Vilniaus valdžia Gedimino prospektą gaivins atnaujindama automobilių eismą

 (253)
Sostinės gyventojai ir svečiai netrukus nebegalės laisvai vaikščioti po Gedimino prospektą – artimiausiu metu pagrindinė Vilniaus gatvė vėl priklausys automobilininkams. Kaip DELFI sakė Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis, nuo V. Kudirkos aikštės iki Žvėryno tilto važinėti automobiliams bus leidžiama ir darbo dienomis, ir laisvadieniais nuo 6 iki 24 valandos.
© A.Didžgalvio nuotr.

„Mes norėjome, kad bent vienoje prospekto pusėje būtų leista statyti ir automobilius, nes tai būtų patogu žmonėms, kurie atvažiuoja į kavines ar parduotuves, tačiau kol kas tokiam siūlymui nebuvo pritarta, tad abiejose prospekto pusėse bus palikti dviračių takai“, – sakė savivaldybės atstovas.

Eismas po rekonstrukcijos taip ir neatsigavusiu Gedimino prospektu, A. Šešelgio žodžiais, bus atnaujintas iš karto po to, kai skyrius gaus ir sumontuos naujus kelio ženklus, kurie jau užsakyti. Gali būti, kad dalį dienos pėstiesiems priklausiusi gatvė automobilių prisipildys jau kitą savaitę.

Tyliai priimtas verslui palankus sprendimas

„Ekoinstituto“ atstovus toks miesto vadovų sprendimas papiktino, juolab, jog buvo priimtas „tyliai“. Jie atkreipė dėmesį į keletą problemų, kurias gali sukelti beveik neribotas transporto eismas Gedimino prospektu. Visų pirma, tai triukšmas, padidėjusi oro tarša ir mažiau saugumo miestiečiams, kurie su vaikais galėjo netrukdomi vaikštinėti prospektu.

A. Šešelgio nuomone, gatvė priklauso automobiliams, taip kaip šaligatvis – pėstiesiems. „Negerai, kai gatve vaikšto žmonės. Juk šaligatviais automobiliai nevažinėja“, – lygino Eismo organizavimo skyriaus vadovas.

Jo nuomone, Gedimino prospekto šaligatviai – platūs, tad žmonėms tikrai užteks vietos, „o jei norima pėsčiųjų gatvių, jas ir reikia įrenginėti, kaip vietas, skirtas tik pėstiesiems“.

„Gaila, kad viena gražiausių miesto gatvių apmirusi. Tikimės, jog atnaujintas automobilių eismas ją atgaivins“, – vylėsi savivaldybės atstovas.

Sprendimas tokiu būdu gaivinti Gedimino prospektą prieš kelias savaites priimtas Vilniaus mero sušauktame pasitarime. Tačiau, „Ekoinstituto“ atstovų nuomone, prieš priimant tokį gyventojams svarbų sprendimą reikėjo pasidomėti ne tik verslo, bet ir visuomenės nuomone.

Automobilių labui aukoja tradicijas

Automobilių sukeliamas triukšmas yra vienas iš pagrindinių triukšmo šaltinių mieste. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pažymi, kad triukšmas gali sukelti daugybę negalavimų: nuo klausos iki miego ar psichikos sutrikimų. Dėl triukšmo žymiai sumažėja ir darbingumas.

Aplinkos apsaugos agentūros Oro kokybės vertinimo skyriaus vedėjo Donato Perkausko teigimu, transporto įtaka oro taršai yra aktuali vietoms, esančioms greta magistralinių kelių, kuriose didžiausias maksimalus transporto srautas. Vilniaus centre automobilių srautas yra mažesnis, visgi oro taršai jis irgi turi įtakos.

„Gedimino prospekte oro tarša gali padidėti, jeigu atsiras labai daug jį užkemšiančių automobilių“,- įspėja Donatas Perkauskas. - Turint omenyje, kad kamščiai itin dažni Vilniaus centre ir Senamiestyje, sprendimas leisti transporto eismą Gedimino prospektu ypač kelia nerimą“.

„Ekoinstituto“ vadovės Silvinijos Simonaitytės įsitikinimu, negalima pamiršti ir bendruomenės interesų. „Juk savaitgaliniai ekologiškų produktų turgeliai, mugės, pasivaikčiojimai su vaikais, pasivažinėjimai dviračiais vilniečiams ir miesto svečiams jau spėjo tapti tradicija, kuri gali būti paaukota vardan galimybės prospektu važiuoti automobiliams. Ar tikrai miestas iš to turės daugiau naudos nei žalos?“, – klausė vilnietė.

Tačiau Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo A. Šešelgio nuomone, ateityje prospektu ne tik turėtų važinėti automobiliai, bet ir vienoje pusėje turėtų būti įrengtos automobilių statymo vietos, nes „dviračiams pakaktų ir vieno tako“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Šveicarijoje atidarytas aukščiausias Europoje arkinis tiltas (2)

Šveicarijoje praėjusią savaitę atidarytas aukščiausias Europoje arkinis tiltas.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen“ susitarė dėl tarifų ir skolų

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lenkijos „Orlen“ valdoma naftos perdirbimo grupė „Orlen Lietuva“ pagaliau baigė derybas dėl krovinių vežimo geležinkeliais tarifų nuo 2014 iki 2023 metų. Įmonių valdyboms praėjusią savaitę patvirtinus naujas sąlygas, atnaujintą susitarimą numatoma pasirašyti trečiadienį.

Amerikiečių startuolis žada į dangų grąžinti viršgarsinius keleivinius lėktuvus (15)

Startuolis iš JAV Kolorado valstijos „Boom Supersonic“ ketina į dangų pakelti naują viršgarsinį keleivius gabenantį lėktuvą. Sėkmės atveju ši transporto priemonė turėtų pakeisti legendinį „Concorde“, kuris nebeeksploatuojamas po 2003 m. 2001 m. Paryžiaus Charles de Gaulle oro uoste įvyko šio lėktuvo katastrofa, per kurią žuvo 109 lėktuve buvę žmonės ir 4 ant žemės buvę asmenys.

Siaurose Kauno gatvėse dviratininkams – žalios kelio juostos (1)

Rūpindamiesi geresnėmis sąlygomis po Kauną važinėti dviračiais, kelininkai pradėjo tam tikras gerai matomas naujoves Senamiestyje.

Paskelbtas svarbaus „Rail Baltica“ ruožo konkursas (2)

„Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė projekto „Rail Baltica“ rangos darbų pirkimo konkursą nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Palemono. Šis ruožas sujungs nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestą „Rail Baltica“ geležinkelį su Palemone esančiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT). Potencialūs rangovai pasiūlymus galės teikti iki rugpjūčio 1 d.