Vilniaus valdžia, sukanti galvas, kaip priversti miestiečius perlipti į viešąjį transportą, trina rankas. Politikų viltys pildosi: vis daugiau žmonių sėda į autobusus ir troleibusus. Miestiečiai neslepia – tam įtakos turi ir augančios degalų kainos.
Žymekliai
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Geros naujienos pasiekė sostinės valdžią, pastaruoju metu intensyviai kurpiančią planus, kaip automobilių vairuotojus pervilioti į viešąjį transportą. Tai esą padėtų bent iš dalies prasklaidyti spūstis miesto gatvėse.

Statistikos departamentas skelbia optimistinius duomenis. Girdi, per metus Vilniaus troleibusų keleivių padaugėjo 6,1 proc. – iki 8,5 mln. Patys vilniečiai mano, kad persėsti į viešąjį transportą kai kuriuos žmones pastūmėjo kaip ant mielių kylančios degalų kainos.

Renkasi kas ekonomiškiau

Vilnietis Kazimieras Dunauskas savo automobilį pardavė prieš keletą metų: išlaikyti mašiną jam tapo per didele prabanga. Nuo tada pusamžis vyras po miestą važinėja autobusais ir troleibusais.

„Esu buvęs tremtinys, todėl už bilietą moku tik pusę kainos. Palyginti su automobiliu, viešasis transportas yra labai pigus. Esu senas, todėl didelių reikalavimų miesto transporto kokybei nekeliu. Ji mane visiškai tenkina“, – pasakojo K. Dunauskas.

Vis dėlto jis prisipažino manąs, kad viešojo transporto paslaugomis dažniau naudojasi mažesnes pajamas gaunantys žmonės, ypač pensininkai ir studentai.

K.Dunauskas neabejoja: benzino kainų šuoliai dalį vilniečių gali priversti susimąstyti, apskaičiuoti ir įvertinti, kas jiems ekonomiškiau. Degalų kainos esą gali tapti rimta dingstimi į automobilį sėsti tik savaitgaliais.

„Tačiau tai aktualu tik tiems, kuriems maisto, paslaugų ir degalų brangimas kerta per kišenę. Kas turi pinigų užtektinai, vis tiek važinės automobiliais. Netikiu, kad tie žmonės persėstų į viešąjį transportą. Pažiūrėkime: taksi paslaugos brangsta, žmonės piktinasi, bet po mėnesio susitaiko ir vėl kviečia“, – svarstė vilnietis.

Koeficientas iškreipia duomenis

Bendrovės „Vilniaus troleibusai“ direktorius Jonas Bagdonavičius atkreipė dėmesį, kad viešuoju transportu važinėjančių žmonių skaičius tolydžio auga, tačiau tikrai ne tokiu tempu, kokį skelbia Statistikos departamentas. „Tie 6 procentai – tai skaičių ekvilibristika. Tiesiog 2006 m. liepą pasikeitus pajamų perskaičiavimo koeficientui, pernai keleivių skaičius buvo dirbtinai sumažintas, o šiemet – dirbtinai išaugo. Tas koeficientas iškreipia duomenis“, – aiškino J. Bagdonavičius.

Sprendžiant iš parduotų troleibusų bilietų skaičiaus, keleivių jais kasmet pervežama beveik tiek pat. Tačiau autobusų bilietų 2007 m. parduota 30 mln. daugiau nei 2006-aisiais.

„Viešuoju transportu kasmet naudojasi vis daugiau žmonių. Tai lemia įvairios priežastys. Svarbiausia jų – palyginti maža važiavimo kaina. Augantį keleivių skaičių gali iliustruoti ir tai, kad per dešimtmetį Vilniuje autobusų padaugėjo beveik šimtu“, – tikino savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus pavaduotojas eksploatacijai Alfredas Mažūna.

Greitai pritrūks troleibusų?

Dėl miestą smaugiančių spūsčių mažėja autobusų ir troleibusų greitis. Tai, pasak A. Mažūnos, bene didžiausias viešojo transporto trūkumas. Tikimasi, kad pavasarį atsiradus papildomų juostų, skirtų viešajam transportui, greitis padidės. Transporto sistemos klausimais besirūpinantys miesto politikai neslepia vilties, kad taupydami laiką ir pinigus miestiečiai persės į autobusus.

„O mes viliamės, kad nepersės. Teisybę sakant, jei didelė dalis gyventojų vienu metu nuspręstų pirmenybę teikti troleibusams, mes tų žmonių paprasčiausiai neišvežtume. Naujų troleibusų įsigijome prieš trejus metus, tačiau parko atnaujinimas įstrigo. Senieji troleibusai genda, lūžta. Jei dar porą metų nieko nedarysime, iš viso neturėsime kuo važiuoti“, – nuogąstavo J. Bagdonavičius.

Vilniečiai mano, kad augančios degalų kainos gali būti svarbus, bet ne vienintelis motyvas persėsti į viešąjį transportą. Mobilumas, komfortas, galimybė klausytis mėgstamos muzikos ar stovint spūstyje mokytis užsienio kalbos – tokius automobilių pranašumus dažniausiai vardija vairuotojai. Nepaisant to, kad spūstyse praleidžia vieną dvi valandas per dieną, jie įsitikinę, kad automobiliu juda greičiau.

APKLAUSA

Rasa Bagdanavičiūtė, teisininkė

Kadangi dabar viešuoju transportu nesinaudoju, ir ateityje nepersėsiu nei į autobusus, nei į troleibusus, net jei spūstyse tektų praleisti po tris valandas per dieną. Komforto, kai sėdi šiltame automobilyje ir klausaisi mėgstamos muzikos, sunku atsisakyti. Nuosavas transportas patrauklesnis už viešąjį. Jei būtų kitokia susisiekimo sistema – metro ar tramvajus – galbūt pagalvočiau, tačiau dabartinis autobusų ir troleibusų tempas yra per lėtas.

Augenijus, statybininkas

Nesinaudoju viešojo transporto paslaugomis. Automobiliu į darbą važinėjame su kolega, todėl degalams abu susimetame. Ne taip ir brangiai išeina. Be to, su mašina greičiau. Pusvalandžiu anksčiau išvažiuojame ir spūsčių išvengiame.

Julija Jarmolavičiūtė, studentė

Aš važinėju autobusais. Man visai patogu. Nereikia gaišti laiko spūstyse. Be to, benzinas dabar labai brangus. Bent jau kol kas išlaikyti savo automobilį man nėra galimybių.

Gema Žitkauskaitė, architektė

Kadangi gyvenu centre, dažniausiai vaikštau savomis kojomis. Jei reikia nukakti kur nors toliau, važiuoju įvairiai: kartais automobiliu, kartais viešuoju transportu. Tačiau iš esmės aš esu už viešąjį transportą. Tokiam mažam miestui kaip Vilnius situacija, kai kiekvienas sėda į atskirą automobilį, katastrofiška. Jei troleibusas švarus ir šiltas, juo važiuoti visai smagu. Nežinau, ar tokios utopinės idėjos kaip gondolos yra mums priimtinos, bet manau, kad Vilniui reikia vystyti gerą, kokybišką viešąjį transportą.

Eligijus Toločka, Vilniaus Gedimino technikos universiteto prodekanas

Važinėju automobiliu, nes jis yra mobilesnis. Vykstant į darbą pirmiausia reikia vaikus užvežti į darželį ar sutvarkyti kitus svarbius reikalus. Su automobiliu viskas vyksta greičiau.

Viešasis transportas keleivius galėtų pervilioti nebent jei atsinaujintų ir siūlytų modernių paslaugų. Benzino kainos tikrai nebus tas veiksnys, kuris vairuotojus privers asmeninius automobilius pakeisti viešuoju transportu.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Savivaldybė ieško darbo rankų

Po 14 metų JAV – atgal į Vilnių

Kelias „liūtui“ atlaisvintas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (1)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Traukiniu iš Kauno į Vilnių – greičiau nei per valandą (52)

Nuo šiol greičiausiu traukiniu nuvykti iš Kauno į Vilnių netruks nė valandos. „Lietuvos...

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (7)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Top naujienos

Lietuviai vėl atakuoja Kremliaus propagandos ruporus: priminė Rusijai nemalonius faktus (187)

Rugpjūčio 23-oji Lietuvoje minima kaip Juodojo kaspino diena , prisimenant 1939 m. rugpjūčio...

A. Užkalnis. Baikime beprotybę dėl mokyklų (53)

Jūs tik pažiūrėkite, kas darosi kiekvienais metais šalyje, artėjant rugsėjo pirmajai. Ant...

Signalas išvykusiems: Lietuvoje verslas neranda 20–30 tūkst. darbuotojų (536)

„Mes turime dažniau klausyti jaunimo. Dažnai galvojame, kad vyresni – protingesni ir daugiau...

Gydytojas rezidentas atvirai: kas paverčia gydytojus cinikais, ligoniais ir emigrantais (28)

Tai yra atviras laiškas, skirtas Lietuvos visuomenei, Kauno gyventojams, LR Vyriausybei ir Sveikatos...

Lyg filme: lietuvis asmens sargybinis iš degančio autobuso Londone išgelbėjo keleivius (71)

Asmens sargybiniu Londone dirbantis 27-erių Marius Asteika per akimirksnį tapo miesto didvyriu,...

Apmaudi klaida: įvaikinto, o vėliau biologiniam tėvui grąžinto kūdikio gyvenimas baigėsi tragiškai (2)

Vienai porai buvo priteista 3,25 mln. dolerių kompensacija, kai jų įvaikintą kūdikį nužudė...

Prokurorai nesnaudžia: po šaudynių pasislėpusiam J. Baronui paruošta „staigmena“ namuose atliko kratą, pareikšti įtarimai (142)

Aiškėja naujos detalės šaudynių sostinės Antakalnio mikrorajone byloje – vos tragiškai...

Didi diena: atidengtas paminklas A. Komskio nušautam pareigūnui Ramziui (89)

Trečiadienį Vilniaus rajone, Mickūnuose, atidengta skulptūra, skirta tarnybos metu žuvusiems...

Į Vilnių grįžęs „Dinner in the Sky“ vilios estiškais patiekalais ir gražiausiomis savaitės asmenukėmis (13)

Trečiadienį prasidėjo šeštoji gurmaniška „Dinner in the Sky“ viešnagė Vilniuje....

Ar naršyti internete darbo metu – nusikaltimas? (27)

Kas naujo internetinėse parduotuvėse? Kas rašoma „Facebook`e“? Gal atsirado naujų pasiūlymų...