Preliminariais duomenimis, šių įmonių apyvarta praėjusį mėnesį buvo 16,5 milijono litrų, tuo tarpu rugpjūtį - 20,31 mln. litrų alaus.

Daugiausia alaus rugsėjį pardavė "Švyturys" - 4,76 mln. litrų. Tuo tarpu "Utenos alaus" apyvarta, preliminariais duomenimis, per mėnesį nukrito nuo 4,46 mln. - iki 3,35 mln. litrų, "Kalnapilio" - nuo 3,93 iki 3 mln. litrų.

"Padidėjo pigaus alaus pardavimas, ypač plastikiniais buteliais. Rinkoje šiuo metu vyrauja pigus alus, o mūsų produktai brangesni nei vidutiniai", - tokio kritimo priežastis aiškino Jungtinio alaus centro, koordinuojančio "Utenos alaus" ir "Kalnapilio" veiklą, vadovas Arūnas Jarmolavičius.

Palyginti su praėjusių metų rugsėju, kai iš viso buvo parduota 16,6 mln. litrų alaus, gerokai susilpnėjo trijų didžiausių alaus daryklų pozicijos. 1999 metų rugsėjį "Švyturys", "Utenos alus" bei "Kalnapilis" užėmė 78,625 proc. rinkos, tuo tarpu šių metų rugsėjį - tik 67,51 proc.

Lietuvos aludarių asociacijos prezidentas Audrius Vidžys pažymėjo, kad didžiųjų įmonių sąskaita savo pozicijas pagerino vidutiniokai - "Vilniaus tauras", "Ragutis" ir iš dalies "Gubernija".

"Tačiau didžiosios įmonės diktuoja prestižinio "Premium" tipo alaus rinkos madas, tuo tarpu iš vidutinių į ją pretenduoja tik "Ragutis". Todėl galimas trijų didžiausių daryklų susijungimas nebūtų teigiamas veiksnys", - sakė aludarių asociacijos vadovas.

"Švyturio" bendrovę valdantis "Carlsberg" koncernas jungiasi su viena "Utenos alaus" bei "Kalnapilio" akcininkių Norvegijos bendrove ORKLA ir siekia kontroliuoti visų trijų daryklų veiklą. Lietuvos konkurencijos taryba sprendimą dėl tokios rinkos koncentracijos turėtų paskelbti jau šį mėnesį.

Tuo tarpu viena mažiausių aludarių asociacijai priklausančių bendrovių Kauno "Žalsvytis" jau turi naują šeimininką. Iki šiol dauguma akcijų priklausė pačios bendrovės darbuotojams.

Pasak "Lietuvos ryto" korespondento Arūno Karaliūno, naujieji "Žalsvyčio" akcininkai savo planus atskleisti gali jau šiandien. Preliminariais duomenimis, tai - viena Kauno bendrovių, iki šiol nesivertusi aludaryste, todėl kol kas neaišku, ar "Žalsvytis" ir ateityje egzistuos kaip alaus gamintojas.

"Žalsvyčio" akcijos buvo parduodamos per Ūkio banko finansų maklerio įmonę.