Ministerija siūlo naujokams apžiūras patikėti ne anksčiau kaip po 3 metų ir tik konkurso būdu.

2000 m. pradžioje šalyje buvo įregistruota 1.146.000 transporto priemonių. Išimtinę teisę atlikti jų apžiūrą turi 1994–1995 m. konkursus laimėję 10 privačių techninės apžiūros centrų (TAC). Be to, jie ministerijos nustatytose zonose gali steigti apžiūrų stotis.

Konkurencijos taryba, atsižvelgusi į tai, kad Transporto veiklos pagrindų įstatymas nenumato riboti konkurencijos šioje rinkoje, įpareigojo ministeriją pakeisti šią tvarką taip, kad ji neprieštarautų Konkurencijos įstatymui. Tačiau SM šį sprendimą apskundė teismui, mat, jos nuomone, apžiūra – privalomas administracinis veiksmas, kuriam neturėtų būti taikomos laisvos konkurencijos nuostatos.

Su tokiu delsimu demonopolizuoti apžiūras nesutinka servisai. Seimo narys Virginijus Martišauskas čia įžvelgia TAC nenorą prarasti monopolį. Jis siūlo su demonopolizavimu nedelsti, mat jis palankus vartotojui, nes atsiras daugiau stočių, pagerės automobilių techninė būklė ir eismo saugumas, o apžiūras įrašyti į licencijuojamų veiklų sąrašą.

Tačiau Vidmanto Žukausko, Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie SM viršininko, nuomone, ši veikla negali būti licencijuojama, nes tokios rinkos, kaip ši, turi būti reguliuojamos griežčiau.

"Liberalizavus apžiūrų rinką reikės daugiau pinigų kontrolei. Pavyzdžiui, Olandijoje dar kartą patikrinama 3% automobilių. Mes neturime tiek lėšų, todėl naujus subjektus į šią rinką turėtume įsileisti labai atsargiai", – akcentavo jis.

Pasak Reniaus Žeromsko, asociacijos "Transeksta" prezidento, sugriovus dabar veikiančią TAC sistemą daliai vartotojų apžiūros gali pabrangti kone dvigubai, nes servisai nebus suinteresuoti centrus kurti provincijoje, kur jie nenašūs. Šiandien nuostolingos 17 stočių.

Be to, nuogąstaujama, kad pelno siekiantys servisai gali piktnaudžiauti padėtimi ir versti vartotoją pirkti kuo daugiau remonto paslaugų. Tačiau Kęstutis Tubutis, vienas iš autoservisų tinklą valdančios UAB "Kemi" savininkų, teigia, jog piktnaudžiavimų padėtų išvengti laisva konkurencija bei apžiūrų kontrolė.