Apsaugos nuo reklamos

 (1)
Vyriausybė pritarė Reklamos įstatymo projektui. Įstatymo rengėjai tikina, kad jis bus naudingas tiek reklamos davėjams, tiek jos vartotojams, kadangi dėl nepasitikėjimo reklama prarandami pirkėjai. Tačiau kai kurie reklamos ekspertai tvirtina, jog lietuviai sugebės rasti spragų kiekviename įstatyme.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos "Gallup International", Tarptautinės reklamos asociacijos ir UAB "Baltijos tyrimai" duomenys rodo, kad 53 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog reklamuojami produktai nėra tokie, kokių tikisi pirkėjai.

71 proc. respondentų mano, kad reklama turi būti kontroliuojama valstybės ar vartotojų organizacijų. Gyventojai taip pat teigia nepasitikintys reklamuotojų savikontrole. "Gallup International" duomenimis, pernai žiniasklaida iš reklamos gavo 227,9 mln. Lt.

Ūkio viceministras Osvaldas Čiukšys teigė, jog šio įstatymo priėmimas yra vienas įsipareigojimų Europos Sąjungai: "Be to, priėmus šį įstatymą, bus sudėti taškai kontroliuojančių instancijų, ūkinių subjektų ir reklamos vartotojų".

Pasak O.Čiukšio, dabar dažnai pasitaiko užslėptos reklamos. Priėmus įstatymą, tais atvejais, jei vartotojas neatpažintų reklamos, ji turi būti žymima žodžiu "reklama". Paslėpta reklama bus draudžiama. Klaidinama laikoma tokia reklama, kuri gali klaidinti vartotojus ar paveikti jų ekonominį elgesį. Lyginamoji reklama vadinama ta reklama, kurioje tiesiogiai ar netiesiogiai nurodomas reklamos davėjo konkurentas, jo prekės ir paslaugos.

Įstatymo projekte taip pat nustatyta, kad lyginamoji reklama gali būti naudojama, jei joje objektyviai lyginamos viena ar daugiau esminių, patikrinamų ir būdingų prekių ar paslaugų savybių, taip pat gali būti lyginama kaina. Lyginamąją reklamą galima naudoti tik tada, kai joje nediskredituojama ir nešmeižiama konkurentų prekės ar paslaugos.

Naujasis įstatymas daugiausia atsilieps televizijoms, nes atskiras straipsnis reglamentuoja reklamą televizijos programose. Projekte numatoma, kad reklama negalės būti įterpta į informacines (žinių), religinio turinio laidas, pamaldų transliacijas, taip pat vaikų laidas, kai jie trunka ne mažiau nei pusvalandį. Transliuojant kultūros ir sporto renginius reklama gali būti įterpiama tik tarp dalių arba per pertraukas.

Kitose laidose reklamos intarpus vieną nuo kito turi skirti ne mažesnis kaip 15 min. intervalas. O.Čiukšys aiškino, jog įstatymo rengėjai pasirinko liberalesnį variantą, nes ES intervalai negali būti mažesni negu 20 minučių.

Projekte numatoma, jog asmenims, reguliariai vedantiems televizijos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Parduota atidaryta alaus skardinė prišaukė tikrą bėdą (206)

Naktiniuose baruose alkoholiniais gėrimais prekiaujančios pardavėjos ar barmenės nėra apsaugininkės, todėl ir negali prisiimti atsakomybės, jeigu klientas su atidaryta alaus skardine ar buteliu išeis iš baro. Taip nusprendė teismas, konstatavęs, kad iš pardavėjo nepagrįsta reikalauti elgtis neteisėtai ir prievarta užtikrinti gėrimo vartojimą vietoje.

Pašto skyrius siūlo įkurti bibliotekose ar parduotuvėse (90)

Siekiant kaimo vietovių nepalikti be pašto, Lietuvos pašto padaliniai galėtų dirbti kartu su bibliotekomis ar kitomis valstybės institucijomis, sako Seimo pirmininkas.

„Barbora“ ateina į Kauną (51)

Internetinė parduotuvė „Barbora“ balandį planuoja pradėti veiklą Kaune, pranešė įmonės direktorius Tomas Kibildis.

Darbdaviai tikisi greito Darbo kodekso priėmimo (61)

Darbdavių atstovai norėtų, kad naujasis Darbo kodeksas Seime būtų patvirtintas balandį, nes tai leistų verslui iki liepos pradžios prisitaikyti prie naujų darbo santykių. Darbdaviai taip pat tikisi, kad parlamentarai nekeis Trišalėje taryboje sutartų nuostatų.

„Twitter“ svarsto galimybę įvesti mokestį už paslaugas (1)

„Twitter“ svarsto galimybę pristatyti naują populiarios programėlės „Tweetdeck“ versiją, skirtą profesionalams, ir pirmą kartą pradėti imti mokestį už paslaugas iš kai kurių vartotojų, ketvirtadienį informuoja „Reuters“, remdamasi bendrovės duomenimis.