Vilniaus valdžia Gedimino prospektą gaivins atnaujindama automobilių eismą

 (253)
Sostinės gyventojai ir svečiai netrukus nebegalės laisvai vaikščioti po Gedimino prospektą – artimiausiu metu pagrindinė Vilniaus gatvė vėl priklausys automobilininkams. Kaip DELFI sakė Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis, nuo V. Kudirkos aikštės iki Žvėryno tilto važinėti automobiliams bus leidžiama ir darbo dienomis, ir laisvadieniais nuo 6 iki 24 valandos.
Vilniaus valdžia Gedimino prospektą gaivins atnaujindama automobilių eismą
© A.Didžgalvio nuotr.

„Mes norėjome, kad bent vienoje prospekto pusėje būtų leista statyti ir automobilius, nes tai būtų patogu žmonėms, kurie atvažiuoja į kavines ar parduotuves, tačiau kol kas tokiam siūlymui nebuvo pritarta, tad abiejose prospekto pusėse bus palikti dviračių takai“, – sakė savivaldybės atstovas.

Eismas po rekonstrukcijos taip ir neatsigavusiu Gedimino prospektu, A. Šešelgio žodžiais, bus atnaujintas iš karto po to, kai skyrius gaus ir sumontuos naujus kelio ženklus, kurie jau užsakyti. Gali būti, kad dalį dienos pėstiesiems priklausiusi gatvė automobilių prisipildys jau kitą savaitę.

Tyliai priimtas verslui palankus sprendimas

„Ekoinstituto“ atstovus toks miesto vadovų sprendimas papiktino, juolab, jog buvo priimtas „tyliai“. Jie atkreipė dėmesį į keletą problemų, kurias gali sukelti beveik neribotas transporto eismas Gedimino prospektu. Visų pirma, tai triukšmas, padidėjusi oro tarša ir mažiau saugumo miestiečiams, kurie su vaikais galėjo netrukdomi vaikštinėti prospektu.

A. Šešelgio nuomone, gatvė priklauso automobiliams, taip kaip šaligatvis – pėstiesiems. „Negerai, kai gatve vaikšto žmonės. Juk šaligatviais automobiliai nevažinėja“, – lygino Eismo organizavimo skyriaus vadovas.

Jo nuomone, Gedimino prospekto šaligatviai – platūs, tad žmonėms tikrai užteks vietos, „o jei norima pėsčiųjų gatvių, jas ir reikia įrenginėti, kaip vietas, skirtas tik pėstiesiems“.

„Gaila, kad viena gražiausių miesto gatvių apmirusi. Tikimės, jog atnaujintas automobilių eismas ją atgaivins“, – vylėsi savivaldybės atstovas.

Sprendimas tokiu būdu gaivinti Gedimino prospektą prieš kelias savaites priimtas Vilniaus mero sušauktame pasitarime. Tačiau, „Ekoinstituto“ atstovų nuomone, prieš priimant tokį gyventojams svarbų sprendimą reikėjo pasidomėti ne tik verslo, bet ir visuomenės nuomone.

Automobilių labui aukoja tradicijas

Automobilių sukeliamas triukšmas yra vienas iš pagrindinių triukšmo šaltinių mieste. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pažymi, kad triukšmas gali sukelti daugybę negalavimų: nuo klausos iki miego ar psichikos sutrikimų. Dėl triukšmo žymiai sumažėja ir darbingumas.

Aplinkos apsaugos agentūros Oro kokybės vertinimo skyriaus vedėjo Donato Perkausko teigimu, transporto įtaka oro taršai yra aktuali vietoms, esančioms greta magistralinių kelių, kuriose didžiausias maksimalus transporto srautas. Vilniaus centre automobilių srautas yra mažesnis, visgi oro taršai jis irgi turi įtakos.

„Gedimino prospekte oro tarša gali padidėti, jeigu atsiras labai daug jį užkemšiančių automobilių“,- įspėja Donatas Perkauskas. - Turint omenyje, kad kamščiai itin dažni Vilniaus centre ir Senamiestyje, sprendimas leisti transporto eismą Gedimino prospektu ypač kelia nerimą“.

„Ekoinstituto“ vadovės Silvinijos Simonaitytės įsitikinimu, negalima pamiršti ir bendruomenės interesų. „Juk savaitgaliniai ekologiškų produktų turgeliai, mugės, pasivaikčiojimai su vaikais, pasivažinėjimai dviračiais vilniečiams ir miesto svečiams jau spėjo tapti tradicija, kuri gali būti paaukota vardan galimybės prospektu važiuoti automobiliams. Ar tikrai miestas iš to turės daugiau naudos nei žalos?“, – klausė vilnietė.

Tačiau Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo A. Šešelgio nuomone, ateityje prospektu ne tik turėtų važinėti automobiliai, bet ir vienoje pusėje turėtų būti įrengtos automobilių statymo vietos, nes „dviračiams pakaktų ir vieno tako“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Rugsėjį sostinėje – sustabdomi gatvių remonto darbai, keičiasi pralaidumas (1)

Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, jog pirmosiomis rugsėjo savaitėmis sostinėje laikinai sustabdomi gatvių remonto darbai. Taip siekiama kuo labiau sumažinti galimas transporto spūstis. Taip pat tikimasi, kad apriboti kelio darbai kiek įmanoma mažiau trukdys vilniečiams keliauti į darbus, ugdymo įstaigas, rašoma savivaldybės pranešime spaudai.

Kauno gatvėmis kursuos pirmieji troleibusai su autonomine eiga (15)

Nuo rudens pirmos dienos Kauno gatvėmis riedės naujai įsigyti septyni talpūs 18 metrų ilgio troleibusai „Berkhof“, anksčiau vežioję keleivius Arnhemo mieste, Olandijoje.

„Air France“ laineris nutupdytas dėl pelės (1)

Smulkus graužikas, tikriausiai pelė, privertė nutupdyti avialinijų „Air France“ lėktuvą, skridusį iš Bamako į Paryžių, sekmadienį pranešė bendrovė.

Vilniaus opozicija piktinasi „už akių“ planuojamu milijoniniu autobusų nuomos konkursu (8)

Vilniaus savivaldybės opozicija piktinasi, jog savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ketina skelbti milijoninį ilgalaikės autobusų nuomos konkursą, apie kurį nėra informuojami tarybos nariai ir visuomenė.

Vakarų Lietuvoje ir Marijampolės apskrityje – rūkas (1)

Vakarų Lietuvoje ir Marijampolės apskrityje sekmadienio rytą eismo sąlygas sunkina rūkas.