Nemuno prieplaukų statybos išvystymo projektas jau baigtas, tačiau kol kas prieplaukomis beveik niekas nesinaudoja. Pagal PHARE remtą projektą „Nemuno turistinės trasos pilotinis infrastruktūros išvystymas“ Nemuno pakrantėse pastatyta 18 prieplaukų - 6 stacionarios ir 12 mobiliųjų.
© DELFI
Projektas buvo įtrauktas į Valstybės investicijų programą, finansuotas iš Lietuvos biudžeto ir PHARE lėšų. Bendra jo vertė - 2,67 mln. eurų (9,2 mln. litų).

Anksčiau Lietuvos ir užsienio verslininkai tikindavo, kad laivai Nemune neplaukioja, nes nėra infrastruktūros, nėra prieplaukų jiems sustoti.

Valstybinio turizmo departamentas tikėjosi, kad išplėtojus infrastruktūrą didžiausioje Lietuvos upėje laivininkystė bus atgaivinta, ji taps patraukli turistams, tačiau kol kas taip neatsitiko.

Abejonės dėl naudos

Vos įrengus prieplaukas, pasigirdo abejonių dėl jų praktinės naudos. Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Laužikas dėl to net sulaukė priekaištų.

„Jos įrengtos ten, kur prie jų negalima privažiuoti, nėra infrastruktūros, kaimo sodybų“, - teigė jis.

Kauno rajono savivaldybės atstovai užsiminė, kad kai kuriems laivams sunku švartuotis prie naujų mobiliųjų prieplaukų. Be to, kol kas Nemune nėra nė vienos plaukiojančios kuro degalinės.

Turizmo departamento Turizmo infrastruktūros plėtros skyriaus vyr. specialistė Birutė Rubikaitė tikisi, kad prieplaukų įrengimas paskatins vandens pramogų verslą.

Anot jos, prieplaukų įrengimas buvo derinamas su savivaldybėmis, buvo atsižvelgiama į jų pageidavimus.

Prieplaukos labai mažos

Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas sakė, kad pramoginė laivyba plečiasi, tačiau ne taip, kaip norėtųsi.

„Manau, kad tai lemia ekonominė situacija. Tiesa, Nemuno žemupyje, Uostadvaryje, neretai zuja tiek laivelių, kaip Kaune automobilių piko valandomis“, - teigė G.Labanauskas.

Pasak G.Labanausko, prieplaukos statytos švartuotis mažiems pramoginiams laiveliams, o ne krovininiams laivams. „Pavyzdžiui, mūsų direkcijos laivui „Tolstojus“, kuriuo gali plaukti iki 120 keleivių, tos prieplaukos per mažos. Tačiau neįmanoma įrengti visiems laivams tinkančių prieplaukų“, - teigė pašnekovas.

Anot jo, jau galima kalbėti apie krovininės laivybos atgaivinimą. „Tiesa, kol kas turime tik vieną krovinių vežėją – bendrovę „Kelių remonto grupė“. Ji tikisi krovinių apimtis artimiausiu metu padidinti iki 3 kartų“, - teigė G.Labanauskas. Jo teigimu, verslininkai pageidauja, kad būtų gilinamas Nemunas.

„Jau dabar visu maršrutu nuo Kauno iki Klaipėdos drąsiai galima gabenti iki 500 tonų krovinius, tačiau verslininkai nori daugiau. Tačiau padidinti upės gylį bus įmanoma tik tada, kai upėje padidės transporto srautai“, - sakė G.Labanauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (111)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (9)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Į Vilnių sugrįžta skrydžiai (44)

Vilniaus oro uoste ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidarytas kilimo ir tūpimo takas. Pirmasis...

Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams? (202)

Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (747)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (259)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (9)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (208)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (7)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...