Vilniaus gatvės rekonstrukcijai mestos savivaldybės įmonės pajėgos

 (13)
Reprezentacinės sostinės Vilniaus gatvės rekonstrukcijos ėmėsi ir savivaldybės įmonės „Grindos“ darbuotojai, nors bendrovės nėra tarp milijoninę sutartį laimėjusios „Hidrostatybos“ subrangovų.
© DELFI / Karolina Pansevič

Hidrostatybos“ atstovai pripažįsta, kad įmonė į pagalba pasitelkta skubant atlikti darbus po savivaldybės rekomendacijų, tačiau daugiau detalių nepateikia.

Vilniaus savivaldybė BNS atsiųstame atsakyme nurodo, kad subrangovu savivaldybės įmonę pasirinko pati „Hidrostatyba“, siekdama pagreitinti plytelių klojimą ir kitus smulkius darbus.

„Tai – įmonės sprendimas, kurį plačiau galėtų pakomentuoti pati įmonė. „Hidrostatyba“ darbus atlieka su savivaldybe pasirašytos sutarties rėmuose, šie darbai papildomai nekainuos, „Hidrostatyba“ juos vykdo iš savo biudžeto“, - nurodo savivaldybė.

1,15 mln. eurų vertės pernai liepą pasirašytoje sutartyje, kuri turi būti įvykdyta iki šių metų liepos pradžios, nurodyta, kad darbams pasitelkiami subrangovai - bendrovės „Elmoda“, „Energus“, „Mazgas“, „Statybų archeologija“ bei savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“. „Grinda“ sutartyje neminima.

Kaip rodo savivaldybės dokumentai, jau vasarį pasitarimuose buvo žinoma, kad darbų nepavyks atlikti iki sutartyje numatytos datos - kovo 13-osios ir terminai buvo nukelti į gegužę. Tiesa, sutartyje iš tiesų buvo numatyta galimybė darbus pratęsti trims mėnesiams dėl techninio projekto netikslumų, nenumatytų darbų, blogų gamtinių sąlygų. Savivaldybės ir įmonės susirašinėjimai rodo, kad rekonstrukcija galėjo strigti ir dėl techninio projekto trūkumų - bendrovė nurodė, kad Vilniaus gatvėje esantys inžineriniai tinklai neatitinka informacijos, pateikiamos techninio projekto brėžiniuose.

„Hidrostatybos“ valdybos pirmininkas Jonas Dumašius BNS nedetalizavo, kaip pasirinkta „Grinda“, tačiau pripažino, kad ją rekomendavo savivaldybės vadovai.

„Sakyčiau, rekomendavo. Rekomendacija buvo tokia. Neturiu paskutinės informacijos, kalbėjausi su direktoriumi, bet kiek žinau, ten nelabai jiems sekasi“, - BNS sakė J.Dumašius.

J.Dumašius taip pat sakė kol kas negalintis atskleisti, kokie yra bendrovės įkainiai ir ar jie atitinka rinkos kainą.

Anot jo, „miesto vyriausiojo architekto sugalvotas būdas kloti bazaltą yra sudėtingas“, o kvalifikuotų specialistų, kurie gali atlikti šį darbą, nėra daug. Jis sako buvęs informuotas „Hidrostatybos“ direktoriaus, kad „Grindos“ specialistai šiam darbui netinka - kitą savaitę bazalto trinkelių klojimą turėtų perimti viena latvių bendrovė ir darbai, jo manymu, gerokai pagreitės.

„Nenoriu aštrinti situacijos, ji ir taip aštroka. Bet mes kovo mėnesį beveik nieko nedirbome, aiškinomės situaciją, mes stovėjome praktiškai, nors kovo mėnesį galėjome dirbti. Tas atsilikimas kovo mėnesio mus veja į tokią įtampą. Mes iš tikrųjų norime padaryti laiku“, - tikino J.Dumašius.

Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius šią savaitę teigė, kad darbai privalo būti užbaigti iki liepos 3-iosios.

Situacija taip pat kelia abejonių savivaldybės opozicijai - nuotraukas su „Grindos“ darbuotojais paskelbęs Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovas Miroslavas Monkevičius teigia nesulaukęs atsakymų, kokiu pagrindu pasamdyta bendrovė.

„Dėl rangovo vėlavimo, nors rangovas nesutinka, kad vėlavimas yra dėl jo kaltės, jis savanoriškai atsisako dalies pajamų? Tai yra nerealu. Jam turėjo būti padarytos kažkokios nuolaidos. Reikia patikrinti, ar nebus taip, kad rangovui, kad jis priimtų „Grindą“ ir išgelbėtų liberalų veidą Vilniaus gatvėje, jam buvo suteiktos sutartinės ar nesutartinės nuolaidos?“, - svarstė M.Monkevičius.

Liberalus dėl Vilniaus gatvės rekonstrukcijos kritikuoja ir koalicijos partneriai konservatoriai. Konservatorius Adomas Bužinskas priminė, jog sutarties sąlygos numatė galimybę nutraukti sutartį ir gauti 62 tūkst. eurų kompensaciją už sutarties pažeidimus. L.Kvedaravičius tikino, kad nutraukus sutartį dėl šios sumos būtų tekę skelbti naują konkursą, o darbai būtų užsitęsę dar bent metus.

Sutartyje įtvirtintas tik preliminarus darbų sąrašas - nurodyta, kad galutinė suma, priklausomai nuo realiai atliktų darbų, gali kisti iki 20 procentų. Kiek kainuos galutiniai darbai, kol kas neskelbiama.

BNS žiniomis, bendrovė „Hidrostatyba“ figūruoja Lietuvos ir Latvijos pareigūnų atliekamame ikiteisminiame tyrime tyrime dėl sukčiavimo ir piktnaudžiavimo, Specialiųjų tyrimų tarnyba gegužės pradžioje bendrovėje atliko kratas.

Stringantys gatvės rekonstrukcijos darbai sulaukė neigiamų vilniečių, taip pat ir dalies politikų reakcijų, ypač socialiniuose tinkluose. Gatvėje yra įsikūrę nemažai miestiečių ir turistų lankomų barų, kavinių - verslininkai sako, kad stringantys darbai mažina lankomumą, o tai lemia didžiulius nuostolius.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Siaurose Kauno gatvėse dviratininkams – žalios kelio juostos

Rūpindamiesi geresnėmis sąlygomis po Kauną važinėti dviračiais, kelininkai pradėjo tam tikras gerai matomas naujoves Senamiestyje.

Paskelbtas svarbaus „Rail Baltica“ ruožo konkursas (2)

„Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė projekto „Rail Baltica“ rangos darbų pirkimo konkursą nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Palemono. Šis ruožas sujungs nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestą „Rail Baltica“ geležinkelį su Palemone esančiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT). Potencialūs rangovai pasiūlymus galės teikti iki rugpjūčio 1 d.

„Pekinas-Šanchajus“ atšakoje kursuos traukiniai, galintys pasiekti 400 km per valandą greitį (3)

Kinijos geležinkelio korporacija „China Railway“ pirmadienį „Pekinas-Šanchajus“ linija paleido naujus traukinius, galinčius pasiekti maksimalų 400 km per valandą greitį, informuoja portalas „Sina“.

Į Anglijos uostą atplaukė didžiausias pasaulyje konteinerinis laivas (36)

Į vieną iš Anglijos uostų atplaukė didžiausias pasaulyje konteinerinis laivas – „OOCL Hong Kong“. Smalsuoliai stebėjo, kaip kone 0,4 kilometro ilgio beveik 210 tūkst. 890 tonų sveriantis milžinas įplaukia į Didžiosios Britanijos Filikstou uostą.

EK siūlo finansuoti „Rail Baltica“ 1,435 mm vėžės geležinkelio liniją plėtojimą Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje (9)

Penktadienį Europos Komisija pasiūlė pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę investuoti 2,7 mlrd. EUR į 152 svarbius transporto projektus, kuriais Europoje bus remiamas konkurencingas, netaršus ir susietasis susisiekimas.