„Kasmet miesto dviračiais vilniečiai ir miesto svečiai nurieda vis didesnį atstumą. Įvertinę optimistines sinoptikų prognozes, nusprendėme 18 dienų paankstinti sezono pradžią ir nuo pat balandžio pradžios kartu su „Aviva Lietuva“ suteikti galimybę vilniečiams rinktis kelionės būdą“, – sako „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.

Ž. Fomova pastebi, kad dviračiai jau tapo neatsiejama Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi – maždaug 30 proc. paslaugos naudotojų dviratį renkasi kelionėms į/iš darbo, dar 27 proc. persėda ant jo darbo metu tvarkyti verslo reikalus, o 28 proc. – renkasi miesto dviratį laisvalaikiui. Vartotojai renkasi dviratį vietoje automobilio, nes tai ne tik sveikesnė, bet ir neretai greitesnė transporto priemonė, ypač miesto centre ir transporto spūsčių metu.

Be to, ji prisideda prie miesto užterštumo mažinimo – skaičiuojama, kad pasirinkę dviratį vietoje automobilio per 2015 metus „Cyclocity Vilnius“ paslaugos naudotojai apsaugojo miestą nuo 80 tūkst. kg CO2 teršalų.

Pernai dviračių dalinimosi paslauga pasinaudojo 8,5 tūkst. vilniečių ir miesto svečių, kurie kartu įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Vidutiniškai per dieną miesto dviračiais atlikta per 1,2 tūkst. kelionių – pagal vienu dviračiu atliekamų kelionių skaičių Vilnius yra tarp trijų aktyviausių pasaulio miestų iš maždaug 70-ties, kuriuose veikia „Cyclocity“ paslauga.

Populiariausias punktas, kuriame kasdien išsinuomojama ar paliekama daugiausia dviračių 2015 metais buvo Vinco Kudirkos aikštė, o dažniausi klientų maršrutai Vilniuje driekėsi Gedimino prospektu – nuo Martyno Mažvydo bibliotekos iki V. Kudirkos aikštės ir atvirkščiai, bei iš Lukiškių aikštės į V.Kudirkos aikštę.

Kaip ir pernai, šiemet sostinės gatvėse bus 300 „Aviva“ dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų (žemėlapį galima pamatyti čia).

Paslaugos kaina vartotojams išliks tokia pati, kaip ir ankstesniais metais. Paslaugos naudotojai galės įsigyti metinę sezono narystę (kaina – 19,90 EUR, jaunimui nuo 14 iki 26 metų – 13,90 EUR), 30 dienų narystę (3,90 EUR) arba trijų dienų kelionės bilietą (2,90 EUR).

Pirmąjį kiekvienos kelionės pusvalandį „Aviva“ dviračiu važiuoti galima nemokamai. Po pirmųjų 30 minučių važiavimas apmokestinamas pagal nustatytą tarifą: antras pusvalandis kainuoja 0,39 EUR, trečias – 1,39 EUR, ketvirtas ir vėlesni – 3,39 EUR.

„Dviračių punktų tinklas Vilniuje yra suplanuotas taip, kad numinti net tarp labiausiai nutolusių vietų neprireikia 30 minučių. Tą matome ir iš statistikos, vartotojams pilnai pakanka nemokamo pusvalandžio nuvykti iš vieno taško į kitą – vidutinė kelionės trukmė pernai buvo 12 minučių“, – aiškina Ž. Fomova.

Įsigyti ar atnaujinti narystę 2016 metų sezonui Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali www.cyclocity.lt svetainėje. Įsigytą ilgalaikę „Cyclocity Vilnius” narystę reikia aktyvuoti narystės kortelėje, kurią vartotojai gali atsiimti turizmo informacijos centruose, PC „Europa“ arba Susisiekimo paslaugų klientų aptarnavimo centre prie V. Kudirkos aikštės.

Dviračių paslaugos narystės kortele gali tapti ir Vilniaus miesto gyventojo turima „Vilniečio kortelė“, taip pat ISIC pažymėjimas su integruotu transporto bilietu, Lietuvos studento pažymėjimas ar elektroninis moksleivio pažymėjimas.

Visame pasaulyje ši sistema veikia jau daugiau nei 70 miestų, tarp jų tokiuose didmiesčiuose kaip Paryžius, Briuselis, Dublinas, Viena, Liuksemburgas bei kiti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)