Autobusų ir troleibusų vairuotojai galinėse stotelėse neturi sąlygų nei pasinaudoti tualetu, nei nusiplauti rankų. Anksčiau sukurta infrastruktūra buvo privatizuota arba sugriauta. Maži atlyginimai ir prastos darbo sąlygos - svarbiausios priežastys, dėl ko „Kauno autobusams“ ir „Autroliui“ sunku išsaugoti paliekančius šias bendroves darbuotojus ir privilioti naujus. Kaunui jau trūksta pusšimčio viešojo transporto vairuotojų.
© DELFI
Priversti būti nekultūringi

Maršrutinių autobusų vairuotojas Algirdas Andriuška sakė, kad vairuotojai priversti nepaisyti kultūringo elgesio galinėse stotelėse. „Dažniausiai mus gelbsti miškas, krūmai. Esame priversti gamtinius reikalus atlikti bet kur, tačiau ne visose stotelėse rasi nuošalesnę vietą, - kalbėjo jis. – Vyrams tai mažesnė problema. Bet mūsų įmonėje autobusus dar vairuoja ir trys moterys. Ką joms daryti?“

Kitas vairuotojas Kęstutis Kemežys sakė, kad vos keliose galinėse maršrutų stotelėse yra viešieji tualetai. „Tačiau iš tikrųjų tik Partizanų gatvėje ir prie Kauno pilies yra normalūs tualetai, kriauklės nusiplauti rankas. Kitur stovi netvarkomos, apleistos būdelės. Pavyzdžiui, prie Onkologijos ligoninės iki tualeto reikia klampoti purvynu, ten baisi smarvė, todėl daugelis kolegų eina į krūmus“, - prisipažino vairuotojas.

Darbuotojams tenka prašytis ir į netoliese esančias kavines. Tačiau viešojo transporto mašinos į gatves išvažiuoja paryčiais, kai tokios įmonės dar nedirba. „Be to, baigę maršrutą pastovime tik kelias minutes, todėl ir prie tokių viešųjų objektų kaip Geležinkelio stotis, ligoninė, nueiti į jų tualetus nespėjame“, - teigė vairuotojai.

Mieste yra apie 30 galinių autobusų ir troleibusų stotelių.

Tenka nuomotis

Bendrovės „Autrolis“ generalinis direktorius Algirdas Krivickas sakė, kad prieš kelerius metus ankstesnieji įmonės vadovai nusprendė atsisakyti galinėse stotelėse esančių pastatų ir juos parduoti. „Juose buvo poilsio kambarėliai, prausyklos, tualetai, - sakė A.Krivickas. – Tačiau miesto valdžiai buvo įrodinėjama, kad galima apsieiti ir be jų, esą higienos poreikius gali tenkinti važinėjantys specialiai tam pritaikyti troleibusai, biotualetai, nors jų eksploatacija daug brangesnė.”

Po masinės galinių stotelių privatizacijos troleibusų vairuotojai neteko elementariausių higienos sąlygų. „Iš 350 troleibusų vairuotojų pusę sudaro moterys, todėl esame priversti nuomotis patalpas iš verslininkų, nors šios išlaidos galėtų būti skirtos algoms“, - teigė generalinis direktorius. Tačiau trečdalyje galinių troleibusų stotelių nėra iš ko nuomotis patalpų.

Pagal Susisiekimo ministerijos reikalavimus kiekvieno maršruto galinėse stotelėse bent vienoje vietoje privalo būti įrengtas sanitarinis mazgas. Šis reikalavimas vykdomas nedaugelyje Kauno vietų. Pavyzdžiui, važiuojantys ilgu maršrutu nuo Domeikavos iki Rokų vairuotojai nei vienoje galinėje stotelėje neturi galimybių pasinaudoti tualetu.

Prarandami darbuotojai

UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad apklausose, dėl ko vairuotojai palieka autobusų parką nurodomos ir prastos darbo sąlygos. „Pirmoje vietoje, žinoma, maži atlyginimai, skundžiamasi, kad tenka važinėti senomis mašinomis, taip pat daugumai labai svarbūs higienos poreikiai, - kalbėjo M.Grigelis. – Kaip galima reikalauti iš vairuotojų, kad jie būtų mandagūs ir atidūs kelyje, kai per aštuonias valandas jis negali atlikti gamtinių reikalų.” Pasak M.Grigelio, nenormalu, kai vairuotojai norėdami galinėse stotelėse papietauti negali nusiplauti rankų.

Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys pripažino, kad tai - miesto skaudulys. „Galinėse stotelėse turėjome gerą viešojo transporto infrastruktūrą, bet per privatizacijos vajų viską praradome, taip pat keitėsi ir maršrutai, todėl kai kurie punktai buvo apleisti, - teigė jis. – Manau, nuo šių problemų neturėtų šalintis ir pačios transporto įmonės. Jos galėtų sudaryti sutartis su „Kauno švara“, rakinti lauko tualetus, nes jie iš tiesų niokojami ir teršiami pašalinių. O strateginiam sprendimui kompleksiškai gerinti vairuotojų darbo sąlygas turėti pritarti politikai.”

Pasak M.Grigelio, visa atsakomybė už galinių stotelių priežiūrą turėtų tekti miesto valdžiai. „Ji kuria viešojo transporto strategiją, ją finansuoja, - aiškino jis. – Vežėjai nepajėgūs įrengti ir išlaikyti visos infrastruktūros. Svarbu ir nekartoti senų klaidų: planuojant naujus kvartalus, statant įvairius žmonių traukos objektus, turi būti numatyta ir vieta viešojo transporto poreikiams.”

Higienos sąlygos mieste neužtikrinamos ir maršrutinių mikroautobusų, taksi vairuotojams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Didžiojoje Lietuvos dalyje valstybinės reikšmės kelių dangos šlapios

Dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje valstybinės reikšmės kelių...

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus atnaujinta (32)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Traukiniu iš Kauno į Vilnių – greičiau nei per valandą (60)

Nuo šiol greičiausiu traukiniu nuvykti iš Kauno į Vilnių netruks nė valandos. „Lietuvos...

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

Top naujienos

Miestelis Airijoje, kuriame lietuviams net nebereikia anglų kalbos (139)

Dėl lietuvių kiekio Airijos šiaurėje esantis Monachano miestelis jau vadinamas mažąja Lietuva....

Lietuvai – galimybė prisitraukti pinigų iš Lenkijos (56)

Politinis neapibrėžtumas Lenkijoje verčia tenykštį verslą žvalgytis į užsienį, o Lietuva...

Nyderlanduose užkirstas kelias potencialiam teroristiniam išpuoliui nutrauktas roko grupės koncertas (16)

Nyderlanduose vienas ispanas buvo sulaikytas netoli roko koncerto vietos vairuojantis dujų balionų...

Sąžiningai pasielgusi vairuotoja liko apgauta „teisininkės“: eismo įvykio nė nebuvo (3)

Darydama automobilio dureles kitos mašinos dureles įbrėžusi klaipėdietė sulaukė netikėtų...

O gerti kefyrą naktį – normalu? (11)

Apie naudingąsias šio gėrimo savybes daug prirašyta. Net autoritetingiausi mokslininkai šiam...

Atskleista, kaip atsirado virusai (4)

Įdomus Antarktidos mikrobas gali pateikti užuominų apie vieną iš pačių didžiausių evoliucijos...

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (22)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (132)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Ženklai, jog patys to nežinodami galite sirgti skrandžio opalige

JAV Ligų kontrolės ir prevencijos centrų duomenys rodo, kad skrandžio opa kada nors gyvenime...

Diskusijas kursto viena įtartina filmo „Valkirija“ scena: T. Cruise'as dėvi figūrą formuojančius apatinius? (7)

Tomas Cruise'as sulaukė vaiduoklių iš praeities. Socialiniame tinkle „Twitter“ gerbėjai...