2009 metų birželio 1 dieną Klaipėdoje prie II Smiltynės perkėlos turi pradėti veikti naujas keleivių ir krovinių terminalas. Tai būtų Klaipėdos miesto ir Susisiekimo ministerijai pavaldžių valstybės institucijų dovana Lietuvos tūkstantmečiui.
Klaipėdos uostas
© D.Tunkūno nuotr.
Terminalas būtų statomas ypač sparčiais tempais. Tokios paskirties objekto iki šiol Klaipėdoje nebuvo. Panaši yra Jūrų perkėla. Tačiau ji nepakankamai pritaikyta keleiviams priimti.

Pastatyti naują terminalą kainuotų apie 200 mln. litų.

Valstybės arba ES Sanglaudos fondo lėšomis būtų statomos krantinės ir pirsas. Prie jų vienu metu galėtų stovėti trys laivai. Taip pat už valstybės pinigus būtų pastatytas geležinkelio viadukas ties Varnėnų gatve ir požeminis transporto tunelis iš Baltijos prospekto po Minijos gatve.

Šiuo metu krantinėms, pirsui, viadukui ir tuneliui įrengti numatyta 120 mln. litų. Tos sumos neužtektų. Papildomų valstybė turėtų surasti apie 20-40 mln. litų.

Keleivių ir krovinių terminalas būtų statomas koncerno „Achemos grupė“ ir „Egos“ valdomos bendrovės Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo teritorijoje.

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovės direktorius Benediktas Petrauskas teigė, kad šiuo metu jie valdo 6,3 ha teritoriją. Statant terminalą dar būtų prijungta maždaug 15 ha teritorija iš uosto rezervinės zonos. Ši teritorija yra tarp Varnėnų, Minijos, Dubysos gatvių ir uosto geležinkelio.

Šiuo metu Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė vykdo minimalią melasos, rapsų aliejaus ir į uostą atplaukiantiems laivams užpildyti naudojamų skalūnų aliejaus bei dyzelino krovą. Jos teritorijoje taip pat įrengti nešvarių uosto vandenų surinkimo ir valymo įrenginiai. Statant keleivių ir krovinių terminalą, kitais metais ši veikla būtų perkelti į Jūrų perkėlos teritoriją.

Vokietijos projektavimo firma „KMT Ingenieurgesellschaft mbH“ jau atliko būsimojo keleivių ir krovinių terminalo galimybių studiją. Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė turėtų pastatyti 30 metrų aukščio keleivių priėmimo ir administracinį pastatą. Jo projektui parengti numatoma skelbti tarptautinį konkursą. Nuo statinio į pastatytą pirsą būtų nutiesta keleiviams įlipti į laivą skirta galerija.

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė turėtų įrengti ir automobilių sukaupimo aikštelių tinklą, privažiavimo į terminalą kelius. B.Petrausko teigimu, tai kainuotų apie 60 mln. litų.

B.Petrauskas prognozavo, kad pastačius naująjį keleivių ir krovinių terminalą jis iš pradžių aptarnautų Klaipėdos ir Kylio linijos keltus. Vėliau atsirastų ir naujos linijos į Suomiją, Švediją ar Lenkiją.

B.Petrauskas prognozavo, kad naujasis terminalas per penkerius metus Klaipėdos uoste padidintų keleivių kiekį iki 1 milijono.

Pernai uoste lankėsi 250 tūkst. keleivių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Didžiojoje Lietuvos dalyje valstybinės reikšmės kelių dangos šlapios (5)

Dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje valstybinės reikšmės kelių...

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus atnaujinta (32)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Traukiniu iš Kauno į Vilnių – greičiau nei per valandą (60)

Nuo šiol greičiausiu traukiniu nuvykti iš Kauno į Vilnių netruks nė valandos. „Lietuvos...

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

Top naujienos

V. Laučius. Kauno medžių apokalipsė (1)

Saugoti senus medžius reikia, labai gerai, kad žmonės juos bando ginti, bet stebina viena...

Miestelis Airijoje, kuriame lietuviams net nebereikia anglų kalbos (317)

Dėl lietuvių kiekio Airijos šiaurėje esantis Monachano miestelis jau vadinamas mažąja Lietuva....

Lietuvai – galimybė prisitraukti pinigų iš Lenkijos (122)

Politinis neapibrėžtumas Lenkijoje verčia tenykštį verslą žvalgytis į užsienį, o Lietuva...

Ragina būti atsargius: stiprus vėjas prilaužė medžių (3)

Ugniagesiai ketvirtadienio rytą gavo šešis iškvietimus šalinti nuvirtusių medžių.

S. Skvernelis: padidinti alkoholio akcizai pasiteisino (106)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, jog šiemet drastiškai padidinti alkoholio akcizai pasiteisino -...

Nyderlanduose užkirstas kelias potencialiam teroristiniam išpuoliui nutrauktas roko grupės koncertas (83)

Nyderlanduose vienas ispanas buvo sulaikytas netoli roko koncerto vietos vairuojantis dujų balionų...

Sąžiningai pasielgusi vairuotoja liko apgauta „teisininkės“: eismo įvykio nė nebuvo (71)

Darydama automobilio dureles kitos mašinos dureles įbrėžusi klaipėdietė sulaukė netikėtų...

Traumos padariniai: neišvengiami M. Kalniečio viršvalandžiai ir alternatyvos (19)

Tai turėjo būti metai, kai Lietuvos rinktinė pagaliau nebūtų turėjusi bėdų įžaidėjų...

Provincijos turguje vaikinas susikūrė naują įvaizdį ir tai kainavo visai nedaug (30)

DELFI Stilius vėl apsilankė Raseinių turguje ir šį kartą žvalgėsi, kokių drabužių čia...

Pigu ir kokybiška: egzotiškesnės alternatyvos pabodusiai Turkijai (12)

Visame pasaulyje viena iš populiariausių žmones apsėdusių manijų tampa kelionių manija....