Metro ar tramvajus? Kas padėtų sostinei išsivaduoti iš spūsčių Vilniaus valdžia tikisi sužinoti už beveik milijoną litų užsakiusi dar vieną tyrimą - kompleksinę galimybių studiją - ir surengusi kūrybines dirbtuves – specialistų suvažiavimą. Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius sako, kad, esant blogai finansinei situacijai, gera galimybė rengti planus.
© A.Didžgalvio nuotr.

Pasak R. Adomavičiaus, kompleksinė galimybių studija išnagrinėtų visą viešąjį transportą ir galėtų atsakyti į klausimą, kokia transporto rūšis Vilniui tiktų pagal dabartinę urbanistinę situaciją, artimiausią ir tolesnę perspektyvą, esamus ir būsimus keleivių srautus.

R.Adomavičius sako, kad studijai jau skirta daugiau nei 800 tūkstančiai Europos Sąjungos lėšų. Prisidėti turės ir Vilniaus miesto savivaldybė, tačiau, pasak jo, „tai nebus daug“. R. Adomavičiaus teigimu, jau rengiamos techninės studijos sąlygos, bus skelbiamas tarptautinis konkursas. Tikimasi, kad jau šių metų pabaigoje ar kitų metų pradžioje bus gauta daugelis atsakymų. Rugsėjį planuojama surengti tarptautines kūrybines dirbtuves, į kurias susirinktų įvairių šalių specialistai ir perkeltų savo miestų patirtį.

„Mes privalome svarstyti ir išnagrinėti visas galimybes, o iš jų atsirinkti geriausią. Mes neturime jokio nusistatymo prieš kažką, tik tai, kad reikia parinkti Vilniui optimaliausią, patogiausią ir visa tai įdiegti“, - klausiamas, kurią transporto rūšį valdžia palaikytų, sakė vicemeras.

Romas Adomavičius
Romas Adomavičius
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Pasak jo, Vilniui reikia rinktis pagrindinę transporto rūšį, kuri pervežtų daugiau kaip pusę keleivių. Visos kitos dabar veikiančios transporto rūšys taptų papildomomis arba aptarnaujančiomis. Autobusai, troleibusai privežtų ten, kur neapsimokėtų tiesti metro ar tramvajaus linijų.

Vilniaus meras Vilius Navickas yra sakęs, kad artimiausiu metu nenumatoma jokių investicijų į transporto infrastruktūrą – bus siekiama išlaikyti esamą padėtį. „Mes pirmiausia turime atsirinkti tas perspektyvas. Gyvenimas greitai padiktuos, ką turime daryti, jeigu norime atlaisvinti miestą nuo spūsčių, reikia apie tai galvoti. Šiandien finansinė situacija bloga, tačiau gera situacija rengti planus“, - klausiamas, kodėl sunkmečiu prireikė dar vienos studijos, teigė vicemeras.

Visgi, sako R. Adomavičius, nebus pamirštos ir ankstesnės studijos. Esą anksčiau atliktos siauros studijos, o dabar reikia „bendro visų rūšių transporto optimizavimo“.

Dar vienai galimybių studijai, kuri nagrinėtų tik metro diegimo Vilniuje galimybes, tikimasi gauti Ispanijos vyriausybės paramą. „Yra nemažai metro šalininkų, jie sako, kad tai geriausias transportas, bet mes turime abejonių“, - sakė vicemeras.

Antradienį Vilniaus miesto savivaldybėje apsilankiusi prancūzų delegacija, atstovaujanti „Lohr Industrie“ kompanijai, pristatė naujos kartos lengvąjį tramvajų „Translohr“ su padangomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (246)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (17)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (9)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (19)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (470)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

Vasarą keiksnoja, o ji Palangai jau atseikėjo daugiau pinigų (2)

Ši vasara, kaip ir kitos, Palangos miesto rinkliavų centrui (PMRC) yra darbinga, sako PMRC...

Patarimai, kaip išmesti kuo mažiau maisto (1)

Maisto švaistymas – viena opiausių problemų visame pasaulyje. Nors milijonai žmonių planetoje...

Gyvai / Intriguojanti kaimynų akistata: Latvija – Lietuva (125)

Kontroliniame trijų komandų turnyre Rygoje akis į akį stoja dviejų Europos čempionatui...

Artėjančios karinės pratybos gali vėl pakurstyti įtampą Korėjos pusiasalyje (3)

Šiaurės Korėja i ir Jungtinėms Valstijoms apsikeitus piktais grasinimais imtis karinių veiksmų,...

Kirpėja 13 valandų tvarkė paauglės plaukus ir padarė stebuklą

Viena kirpėja Jungtinėse Valstijose atsisakė nuskusti itin susivėlusius depresijos kamuojamos...

Skaniau ir greičiau nebūna: 5 vaisinių kremų tortams receptai

Vasarą dažniausiai norisi lengvesnio maisto iš šviežių ingredientų, todėl desertų mėgėjus...

Gelbėtojai įspėja: šeštadienį vakare siaus škvalas, stambi kruša (50)

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas informuoja, kad šeštadienį šalį siaubs audra.

Ar vyrų vaisingumui tiksi biologinis laikrodis? (5)

Daugelį metų tvyrojo įsitikinimas, kad moterų kiaušialąstės sensta, o spermatozoidai – ne....