Kaip nurodoma transportininkų priimtoje rezoliucijoje, toks žingsnis gali diskriminuoti Europos Sąjungos vežėjus prieš jų konkurentus iš Rytų. Nuogąstaujama, kad tokiu veiksmu bus sukelta grėsmė sklandžiam ES transporto įmonių tranzitui į Rytus.

„Nusprendėme kreiptis į mūsų šalių Vyriausybes dėl nelogiškų bandymų riboti kuro įvežimą. Tai padarytų neigiamą įtaką legaliam verslui, gali persiskirstyti srautai, tačiau nebus jokio indėlio į mūsų biudžetą. Tokią patirtį jau turi mūsų kaimynai iš Estijos“, - pirmadienio spaudos konferencijoje sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Jis pabrėžė, kad Lietuva nėra uždara valstybė, todėl Lietuvos kaip tranzito šalies patrauklumas, gali nukentėti.

Algimantas Kondrusevičius
„Prašome nedaryti staigių judesių ir neįvesti ribojimo. (…) Prisidengiama kova su šešėliu, tačiau iš tiesų pasunkinamos sąlygos verslui. Mes siūlome kovoti su nelegaliu verslu, tačiau nekliudyti legaliam“, - tvirtino A. Kondrusevičius.

Estijos vežėjų asociacijos vadovas Toivo Kuldkeppas tvirtino, kad toks draudimas neveikė. Tik įstojusi į Europos Sąjungą Estija buvo nustačiusi, kad vilkikų bakuose įvažiuojant į šalį gali būti ne daugiau nei 200 litrų kuro, o už kiekvieną papildomą reikia primokėti.

„Tai galiojo pusę metų, o mūsų biudžetas dėl to gavo labai nedaug, berods, 20 tūkst. eurų. Nerekomenduočiau naudoti tokios priemonės. (…) Aš net negaliu įsivaizduoti, kas būtų, jeigu Lietuva pradėtų naudoti 200 litrų limitą Rusijos vežėjams, tai būtų naujas skandalas. Kam to reikia?“, - spaudos konferencijoje tvirtino jis.

Latvijos vežėjų asociacijos „Latvijas Auto“ vadovas Valdis Trezenis tvirtino, kad jo šalyje tokios iniciatyvos kyla kaskart, kai formuojamas kitų metų biudžetas.

„Tokios idėjos kyla ne tik čia, bet ir kitose šalyse. Mums, pavyzdžiui, Vokietijoje sako, kad įvažiuojame pilnais bakais ir taip griauname rinką. Tačiau klausimas, kas griauna rinką? Deja, mums už paslaugas nemoka tiek, kiek vakarų europiečiams, todėl kuras, kuris užima iki 50 proc. mūsų išlaidų, yra labai svarbus. Mes dirbame tokiomis sąlygomis, kokias turime rinkoje, jeigu šios išlaidos padidės, mes negalėsime būti konkurencingi“, - tvirtino jis.

Svečias iš Latvijos pridūrė, kad vyriausybės turi nuspręsti, ko nori, ar kad biudžetas papilnėtų, bet numirtų vežėjai.

Lenkijos vežėjų asociacijos prezidentas Janas Buczekas teigė, kad lenkai šią klaidą padarė prieš daug metų.

„Mes daug sykių bandėme tai pakeisti, tačiau pasiekėme, kad ribojimas nuo 200 litrų būtų padidintas iki 600 litrų. Tačiau šalis iš tokio ribojimo naudos negauna“, - sakė jis.

Įprastai vilkiko bake telpa iki 1,5 t kuro.

IRU TIR sistemos vadovas Marekas Retelskis sakė, kad visi veiksmai turi būti pamatuoti.

„Siekiame, kad Rusija gerbtų TIR konvencijos reikalavimus, o jeigu dabar bus imtasi kitų veiksmų, kurie gali pakenkti Rusijos ir Lietuvos santykiams, turime būti atsargūs, kad šie du dalykai nesusimaišytų viešojoje nuomonėje ir vyriausybinėje pozicijoje“, - teigė jis.

IRU veda derybas su Rusija, kad ši leistų laisviau įvažiuoti su TIR knygelėmis. Šiuo metu su TIR knygelėmis į Rusiją galima įvažiuoti tik per Baltarusiją ir iki pirmos paskirties vietos, vėliau jau reikia papildomas Rusijos įmonių garantijas.

Rezoliucijoje, kurią pasirašė Lietuvos, Lenkijos, Latvijos ir Estijos nacionalinių vežėjų asociacijų vadovai, pažymima, kad dėl ilgų vilkikų bakų patikros procedūrų sumažėtų vienos iš Rytinių Europos Sąjungos sienų pralaidumas, įprastas Baltijos šalių vežėjų darbas būtų sutrikdytas.

Vežėjai ypač sunerimę Lietuvos Vyriausybės ir kontroliuojančiųjų institucijų planais mažinti pasienio pralaidumą ilgomis patikromis, matuojant degalų bakus rytiniame ES pasienyje.

Užtaria ir ministras

Į vežėjų pusę stoja ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Jis priminė, kad 1993-1994 m. Lietuva su Rusija, Baltarusija, Ukraina, Moldova, Uzbekistanu yra pasirašiusi sutartį, kad sieną kertančio transporto bakuose esantis kuras neapmokestinamas nei akcizu, nei PVM.

„Tokios sutartys šiai dienai galioja ir, jeigu įvesti kuro įvežimo ribojimą, pavyzdžiui, iš Baltarusijos į Lietuvą, jis galiotų Lietuvos vairuotojams, bet negaliotų Baltarusijos vairuotojams. Tokiu būdu atsirastų verslo sąlygų nevienodumas ne Lietuvos vairuotojų naudai. Aš nepritarčiau tokiam veiksmui“, - dėstė jis.

Tačiau ministras sako, jog galima būtų įvesti kontrolę ir fiksuoti įvažiuojančio į Lietuvą ir iš šalies išvažiuojančio automobilio spidometro ir kuro bako parodymus.

„Kada bus nuvažiuota 100 km, bet sudeginta 1,5 tonos kuro, tada toks nelogiškas kuro praradimo kiekis turėtų būti apmokestintas akcizu“, - mano ministras.

Atitinkamai, tokiais atvejais ministras pasisako ir už griežtą administracinę atsakomybę, pavyzdžiui, baudas.

DELFI primena, kad premjeras Algirdas Butkevičius yra sakęs, kad kovojant su nelegaliai šalyje parduodamais degalais reikėtų riboti įvežamų degalų kiekį vilkikų bakuose. Tačiau kol kas sprendimų nėra priimta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (244)