Gubernija“ generalinė direktorė Vijoleta Dunauskienė.

Aludariai pritaria, kad mažinti alkoholio vartojimą reikia, tačiau priemonės yra neadekvačios ir nukreiptos ne tiek į vartojimo mažinimą, kiek į aludarystės žlugdymą. Pastaraisiais metais klasikinio alaus pramonė išgyvena ne pačius geriausius laikus – lietuviško kapitalo įmonės, neturinčios užsienio investicijų užnugario, ir gaminančios alų klasikiniu būdu, sunkiai išsilaiko rinkoje. Tad viena iš pagrindinių problemų, susijusių su nauju akcizu, rašoma pranešime spaudai, įvardijamas alkoholio, ypač alaus, gamybos nediferencijavimas.

„Liūdniausia, kad visai neatsižvelgta į produkto gamybos technologijas. Juk viena- pagaminti alų pagal vadinamąją „hight gravity“ technologiją, o visai kas kitą gaminti alų klasikiniu keliu, taip kaip gamindavo seneliai ir proseneliai. Jei net stambiosioms darykloms, kurios gamina jau pagal visai kitą - modernią technologiją yra sunku, tai įsivaizduokite kas laukia tų, kurie gamina pagal klasikinę technologiją, išlaiko visus tradicinius gamybos procesus? Juk aludarystė, kad ir kaip daugelis norėtų tai pamiršti - mūsų paveldas. Vienos šalys iš savo paveldo sugeba padaryti prekinį ženklą ir gauti iš jo naudos, o kitos stengiasi jį kuo greičiau sunaikinti“,- sako įmonės vadovė V. Dunauskienė.

„Nesakau, kad kovo 1-ąją startuosime ir pulsime atleidinėti žmones. Tikrai taip nebus. Juk yra įmonėje išdirbusių po 40 ar daugiau metų, yra tam tikra socialinės atsakomybės politika, tačiau šiuo metu darome analizę, peržiūrą. Tikriname efektyvumą ir galimą funkcijų sugretinimą. Aišku, ieškome ir kitų sprendimo būdų. Didiname nealkoholinių gėrimų asortimentą, kuriame naujus produktus, kurie leistų išlaikyti kuo daugiau darbuotojų, kreipiame žvilgsnį į eksportą, visiškai apribojome rėmimus, tačiau be normalaus valstybės požiūrio tai daryti nėra lengva“- sako V. Dunauskienė.

Po kovo pirmosios akcizo pakėlimo alus turėtų pabrangti apie 20-40 proc. Jo pardavimai, prognozuojama, kris apie 30 proc.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (211)