Vilniaus valdžia Gedimino prospektą gaivins atnaujindama automobilių eismą

 (253)
Sostinės gyventojai ir svečiai netrukus nebegalės laisvai vaikščioti po Gedimino prospektą – artimiausiu metu pagrindinė Vilniaus gatvė vėl priklausys automobilininkams. Kaip DELFI sakė Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis, nuo V. Kudirkos aikštės iki Žvėryno tilto važinėti automobiliams bus leidžiama ir darbo dienomis, ir laisvadieniais nuo 6 iki 24 valandos.
Vilniaus valdžia Gedimino prospektą gaivins atnaujindama automobilių eismą
© A.Didžgalvio nuotr.

„Mes norėjome, kad bent vienoje prospekto pusėje būtų leista statyti ir automobilius, nes tai būtų patogu žmonėms, kurie atvažiuoja į kavines ar parduotuves, tačiau kol kas tokiam siūlymui nebuvo pritarta, tad abiejose prospekto pusėse bus palikti dviračių takai“, – sakė savivaldybės atstovas.

Eismas po rekonstrukcijos taip ir neatsigavusiu Gedimino prospektu, A. Šešelgio žodžiais, bus atnaujintas iš karto po to, kai skyrius gaus ir sumontuos naujus kelio ženklus, kurie jau užsakyti. Gali būti, kad dalį dienos pėstiesiems priklausiusi gatvė automobilių prisipildys jau kitą savaitę.

Tyliai priimtas verslui palankus sprendimas

„Ekoinstituto“ atstovus toks miesto vadovų sprendimas papiktino, juolab, jog buvo priimtas „tyliai“. Jie atkreipė dėmesį į keletą problemų, kurias gali sukelti beveik neribotas transporto eismas Gedimino prospektu. Visų pirma, tai triukšmas, padidėjusi oro tarša ir mažiau saugumo miestiečiams, kurie su vaikais galėjo netrukdomi vaikštinėti prospektu.

A. Šešelgio nuomone, gatvė priklauso automobiliams, taip kaip šaligatvis – pėstiesiems. „Negerai, kai gatve vaikšto žmonės. Juk šaligatviais automobiliai nevažinėja“, – lygino Eismo organizavimo skyriaus vadovas.

Jo nuomone, Gedimino prospekto šaligatviai – platūs, tad žmonėms tikrai užteks vietos, „o jei norima pėsčiųjų gatvių, jas ir reikia įrenginėti, kaip vietas, skirtas tik pėstiesiems“.

„Gaila, kad viena gražiausių miesto gatvių apmirusi. Tikimės, jog atnaujintas automobilių eismas ją atgaivins“, – vylėsi savivaldybės atstovas.

Sprendimas tokiu būdu gaivinti Gedimino prospektą prieš kelias savaites priimtas Vilniaus mero sušauktame pasitarime. Tačiau, „Ekoinstituto“ atstovų nuomone, prieš priimant tokį gyventojams svarbų sprendimą reikėjo pasidomėti ne tik verslo, bet ir visuomenės nuomone.

Automobilių labui aukoja tradicijas

Automobilių sukeliamas triukšmas yra vienas iš pagrindinių triukšmo šaltinių mieste. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pažymi, kad triukšmas gali sukelti daugybę negalavimų: nuo klausos iki miego ar psichikos sutrikimų. Dėl triukšmo žymiai sumažėja ir darbingumas.

Aplinkos apsaugos agentūros Oro kokybės vertinimo skyriaus vedėjo Donato Perkausko teigimu, transporto įtaka oro taršai yra aktuali vietoms, esančioms greta magistralinių kelių, kuriose didžiausias maksimalus transporto srautas. Vilniaus centre automobilių srautas yra mažesnis, visgi oro taršai jis irgi turi įtakos.

„Gedimino prospekte oro tarša gali padidėti, jeigu atsiras labai daug jį užkemšiančių automobilių“,- įspėja Donatas Perkauskas. - Turint omenyje, kad kamščiai itin dažni Vilniaus centre ir Senamiestyje, sprendimas leisti transporto eismą Gedimino prospektu ypač kelia nerimą“.

„Ekoinstituto“ vadovės Silvinijos Simonaitytės įsitikinimu, negalima pamiršti ir bendruomenės interesų. „Juk savaitgaliniai ekologiškų produktų turgeliai, mugės, pasivaikčiojimai su vaikais, pasivažinėjimai dviračiais vilniečiams ir miesto svečiams jau spėjo tapti tradicija, kuri gali būti paaukota vardan galimybės prospektu važiuoti automobiliams. Ar tikrai miestas iš to turės daugiau naudos nei žalos?“, – klausė vilnietė.

Tačiau Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo A. Šešelgio nuomone, ateityje prospektu ne tik turėtų važinėti automobiliai, bet ir vienoje pusėje turėtų būti įrengtos automobilių statymo vietos, nes „dviračiams pakaktų ir vieno tako“.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

STT krėtė Kauno regiono kelių įmonę, sulaikė direktorių atnaujinta (113)

Antradienį Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Kauno valdybos pareigūnai įtardami piktnaudžiavimu 48 valandoms sulaikė valstybės įmonės „Kauno regiono keliai“ direktorių Vidmantą Lisauską, jo pavaduotoją, du šios įmonės padalinio vadovus, rašoma pranešime spaudai.

„Lufthansa“ lėktuvas vos nesusidūrė su bepilotėmis skraidyklėmis (26)

Vokietijos aviacijos kompanijos „Lufthansa“ lėktuvas A320, leisdamasis Ispanijos Bilbao miesto oro uoste, vos nesusidūrė su trimis bepilotėmis skraidyklėmis. Tai antradienį pranešė portalas „Airlive“.

Vilniaus gatves sukaustė spūstys (15)

Antradienio pavakarę Vilniaus gatves sukaustė automobilių spūstys.

Patekti į Lenkiją nebebus taip paprasta (160)

Lenkija planuoja įvesti laikiną sienų kontrolę Šengeno erdvės viduje. Kontrolė bus įvesta nuo liepos 4 d iki rugpjūčio 2 d.

Dėl dujotiekio remonto ribojamas eismas Savanorių prospekte Vilniuje (3)

Dujų ir elektros skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), siekdama užtikrinti saugų ir patikimą dujų skirstymą, gegužės 23 dieną Vilniuje, Savanorių pr., pradėjo dujotiekio remonto darbus, rašoma pranešime spaudai.