Apsaugos nuo reklamos

 (1)
Vyriausybė pritarė Reklamos įstatymo projektui. Įstatymo rengėjai tikina, kad jis bus naudingas tiek reklamos davėjams, tiek jos vartotojams, kadangi dėl nepasitikėjimo reklama prarandami pirkėjai. Tačiau kai kurie reklamos ekspertai tvirtina, jog lietuviai sugebės rasti spragų kiekviename įstatyme.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos "Gallup International", Tarptautinės reklamos asociacijos ir UAB "Baltijos tyrimai" duomenys rodo, kad 53 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog reklamuojami produktai nėra tokie, kokių tikisi pirkėjai.

71 proc. respondentų mano, kad reklama turi būti kontroliuojama valstybės ar vartotojų organizacijų. Gyventojai taip pat teigia nepasitikintys reklamuotojų savikontrole. "Gallup International" duomenimis, pernai žiniasklaida iš reklamos gavo 227,9 mln. Lt.

Ūkio viceministras Osvaldas Čiukšys teigė, jog šio įstatymo priėmimas yra vienas įsipareigojimų Europos Sąjungai: "Be to, priėmus šį įstatymą, bus sudėti taškai kontroliuojančių instancijų, ūkinių subjektų ir reklamos vartotojų".

Pasak O.Čiukšio, dabar dažnai pasitaiko užslėptos reklamos. Priėmus įstatymą, tais atvejais, jei vartotojas neatpažintų reklamos, ji turi būti žymima žodžiu "reklama". Paslėpta reklama bus draudžiama. Klaidinama laikoma tokia reklama, kuri gali klaidinti vartotojus ar paveikti jų ekonominį elgesį. Lyginamoji reklama vadinama ta reklama, kurioje tiesiogiai ar netiesiogiai nurodomas reklamos davėjo konkurentas, jo prekės ir paslaugos.

Įstatymo projekte taip pat nustatyta, kad lyginamoji reklama gali būti naudojama, jei joje objektyviai lyginamos viena ar daugiau esminių, patikrinamų ir būdingų prekių ar paslaugų savybių, taip pat gali būti lyginama kaina. Lyginamąją reklamą galima naudoti tik tada, kai joje nediskredituojama ir nešmeižiama konkurentų prekės ar paslaugos.

Naujasis įstatymas daugiausia atsilieps televizijoms, nes atskiras straipsnis reglamentuoja reklamą televizijos programose. Projekte numatoma, kad reklama negalės būti įterpta į informacines (žinių), religinio turinio laidas, pamaldų transliacijas, taip pat vaikų laidas, kai jie trunka ne mažiau nei pusvalandį. Transliuojant kultūros ir sporto renginius reklama gali būti įterpiama tik tarp dalių arba per pertraukas.

Kitose laidose reklamos intarpus vieną nuo kito turi skirti ne mažesnis kaip 15 min. intervalas. O.Čiukšys aiškino, jog įstatymo rengėjai pasirinko liberalesnį variantą, nes ES intervalai negali būti mažesni negu 20 minučių.

Projekte numatoma, jog asmenims, reguliariai vedantiems televizijos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Lietuva pakilo pagal talentų konkurencingumo indeksą

Pagal talentų konkurencingumo indeksą, vertinantį šalių pastangas pritraukti talentų bei šalyje egzistuojančias kompetencijas, Lietuva pakilo per dvi pozicijas ir užima 33 vietą tarp 118 vertinamų šalių. Lietuvos pakilimą labiausiai lėmė pagerėję rodikliai talentų pritraukimo ir auginimo srityse, rašoma Ūkio ministerijos išplatintame pranešime spaudai.

Nuo liepos - naujas atliekų tvarkymo mokestis Vilniuje (6)

Didžioji dalis Vilniaus daugiabučių gyventojų nuo liepos kitaip mokės už atliekų tvarkymą - mokestis bus skaičiuojamas pagal naudojamų konteinerių kiekį arba grynąjį atliekų svorį. Teigiama, atliekų tvarkymas jiems atpigs, tačiau su sąlyga, jei žmonės rūšiuos atliekas.

ECB bazinės palūkanų normos nekeičia

Ketvirtadienį Europos centrinis bankas (ECB), kaip ir prognozuota, vėl paliko galioti bazinę palūkanų normą ties rekordiškai žema 0 proc. riba, skelbia BBC, remdamasis ECB pranešimu spaudai.

A. Maldeikienė dėl G. Kildišienės džipo kreipiasi į Lietuvos banką (774)

Seimo narė Aušra Maldeikienė teigia, kad jei „Agrokoncernas“ automobilius išperkamosios nuomos būdu pardavinėja nuolat, gali būti, kad jis nesilaiko Vartojimo kredito įstatymo reikalavimų.

Naujovės nuo vasario: ką svarbu žinoti bankų ir kredito unijų klientams (4)

Nuo vasario 1 d. Lietuvoje veikiantys bankai bei kredito unijos, įgyvendindami Mokėjimų įstatymo nuostatas, teiks su pagrindine mokėjimo sąskaita susietą būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelį, rašoma Lietuvos bankų asociacijos pranešime spaudai.