Apsaugos nuo reklamos

 (1)
Vyriausybė pritarė Reklamos įstatymo projektui. Įstatymo rengėjai tikina, kad jis bus naudingas tiek reklamos davėjams, tiek jos vartotojams, kadangi dėl nepasitikėjimo reklama prarandami pirkėjai. Tačiau kai kurie reklamos ekspertai tvirtina, jog lietuviai sugebės rasti spragų kiekviename įstatyme.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos "Gallup International", Tarptautinės reklamos asociacijos ir UAB "Baltijos tyrimai" duomenys rodo, kad 53 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog reklamuojami produktai nėra tokie, kokių tikisi pirkėjai.

71 proc. respondentų mano, kad reklama turi būti kontroliuojama valstybės ar vartotojų organizacijų. Gyventojai taip pat teigia nepasitikintys reklamuotojų savikontrole. "Gallup International" duomenimis, pernai žiniasklaida iš reklamos gavo 227,9 mln. Lt.

Ūkio viceministras Osvaldas Čiukšys teigė, jog šio įstatymo priėmimas yra vienas įsipareigojimų Europos Sąjungai: "Be to, priėmus šį įstatymą, bus sudėti taškai kontroliuojančių instancijų, ūkinių subjektų ir reklamos vartotojų".

Pasak O.Čiukšio, dabar dažnai pasitaiko užslėptos reklamos. Priėmus įstatymą, tais atvejais, jei vartotojas neatpažintų reklamos, ji turi būti žymima žodžiu "reklama". Paslėpta reklama bus draudžiama. Klaidinama laikoma tokia reklama, kuri gali klaidinti vartotojus ar paveikti jų ekonominį elgesį. Lyginamoji reklama vadinama ta reklama, kurioje tiesiogiai ar netiesiogiai nurodomas reklamos davėjo konkurentas, jo prekės ir paslaugos.

Įstatymo projekte taip pat nustatyta, kad lyginamoji reklama gali būti naudojama, jei joje objektyviai lyginamos viena ar daugiau esminių, patikrinamų ir būdingų prekių ar paslaugų savybių, taip pat gali būti lyginama kaina. Lyginamąją reklamą galima naudoti tik tada, kai joje nediskredituojama ir nešmeižiama konkurentų prekės ar paslaugos.

Naujasis įstatymas daugiausia atsilieps televizijoms, nes atskiras straipsnis reglamentuoja reklamą televizijos programose. Projekte numatoma, kad reklama negalės būti įterpta į informacines (žinių), religinio turinio laidas, pamaldų transliacijas, taip pat vaikų laidas, kai jie trunka ne mažiau nei pusvalandį. Transliuojant kultūros ir sporto renginius reklama gali būti įterpiama tik tarp dalių arba per pertraukas.

Kitose laidose reklamos intarpus vieną nuo kito turi skirti ne mažesnis kaip 15 min. intervalas. O.Čiukšys aiškino, jog įstatymo rengėjai pasirinko liberalesnį variantą, nes ES intervalai negali būti mažesni negu 20 minučių.

Projekte numatoma, jog asmenims, reguliariai vedantiems televizijos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Padidinus ligos išmokas, padidėjo ir sergančiųjų skaičius (12)

Pernai padidinus ligos išmokas, maždaug trečdaliu padidėjo oficialiai sergančiųjų skaičius. Tačiau šiemet, pasak „Sodros“, susirgimų papildomai nepadaugėjo.

Garsių prekės ženklų savininkai kaltinami „nusukę“ šimtus milijonų eurų (16)

Europos Parlamente paskelbtas tyrimas, parodęs, kad korporacija, kuriai priklauso žinomi prekių ženklai, tarp kurių – „Zara“, „Bershka“, „Massimo Dutti“, pasinaudojusi agresyvioms mokesčių vengimo schemomis išvengė sumokėti mažiausiai 585 milijonus eurų mokesčių.

Į Lietuvą neįleido turkiškų sulčių (3)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba uždraudė importuoti beveik 3 tūkst. litrų nesaugių turkiškų vynuogių sulčių.

ECB priėmė netikėtą sprendimą (4)

Europos centrinis bankas (ECB) netikėtai nusprendė sumažinti aktyvų supirkimo apimtis nuo 80 mlrd. iki 60 mlrd. eurų per mėnesį nuo 2017 m. balandžio, informuoja naujienų agentūra „Reuters“.

Japonija sulaukė prastų ekonominių naujienų

Japonijos ekonomika liepą-rugsėjį augo daug lėčiau, nei skelbta anksčiau. Tam įtakos turėjo sumažėjusios verslo investicijos, informuoja BBC.