Jis siūlo, kad vadinamosiose kombinuotų kelionių aikštelėse gyventojai galėtų palikti savo automobilį ir nemokamai persėstų į centrą vežantį viešąjį transportą ar dviračius, ar už papildomą mokestį išsinuomoti trumpalaikės nuomos automobilį.

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė nurodė, kad šiuo metu tokios galimybės peržiūrimos.

„Žinoma, mes šią iniciatyvą palaikome“, – DELFI sakė ji.

Padėtų sutaupyti

Kaip DELFI sakė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) valdybos narys Vytas Zabilius, į Vilnių atvykę kitų miestų gyventojai galėtų palikti savo automobilius specialiai įrengtose stovėjimo aikštelėse, o tada rinktis tolimesnį kelionės būdą.

Pavyzdžiui, sėsti į automobilių dalijimosi paslaugas teikiančių „CityBee“ ar „Spark“ transporto priemones.

„Park&Ride“ (angl. „priparkuoji ir važiuoji“ – DELFI) sistemoje taip pat gali persėsti į viešąjį transportą. Tokie taškai būtų prie įvažiavimų į miestą, kur yra ir autobusų ar troleibusų stotelės“, – pasakojo pašnekovas.

„Jeigu reikia nuvažiuoti į kokią nors ministeriją miesto centre, įsėdi į autobusą, nuvažiuoji, sutvarkai reikalus ir grįžti atgal“, – aiškino V. Zabilius.

Jis teigė, kad tokia sistema sumažintų transporto srautus, o ją naudojantys gyventojai sutaupytų, nes mažiau išleistų parkavimo mokesčiams.

„Iš esmės net nebereikėtų turėti automobilio, arba jį naudoti tik tolimoms kelionėms už miesto. Taip ir pigiau išeina, nes nereikėtų šeimai turėti dviejų automobilių“, – dėstė V. Zabilius.

LNTPA valdybos nario manymu, geriausios vietos kombinuotų kelionių aikštelėms Vilniuje yra prie Vakarinio aplinkkelio kelyje į Panevėžį, prie išvažiavimo į Kauną ir prie Gariūnų turgaus.

V. Zabilius pridūrė, kad jas įrengus, reikėtų atsižvelgti į tai, kad netoliese būtų viešojo transporto stotelės.

Ieško sprendimų

M. Gusarovienė komentare DELFI anksčiau yra minėjusi ir daugiau eismo spūsčių mažinimo būdų.

Ji nurodė, kad sostinėje didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas žmonių skatinimui naudotis dviračiais ir viešuoju transportu.

Pastarasis, „Susisiekimo paslaugų“ vadovės teigimu, ateityje taps patogesnis ir juo kelionės tikslą bus galima pasiekti netgi greičiau nei automobiliu.

Modesta Gusarovienė

„Kol vis dar norime su savo automobiliu važiuoti „nuo durų iki durų“, kol automobilis veža tik vieną asmenį – patį vairuotoją, kol vis dar svajojama, kad kiekvieną laisvą žalią lopinėlį išasfaltuoti ir ten pastatyti automobilius, tol transporto problemų ir neišspręsime. Jei plėsime gatves, jų tinklą ir stovėjimo vietas, atsiras kas tą tinklą ir vietas užpildys. Miesto prioritetas – darni susisiekimo sistema, išnaudojama kokybiškai, o ne kiekybiškai, nesiekiant bet kokia kaina išplėsti Vilniaus gatves“, – teigė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (248)