Vilniaus valdžia Gedimino prospektą gaivins atnaujindama automobilių eismą

 (253)
Sostinės gyventojai ir svečiai netrukus nebegalės laisvai vaikščioti po Gedimino prospektą – artimiausiu metu pagrindinė Vilniaus gatvė vėl priklausys automobilininkams. Kaip DELFI sakė Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis, nuo V. Kudirkos aikštės iki Žvėryno tilto važinėti automobiliams bus leidžiama ir darbo dienomis, ir laisvadieniais nuo 6 iki 24 valandos.
© A.Didžgalvio nuotr.

„Mes norėjome, kad bent vienoje prospekto pusėje būtų leista statyti ir automobilius, nes tai būtų patogu žmonėms, kurie atvažiuoja į kavines ar parduotuves, tačiau kol kas tokiam siūlymui nebuvo pritarta, tad abiejose prospekto pusėse bus palikti dviračių takai“, – sakė savivaldybės atstovas.

Eismas po rekonstrukcijos taip ir neatsigavusiu Gedimino prospektu, A. Šešelgio žodžiais, bus atnaujintas iš karto po to, kai skyrius gaus ir sumontuos naujus kelio ženklus, kurie jau užsakyti. Gali būti, kad dalį dienos pėstiesiems priklausiusi gatvė automobilių prisipildys jau kitą savaitę.

Tyliai priimtas verslui palankus sprendimas

„Ekoinstituto“ atstovus toks miesto vadovų sprendimas papiktino, juolab, jog buvo priimtas „tyliai“. Jie atkreipė dėmesį į keletą problemų, kurias gali sukelti beveik neribotas transporto eismas Gedimino prospektu. Visų pirma, tai triukšmas, padidėjusi oro tarša ir mažiau saugumo miestiečiams, kurie su vaikais galėjo netrukdomi vaikštinėti prospektu.

A. Šešelgio nuomone, gatvė priklauso automobiliams, taip kaip šaligatvis – pėstiesiems. „Negerai, kai gatve vaikšto žmonės. Juk šaligatviais automobiliai nevažinėja“, – lygino Eismo organizavimo skyriaus vadovas.

Jo nuomone, Gedimino prospekto šaligatviai – platūs, tad žmonėms tikrai užteks vietos, „o jei norima pėsčiųjų gatvių, jas ir reikia įrenginėti, kaip vietas, skirtas tik pėstiesiems“.

„Gaila, kad viena gražiausių miesto gatvių apmirusi. Tikimės, jog atnaujintas automobilių eismas ją atgaivins“, – vylėsi savivaldybės atstovas.

Sprendimas tokiu būdu gaivinti Gedimino prospektą prieš kelias savaites priimtas Vilniaus mero sušauktame pasitarime. Tačiau, „Ekoinstituto“ atstovų nuomone, prieš priimant tokį gyventojams svarbų sprendimą reikėjo pasidomėti ne tik verslo, bet ir visuomenės nuomone.

Automobilių labui aukoja tradicijas

Automobilių sukeliamas triukšmas yra vienas iš pagrindinių triukšmo šaltinių mieste. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pažymi, kad triukšmas gali sukelti daugybę negalavimų: nuo klausos iki miego ar psichikos sutrikimų. Dėl triukšmo žymiai sumažėja ir darbingumas.

Aplinkos apsaugos agentūros Oro kokybės vertinimo skyriaus vedėjo Donato Perkausko teigimu, transporto įtaka oro taršai yra aktuali vietoms, esančioms greta magistralinių kelių, kuriose didžiausias maksimalus transporto srautas. Vilniaus centre automobilių srautas yra mažesnis, visgi oro taršai jis irgi turi įtakos.

„Gedimino prospekte oro tarša gali padidėti, jeigu atsiras labai daug jį užkemšiančių automobilių“,- įspėja Donatas Perkauskas. - Turint omenyje, kad kamščiai itin dažni Vilniaus centre ir Senamiestyje, sprendimas leisti transporto eismą Gedimino prospektu ypač kelia nerimą“.

„Ekoinstituto“ vadovės Silvinijos Simonaitytės įsitikinimu, negalima pamiršti ir bendruomenės interesų. „Juk savaitgaliniai ekologiškų produktų turgeliai, mugės, pasivaikčiojimai su vaikais, pasivažinėjimai dviračiais vilniečiams ir miesto svečiams jau spėjo tapti tradicija, kuri gali būti paaukota vardan galimybės prospektu važiuoti automobiliams. Ar tikrai miestas iš to turės daugiau naudos nei žalos?“, – klausė vilnietė.

Tačiau Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo A. Šešelgio nuomone, ateityje prospektu ne tik turėtų važinėti automobiliai, bet ir vienoje pusėje turėtų būti įrengtos automobilių statymo vietos, nes „dviračiams pakaktų ir vieno tako“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Lietuva ketina pasirašyti susitarimą dėl „Rail Baltica“ plėtros (1)

Lietuva kartu su Latvija ir Estija sausio pabaigoje ketina pasirašyti susitarimą dėl europinės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ plėtros.

Apie naują autobusų stotį galvoja ir Vilnius (19)

Kaunui atvėrus naują modernią autobusų stotį, minčių apie autobusų stoties atnaujinimą turi ir Vilnius. Jei to nebus padaryta, anot Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus, nauja autobusų stotis sostinėje galėtų atsirasti šalia naujojo Vakarinio aplinkkelio.

Į Klaipėdos uostą atplaukė tanklaivis „milžinas“ (3)

Į Klaipėdos uostą atplaukė ilgiausias kada nors iki šiol čia įplaukęs tanklaivis, praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

R. Masiulis prašo išsamaus „Lietuvos geležinkelių“ veiklos tyrimo (18)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis raštu kreipėsi į svarbiausias šalies saugumą ir finansinės veiklos skaidrumą tiriančias įstaigas dėl AB „Lietuvos geležinkeliai“ veiklos tyrimų bei įvertinimo nacionalinio saugumo aspektu.

Lietuvoje eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis (3)

Antradienio rytą didžiojoje šalies dalyje dėl buvusio arba besitęsiančio snygio pagrindiniai keliai padengti plonu sniego sluoksniu, provėžoti ir slidūs.