Nuo pirmadienio kiekvieną dieną nuo 7 iki 19 val. visi vilniečiai ir miesto svečiai galės apžiūrėti greitojo tramvajaus maketą, kuris eksponuojamas laikinajame paviljone Konstitucijos prospekte, prie pat Vilniaus miesto savivaldybės. Tramvajaus maketą, kuris lankytojų lauks iki kovo mėnesio, vilniečiams neatlygintinai sutiko paskolinti Nicos miestas (Prancūzija) – ten jau šiais metais važinės modernūs greitaeigiai tramvajai, pranešė Vilniaus savivaldybė.
Greitaeigio tramvajaus maketas Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Prie sostinės Savivaldybės pastatytas maketas yra tikro tramvajaus kopija. Į maketą svečiai gali įeiti, pasėdėti kėdėse, pasijusti tarsi važiuodami tikru tramvajumi – vagone netgi skamba maršruto stotelių pavadinimai.

Tramvajaus ekspozicijoje lankytojai ras įvairios informacijos apie šią viešojo transporto priemonę. Paviljone šalia tramvajaus eksponuojamas ir pirmosios jo trasos Vilniuje „Stotis-Santariškės“ maketas.

Greitaeigio tramvajaus maketas Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Idėja papildyti Vilniaus viešojo transporto priemonių sistemą moderniaisiais tramvajais svarstoma jau seniai. 1980-1983 metais „Vilniaus miesto kompleksinėje transporto išvystymo schemoje“ buvo numatytos 3 greitojo tramvajaus linijos. 2001 m. ši idėja atgaivinta.

Greitaeigis tramvajus Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

2002 m. tramvajaus galimybių Vilniuje studiją parengė Prancūzijos transporto sistemų planavimo ir projektavimo bendrovė „Systra“, bendradarbiaudama su Savivaldybės ir jos įmonių specialistais.

Greitaeigis tramvajus Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Išnagrinėję esamą transporto sistemą, vilniečių kelionių struktūrą ir poreikius, miesto plėtros galimybes bei planus, studijos autoriai pasiūlė įrengti tramvajaus linijas, kurios labiausiai atitiktų gyventojų kelionių poreikius.

2005 m. projekto finansavimo galimybes įvairiais aspektais išnagrinėjo anglų ekspertai iš „Scott Wilson Railways Ltd“. Tokio masto projektą, kuris kainuotų 450-580 mln. Lt, būtina finansuoti sujungiant Savivaldybės, Europos fondų ir privataus verslo lėšas. Anot ekspertų, tikslingiausia projektą įgyvendinti koncesijos būdu.

Greitaeigis tramvajus Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Atlikti ir tyrimai, įvertinantys tramvajaus poveikį miesto pastatams, gatvėms. Ekspertų nuomone, greitaeigis visuomeninis transportas žymiai pranašesnis nei dyzelinį kurą naudojančios transporto priemonės ar privatūs automobiliai.

Tramvajaus projektui įgyvendinti rugsėjį SĮ „Susisiekimo paslaugos“ įsteigtas filialas „Vilniaus tramvajus“. Filialas atliks tramvajaus projekto parengiamuosius darbus, rengs reikiamus teisės aktų projektus, ekonominius ir finansinius skaičiavimus.

Greitaeigis tramvajus Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Vilniuje pirmiausia siūloma įrengti vieną greitojo tramvajaus liniją „Santariškės-Stotis“, kuri būtų 10,4 km ilgio. Numatoma, kad piko metu tramvajai važinėtų kas 5, o ne piko – kas 10 minučių. 30 metrų ilgio tramvajus galėtų pervežti iki 300 keleivių.

Greitaeigis tramvajus Vilniuje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Užsienio šalių patirtis liudija, kad 1 km metro įrengimo kaina yra maždaug 10 kartų didesnė nei tramvajaus, pats tramvajaus „vagonas“ kainuoja 6-8 mln. Lt, o metro – 13,5-26,5 mln. Lt.

Visi Vilniaus gyventojai gali pareikšti savo nuomonę apie greitąjį tramvajų Vilniuje, apsilankę ekspozicijoje arba projektui skirtame tinklapyje www.tramvajus.lt.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (250)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (9)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (22)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (22)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (77)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (82)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1101)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (49)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (3)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...