Antidempingo muitai gali sukelti Lietuvos ir Latvijos prekybinį karą

 (1)
Lietuvos konkurencijos tarybos sprendimas taikyti laikinuosius antidempingo muitus Latvijoje pagamintiems degtukams gali išprovokuoti prekybinį karą tarp Lietuvos ir Latvijos.
Tai tvirtina Latvijos verslo laikraštis "Dienas Bizness", reziumuodamas vietos gamintojų atstovų nuomones.

Pasak Latvijos maisto pramonės įmonių federacijos vadovo Viktoro Mendės, jei Lietuva nustatys antidempingo muitus ir mielių gamintojo "Rigas raugs" produkcijai, federacija kreipsis į atitinkamas savo šalies institucijas dėl atsakomųjų priemonių prieš Lietuvą taikymo.

V. Mendės vertinimu, Lietuva ir Latvija yra pasirašiusios laisvosios prekybos sutartį, todėl tokius Lietuvos veiksmus reikėtų laikyti nekorektiškais.

Latvijos konditerijos fabriko "Laima" valdybos pirmininko Ivaro Kalviškio teigimu, ne kartą nustatyta, jog užsienio gamintojai, tarp jų ir Lietuvos, savo produkciją Latvijoje realizuoja dempingo kainomis.

"Pavyzdžiui, 100 gramų lietuviško šokolado plytelės Latvijoje buvo parduodamos 0,1 lato (0,67 lito) pigiau nei Lietuvoje", pabrėžė I. Kalviškis.

Asociacijos "Latvijas koks" vykdomasis direktorius Andris Plezeris keistu pavadino Lietuvos konkurencijos tarybos sprendimą Latvijos degtukų gamintojų produkcijai taikyti antidempingo muitus.

A. Plezerio tvirtinimu, Latvijos gamintojai, turėdami modernesnę įrangą, išvis negamina tokių degtukų kaip Lietuvos įmonė "Liepsna".

Jis pabrėžė, jog degtukai į Lietuvą importuojami ne tik iš Latvijos, bet ir iš Baltarusijos, Lenkijos.

Degtukų fabriko "Liepajas Serkocini" direktorė Livija Kaufeldė tokį Lietuvos sprendimą pavadino ekonomiškai nepagrįstu ir sakė ketinanti kreiptis į Lietuvos konkurencijos tarybą, kad išsiaiškintų "tam tikras smulkmenas".

Pasak L. Kaufeldės, visos prekės Latvijoje kainuoja maždaug trečdaliu brangiau nei Lietuvoje.

Pasak A. Plezerio, neatmetama galimybė, jog Latvijos baldų ir maisto produktų gamintojai gali kreiptis į vyriausybę su prašymu imtis protekcionistinių priemonių prieš Lietuvos gamintojus, kurių produkcija Latvijoje parduodama mažesnėmis kainomis nei vietos gamintojų.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Pašto skyrius siūlo įkurti bibliotekose ar parduotuvėse (74)

Siekiant kaimo vietovių nepalikti be pašto, Lietuvos pašto padaliniai galėtų dirbti kartu su bibliotekomis ar kitomis valstybės institucijomis, sako Seimo pirmininkas.

„Barbora“ ateina į Kauną (50)

Internetinė parduotuvė „Barbora“ balandį planuoja pradėti veiklą Kaune, pranešė įmonės direktorius Tomas Kibildis.

Darbdaviai tikisi greito Darbo kodekso priėmimo (63)

Darbdavių atstovai norėtų, kad naujasis Darbo kodeksas Seime būtų patvirtintas balandį, nes tai leistų verslui iki liepos pradžios prisitaikyti prie naujų darbo santykių. Darbdaviai taip pat tikisi, kad parlamentarai nekeis Trišalėje taryboje sutartų nuostatų.

„Twitter“ svarsto galimybę įvesti mokestį už paslaugas (1)

„Twitter“ svarsto galimybę pristatyti naują populiarios programėlės „Tweetdeck“ versiją, skirtą profesionalams, ir pirmą kartą pradėti imti mokestį už paslaugas iš kai kurių vartotojų, ketvirtadienį informuoja „Reuters“, remdamasi bendrovės duomenimis.

„Startup Lithuania“ įvardytas kaip sektinas ekosistemos skatinimo pavyzdys

Pasaulio ekonomikos forumo ir Europos investicijų banko šią savaitę išleistoje ataskaitoje „Verslios Lietuvos“ startuolių ekosistemos platforma „Startup Lithuania“ buvo įtraukta tarp 25 pavyzdinių verslumo ir inovacijų skatinimo iniciatyvų.