Apsaugos nuo reklamos

 (1)
Vyriausybė pritarė Reklamos įstatymo projektui. Įstatymo rengėjai tikina, kad jis bus naudingas tiek reklamos davėjams, tiek jos vartotojams, kadangi dėl nepasitikėjimo reklama prarandami pirkėjai. Tačiau kai kurie reklamos ekspertai tvirtina, jog lietuviai sugebės rasti spragų kiekviename įstatyme.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos "Gallup International", Tarptautinės reklamos asociacijos ir UAB "Baltijos tyrimai" duomenys rodo, kad 53 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog reklamuojami produktai nėra tokie, kokių tikisi pirkėjai.

71 proc. respondentų mano, kad reklama turi būti kontroliuojama valstybės ar vartotojų organizacijų. Gyventojai taip pat teigia nepasitikintys reklamuotojų savikontrole. "Gallup International" duomenimis, pernai žiniasklaida iš reklamos gavo 227,9 mln. Lt.

Ūkio viceministras Osvaldas Čiukšys teigė, jog šio įstatymo priėmimas yra vienas įsipareigojimų Europos Sąjungai: "Be to, priėmus šį įstatymą, bus sudėti taškai kontroliuojančių instancijų, ūkinių subjektų ir reklamos vartotojų".

Pasak O.Čiukšio, dabar dažnai pasitaiko užslėptos reklamos. Priėmus įstatymą, tais atvejais, jei vartotojas neatpažintų reklamos, ji turi būti žymima žodžiu "reklama". Paslėpta reklama bus draudžiama. Klaidinama laikoma tokia reklama, kuri gali klaidinti vartotojus ar paveikti jų ekonominį elgesį. Lyginamoji reklama vadinama ta reklama, kurioje tiesiogiai ar netiesiogiai nurodomas reklamos davėjo konkurentas, jo prekės ir paslaugos.

Įstatymo projekte taip pat nustatyta, kad lyginamoji reklama gali būti naudojama, jei joje objektyviai lyginamos viena ar daugiau esminių, patikrinamų ir būdingų prekių ar paslaugų savybių, taip pat gali būti lyginama kaina. Lyginamąją reklamą galima naudoti tik tada, kai joje nediskredituojama ir nešmeižiama konkurentų prekės ar paslaugos.

Naujasis įstatymas daugiausia atsilieps televizijoms, nes atskiras straipsnis reglamentuoja reklamą televizijos programose. Projekte numatoma, kad reklama negalės būti įterpta į informacines (žinių), religinio turinio laidas, pamaldų transliacijas, taip pat vaikų laidas, kai jie trunka ne mažiau nei pusvalandį. Transliuojant kultūros ir sporto renginius reklama gali būti įterpiama tik tarp dalių arba per pertraukas.

Kitose laidose reklamos intarpus vieną nuo kito turi skirti ne mažesnis kaip 15 min. intervalas. O.Čiukšys aiškino, jog įstatymo rengėjai pasirinko liberalesnį variantą, nes ES intervalai negali būti mažesni negu 20 minučių.

Projekte numatoma, jog asmenims, reguliariai vedantiems televizijos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

„Google“ ir „Facebook“ apmovusio lietuvio schema: reguliariai pervesdavo daugiamilijonines sumas (18)

Vilniaus apygardos teismas atmetė dar vieną Evaldo Rimašausko, kuris jis įtariamas iš dviejų JAV tarptautinių kompanijų sukčiaujant išviliojęs 100 mln. dolerių (beveik 91,5 mln. eurų), skundą dėl kardomojo suėmimo pratęsimo.

Registrų centro vadovo postu susidomėjo 19 pretendentų (7)

Kitą savaitę turėtų paaiškėti naujasis Registrų centro vadovas – konkursu į šias pareigas susidomėjo 19 pretendentų, pateikusių paraiškas.

„Google“ ir „Facebook“ pripažino patyrusios 100 mln. dolerių žalą dėl lietuvio veiksmų (86)

JAV interneto milžinės „Google“ ir „Facebook“ pripažino patyrusios 100 mln. dolerių (91,5 mln. eurų) žalą dėl kompiuteriniu sukčiavimu kaltinamo lietuvio Evaldo Rimašausko veiksmų, penktadienį paskelbė britų nacionalinis transliuotojas BBC.

100 mln. dolerių išviliojusio lietuvio aukos - „Google“ ir „Facebook“ (53)

48 metų Evaldui Ramašauskui apgaulės schema pavyko apsimetus vienu garsiu techninės įrangos gamintoju iš Azijos, teigiama teismo dokumentuose. Amerikiečių bendrovių darbuotojus lietuvis įkalbėjo į jo sąskaitas Latvijoje, Kipre ir kitose šalyse pervesti dešimtis milijonų dolerių.

Lietuvės verslininkės poelgis sukėlė šurmulį Danijos žiniasklaidoje (149)

Nedidelį verslą sukūrusi lietuvė Lina Von Bale, turinti vestuvinių suknelių saloną Stenløse, šiomis dienomis sukėlė nemažą šurmulį Danijos žiniasklaidoje.