Nuo rugsėjo pirmosios Kaune vairuotojai, nenorintys smarkiau papurtyti savo kišenių, turės ilgiau miklinti kojas. Miesto Tarybos nutarimu, kai kurios gatvės bus suskirstytos į tris zonas: raudoną, mėlyną ir žalią. Spalva lems automobilio stovėjimo kainą.

© ELTA
Vieni kauniečiai šį sprendimą palaiko ir džiaugiasi, kad centre sumažės mašinų, o kiti greta stiklainio, į kurį meta pinigus vaiko mokyklinėms prekėms, ant lentynos galvoja pastatyti kibirėlį, skirtą ne rudens gėrybėms, o rinkliavai už automobilio stovėjimą.

Ne visi supranta motyvus

Pastatę automobilį raudonoje zonoje, vairuotojai už valandą turės mokėti tris litus. Šiai zonai priklausys dalis Maironio ir A.Mickevičiaus gatvių bei Vasario 16-osios gatvė. Kitose Centro gatvėse galios 2 litų tarifas.

Savivaldybės įmonės “Automobilių stovėjimo aikštelės” direktorius Algimantas Puidokas teigia, kad šis sumanymas turėtų “išsijoti” vairuotojus: sumažinti norinčiųjų patekti kuo arčiau Laisvės alėjos ir padidinti stovinčių automobilių skaičių “pigesnėse” gatvėse bei Senamiestyje, kur valanda kainuos litą.

Miesto centre gyvenantys žmonės sveikina tokį sprendimą manydami, jog nuo rudens automobilių srautas ir triukšmas atslūgs, išretės “jaunimėlio, kuris atvažiuoja tėvų mašinomis ir garsia muzika mėgina užkariauti merginų širdis”, gretos.

Kiti miestiečiai krapšto pakaušį bandydami suprasti, kokią naudą iš to turės paprasti vairuotojai. “Rinkti pinigus greiti visi. Bet ką už savo litus gauna automobilininkas? Ogi nieko!”, - piktinosi į redakciją kreipęsis kaunietis Romualdas.

Miesto svečiai taip pat pastebi, kad, sustojus prie mokėjimo aparato, automobilio ratas gali įsmukti į duobę, o žiemą išlipus tenka klampoti per pusnynus.

Zonas nuspalvins žemėlapyje

A.Puidokas sako, kad nuo kitų metų pradžios kauniečiai gatvėse išvys didesnę tvarką: “Žmonės turi pajusti, kad moka ne už orą”. Anot įmonės vadovo, nauji tarifai pagausins miesto biudžetą milijonu litų.

“Viską, ką mes surenkame, pervedame į miesto biudžetą. Tačiau nežinome, ar kitais metais gausime tiek, kiek pakils stovėjimo kainos. Žinoma, rūpinsimės, kad ir gatvėms tektų daugiau”, - tikino A.Puidokas.

Pasakodamas apie parengiamuosius darbus “Automobilių stovėjimo aikštelės” direktorius žada, kad jau rugpjūtį įmonės darbuotojai lips į stulpus ir kabins naujas lenteles, pertvarkys ženklus. “Nemažai lėšų pareikalaus nauji kompiuterinės sistemos nustatymai, susiję su skirtingais tarifais. Zonų ženklinimo sistema turi būti aiški ir suprantama ne tik specialistams, bet ir paprastiems vairuotojams”, - tvirtino A.Puidokas ir pabrėžė, jog įmonė daug dėmesio skirs informacijai apie naują tvarką skleisti.

“Galvojam apie specialią skrajutę ar kalendoriuką, kuriame būtų pateikta pakeistos tvarkos schema. Pasitelksime ir žiniasklaidos priemones, kad gyventojai savo akimis galėtų pamatyti, kur tiksliai žemėlapyje yra raudona, žalia ir mėlyna zona”, - planus dėstė direktorius.

Receptas didesnei rinkliavai

Tuo tarpu duobės ir šiukšlės stovėjimo aikštelėse patikėtos Savivaldybės Komunalinio ūkio skyriui. Gatvių tvarkymui ir remontui miesto Taryba lėšų skiria kasmet. Tačiau, anot gatvių priežiūros specialistų, duobės būtų lopomos greičiau, jei šių lėšų būtų skiriama daugiau.

“Vasario 16-osios gatvę sutvarkėme pernai. Suremontavome ir Maironio gatvę: vieną pusę - pernai, kitą - šiemet. Viena A.Mickevičiaus gatvės pusė dar neblogai atrodo. O kitą teks patvarkyti artimiausiu metu”, - kalbėjo Savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Ramūnas Noreika.

Vedėjo teigimu, planuotos 40 procentų didesnės sumos Savivaldybei nepavyks surinkti: “Apmokestinome mažiau, negu norėjome. Iš pradžių tik pažiūrėsime, kaip veikia mūsų receptas. Jei pasieksime norimą rezultatą, po metų kitų praplėsime brangesnes zonas arba dar labiau pabranginsime”.

R.Noreika neatmeta galimybės, jog automobilių stovėjimo problema bus išspręsta kartu su miesto plėtra. “Gal bus pastatytas požeminis garažas po Vienybės aikšte, gal šį klausimą palengvins projektai Nemuno saloje, prie Karaliaus Mindaugo prospekto”, - svarstė R.Noreika.

Duobės nuo pabrangimo nepriklauso

Specialistų teigimu, tiesioginio ryšio tarp gatvių tvarkymo ir lėšų, surinktų už stovėjimą, nėra. “Pinigai skirstomi nuo bendro miesto biudžeto dydžio ir galimybių. Jei prie viso kelių šimtų milijonų biudžeto pridėsime milijoną, bendras prieaugis bus labai nežymus. O pinigų poreikis visada pranoksta biudžetą”, - aiškino R.Noreika. - Jei gatvėms skirs daugiau pinigų, tai tikrai ne dėl to, kad pabranginome stovėjimą”.

Kaune yra apie 2 tūkstančiai mokamų stovėjimo vietų. “Automobilių stovėjimo aikštelėse” dirba 42 darbuotojai. Įmonės vadovas “Kauno dieną” dar kartą patikino, kad, išaugus rinkliavai, darbuotojų nepadaugės.

Pasak A.Puidoko, įmonės žmonės ne tik renka mokestį už stovėjimą. Vadovas paminėjo porą atvejų, kai darbuotojai padėjo pernelyg skubantiems ir išsiblaškiusiems vairuotojams: “Būna, kad žmonės, užrakinę bagažinę, palieka automobilio raktelius spynelėje ir nueina. Kelis kartus tai pastebėję įmonės vyrai skubiai ištraukė raktelius ir saugojo, kol užuomarša grįžo atgal”.

A.Puidokas tikina, kad, gatve vaikštinėjant kontrolieriui, mažiau darbo turi policija: “Manau, kad darbuotojų buvimas šalia apsaugo automobilius. Žinoma, neįmanoma nustatyti, kiek vagysčių išvengiama, tačiau tikiu, kad tai - šiokia tokia prevencija. Mūsų aikštelėse vagysčių beveik nepasitaiko. Na, arba labai retai. Labai...”

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (512)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (55)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (4)

Vilniaus oro uostas ketvirtadienį atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„airBaltic“ paskelbė pirmas penkias naujas 2018-ųjų vasaros kryptis (4)

Latvijos oro linijos „ airBaltic “ skelbia pirmąsias kryptis 2018-ųjų vasaros sezonui,...

Vilniaus oro uoste sėkmingai baigti paskutiniai bandymai (13)

Vilniaus oro uoste antradienį sėkmingai baigti paskutiniai rekonstruoto orlaivių kilimo ir tūpimo...

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (104)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (186)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (281)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (560)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (54)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (193)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...