Pagrindiniams rekonstrukcijos darbams atlikti rangovas turės 35 dienas - nuo liepos 14 iki rugpjūčio 18 dienos, tačiau paruošiamieji darbai prasidės jau kovą, o visa rekonstrukcija bus baigta rudens pabaigoje.

„Paskutinį kartą Vilniaus oro uosto takas buvo remontuotas prieš daugiau nei 20 metų, tad tako rekonstrukcija - gyvybiškai reikalinga, kad Vilniaus oro uostas galėtų funkcionuoti. Svarbu suprasti, kad jei dabar nerekonstruosime tako, jau labai greitai Vilniaus oro uostas gali nebeatitikti saugumo reikalavimų, dėl ko pagrindiniame šalies oro uoste apskritai nebegalėtų kilti ir leistis lėktuvai", - sakė Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką rekonstruosianti latvių bendrovė „A.C.B." jau 20 metų reguliariai vykdo darbus Rygos tarptautiniame oro uoste. Pastaruoju metu įmonė dirbo prie tokių projektų kaip kilimo ir leidimosi takų renovacija, peronų statyba ir rekonstrukcija, neapledėjančių aikštelių statyba, statė manevravimo kelius, tobulino apšvietimo sistemas ir jas modernizavo.

Įmonė atliko darbus ir NATO oro uoste Lielvardėje (Latvija), tiesė ten manevravimo kelią, statė orlaivių peronus, sraigtasparnių stovėjimo vietas, sraigtasparnių pakilimo-nusileidimo aikštelę, orlaivių priežiūros ir tikrinimo aikštelę, iškrovimo-pakrovimo aikštelę. Bendra vien oro uostų įgyvendintų projektų apyvarta viršijo 130 mln. Eur.

„Vilniaus oro uosto laukia vienas svarbiausių pokyčių - iš esmės rekonstruotas keturių sluoksnių kilimo ir tūpimo takas.

Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijos projektas laikomas iššūkiu, tačiau mūsų sukaupta patirtis, žinios, techniniai ir inžineriniai gebėjimai leidžia jaustis užtikrintai dėl savo darbų kokybės. Vilniaus oro uostas netrukus įgaus naują kvėpavimą. Galime tvirtinti, kad atsinaujinęs Vilniaus oro uostas padidins savo konkurencingumą visame regione, o reguliariai prižiūrimas - išlaikys savo kokybę ir galės užtikrinti skrydžių saugumą ateinančius 20 metų", - tikino bendrovės „A.C.B." valdybos pirmininkas Valdis Lejnieks.

„A.C.B." vadovaujamas įmonių konsorciumas didžiausiame Lietuvos oro uoste vyksiančius rekonstrukcijos darbus atliks už 19 mln. Eur. Ši suma yra 5 mln. Eur mažesnė už prieš rekonstrukcijos darbų konkursą skelbtus 24 mln. Eur. Darbų kainos sumažėjimo priežastis - intensyvi potencialių rekonstrukcijos rangovų konkurencija.

Rekonstruojant kilimo ir tūpimo taką bus paklota nauja asfalto danga su šalčiui atspariu apsauginiu sluoksniu, pakeisti nuotekų ir drenažo sistemų vamzdžiai bei įrengta nauja signalinių žiburių sistema.

Tako rekonstrukcija vyks keliais etapais: pirmasis - paruošiamųjų darbų etapas - prasidės jau nuo kovo ir truks iki pagrindinės rekonstrukcijos pradžios, t. y. liepos 14 d. Antrajame etape - nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d. - vyks pagrindinė tako rekonstrukcija, kurios metu Vilniaus oro uoste aviacinė veikla nebus vykdoma, o po jos - iki rudens dar tęsis baigiamieji rekonstrukcijos darbai, kurie netrukdys Vilniaus oro uostui visapusiškai funkcionuoti.

Sprendimas vykdyti pagrindinius rekonstrukcijos darbus vasaros sezono metu priimtas dėl tuo metu esančių geriausių oro sąlygų ir techninių sprendimų, kurie būtini siekiant kokybiškai atlikti rekonstrukciją.

Vykdant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, pagrindiniais Lietuvos oro vartais taps Kauno oro uostas. Būtent į jį nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d. dauguma oro linijų bendrovių perkels savo skrydžius.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)