Apsaugos nuo reklamos

 (1)
Vyriausybė pritarė Reklamos įstatymo projektui. Įstatymo rengėjai tikina, kad jis bus naudingas tiek reklamos davėjams, tiek jos vartotojams, kadangi dėl nepasitikėjimo reklama prarandami pirkėjai. Tačiau kai kurie reklamos ekspertai tvirtina, jog lietuviai sugebės rasti spragų kiekviename įstatyme.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos "Gallup International", Tarptautinės reklamos asociacijos ir UAB "Baltijos tyrimai" duomenys rodo, kad 53 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog reklamuojami produktai nėra tokie, kokių tikisi pirkėjai.

71 proc. respondentų mano, kad reklama turi būti kontroliuojama valstybės ar vartotojų organizacijų. Gyventojai taip pat teigia nepasitikintys reklamuotojų savikontrole. "Gallup International" duomenimis, pernai žiniasklaida iš reklamos gavo 227,9 mln. Lt.

Ūkio viceministras Osvaldas Čiukšys teigė, jog šio įstatymo priėmimas yra vienas įsipareigojimų Europos Sąjungai: "Be to, priėmus šį įstatymą, bus sudėti taškai kontroliuojančių instancijų, ūkinių subjektų ir reklamos vartotojų".

Pasak O.Čiukšio, dabar dažnai pasitaiko užslėptos reklamos. Priėmus įstatymą, tais atvejais, jei vartotojas neatpažintų reklamos, ji turi būti žymima žodžiu "reklama". Paslėpta reklama bus draudžiama. Klaidinama laikoma tokia reklama, kuri gali klaidinti vartotojus ar paveikti jų ekonominį elgesį. Lyginamoji reklama vadinama ta reklama, kurioje tiesiogiai ar netiesiogiai nurodomas reklamos davėjo konkurentas, jo prekės ir paslaugos.

Įstatymo projekte taip pat nustatyta, kad lyginamoji reklama gali būti naudojama, jei joje objektyviai lyginamos viena ar daugiau esminių, patikrinamų ir būdingų prekių ar paslaugų savybių, taip pat gali būti lyginama kaina. Lyginamąją reklamą galima naudoti tik tada, kai joje nediskredituojama ir nešmeižiama konkurentų prekės ar paslaugos.

Naujasis įstatymas daugiausia atsilieps televizijoms, nes atskiras straipsnis reglamentuoja reklamą televizijos programose. Projekte numatoma, kad reklama negalės būti įterpta į informacines (žinių), religinio turinio laidas, pamaldų transliacijas, taip pat vaikų laidas, kai jie trunka ne mažiau nei pusvalandį. Transliuojant kultūros ir sporto renginius reklama gali būti įterpiama tik tarp dalių arba per pertraukas.

Kitose laidose reklamos intarpus vieną nuo kito turi skirti ne mažesnis kaip 15 min. intervalas. O.Čiukšys aiškino, jog įstatymo rengėjai pasirinko liberalesnį variantą, nes ES intervalai negali būti mažesni negu 20 minučių.

Projekte numatoma, jog asmenims, reguliariai vedantiems televizijos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Kai kuriuose šalies rajonuose daugėja darbo vietų (7)

Rajonuose, kur nedarbas didesnis nei vidutinis Lietuvoje, naujoms darbo vietoms kurti paramą teikia Darbo birža. Iki 100 tūkst. eurų gali gauti darbdaviai, įgyvendinantys Vietinio užimtumo iniciatyvų projektus arba steigia darbo vietas neįgaliesiems.

Dubajuje pasirašytas latviškų maisto produktų sertifikavimo susitarimas (7)

Dalyvaujant Latvijos prezidentui Raimondui Vėjuoniui sekmadienį prasidėjusioje tarptautinėje parodoje „Gulfood“ Dubajuje pasirašytas latviškų maisto produktų sertifikavimo tarpusavio supratimo memorandumas, atveriantis jiems Persijos įlankos rinką.

E. Leontjevos receptas: ką daryti, kad nieko netrūktų (112)

Kai kur buvo laikoma, kad pasaulį išvydę naujagimiai stokoja žmogiškumo, o dėl tokio trūkumo juos trumpam pakepdavo ant ugnies. Kiekvienas suaugęs irgi ko nors stokoja, o tą puikiai išnaudoja visų šalių politikai. Pinigai nekalti dėl žmonių nepritekliaus, jie tėra priemonė stoką panaikinti.

Austrijos teismas nurodė paleisti Ukrainos oligarchą (15)

Austrijos teismas penktadienį nurodė paleisti ukrainiečių oligarchą Dmytro Firtašą, kuris buvo suimtas anksčiau šią savaitę dėl įtariamų jo sąsajų su organizuotu nusikalstamumu Ispanijoje.

Iš rinkos surenkama dar 3 pavadinimų „Mamuko“ produkcija papildyta įmonės komentaru (57)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad gavus laboratorinių tyrimų rezultatus, įmonei UAB „Biogami“ nurodyta iš rinkos surinkti 3 pavadinimų (iš viso 18 partijų) produktus, pagamintus iš galimai netinkamos kokybės ryžių žaliavos.