Transporto revoliuciją žadantis rusas Šiauliams mauna kvailio kepurę

 (480)
Per Lietuvą nuvilnijo žinia, jog Šiaulių savivaldybė sukirto rankomis su transporto revoliuciją žadančiais rusais. Jie žada šimtamilijoninę investiciją miestui ir pasakiškus pelnus savo investuotojams, tačiau vadinamojo „styginio transporto“ kūrėjai kelia nemažai abejonių.
Transporto revoliuciją žadantis rusas Šiauliams mauna kvailio kepurę
© Bendrovės nuotr.

Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis pastebi, kad Šiaulių globotine tapusi kompanija „Rail Skyway Systems“ skelbiasi planuojanti dešimtimis milijardų eurų vertinamus transporto revoliucijos projektus, tačiau nieko konkretaus lig šiol neįgyvendino. Be to, verslininkai labai intensyviai medžioja smulkius investuotojus žadėdami pasakišką investicijų pelningumą – tai ekonomistui kelia rimtų įtarimų dėl šios struktūros skaidrumo. Įtarimų turi ir Lietuvos bankas, pradedantis tyrimą dėl Šiaulių valdžią taip sužavėjusios verslo schemos.

Susisiekimo ministerija taip pat užsimena rimtai nevertinanti pasakų apie naujos kartos transportą, nors „Rail Skyway Systems“ vedlys Anatolijus Junickis prisibeldė iki ministro Rimanto Sinkevičiaus durų.

N. Mačiulio įžvalgas A. Junickis vadina nieko nevertomis, savo verslą jis lygina ne su finansų piramidėmis, o su „Apple“ ar „Facebook“ sėkmės istorijomis. Tiesa, rusų inžinierius turėtų disponuoti bent 13 mlrd. svarų – taip rodo Jungtinės Karalystės registrui jo paties verslo pateikti duomenys. A. Junickis prisipažįsta neturintis sumos, kuri jį atvestų į turtingiausių planetos žmonių sąrašą, bet atkerta, kad tai ne žurnalistų reikalas.

Ką apie Lietuvos banko akiratyje atsidūrusį A. Junickį mano Šiaulių meras Justinas Sartauskas? Socdemas tikina priimantis bet kokius investuotojus ir neketina prisiimti atsakomybės, jei paaiškės, kad A. Junickio pasakų kalnai tebuvo akių dūmimas.

Nuoma už dyką, jokių mokesčių ir visokeriopa miesto parama

Pagal sutartį su Šiaulių savivaldybe, „Rail Skyway Systems“ 99 metams išsinuomojo du sklypus netoli aviacijos bazės, kur dislokuoti Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai. Sklypai įspūdingi – jie abu užima daugiau nei 30 hektarų žemės.

Styginio transporto idėja taip sužavėjo Šiaulių valdžią, kad ji A. Junickiui su kompanija leido 10 metų nemokėti žemės nuomos ir nekilnojamojo turto mokesčio. Kitaip tariant, bent dešimtmečiui „Rail Skyway Systems“ sklypą gavo už dyką.

Kas taip pakerėjo Šiaulių valdžios akis? Ogi A. Junickio žadama pasakiška investicija. „Planuojama bendra investicija į sklypą – 260 mln. eurų ir apie 500 naujų darbo vietų“, - teigiama sutarties aiškinamajame rašte. 260 mln. eurų – tai beveik 900 mln. litų.

Tiesa, pačioje sutartyje šios sumos nėra. Vietoj jos – mistiška formulė, kur investicijos ir darbo vietos kažkodėl dauginamos iš hektarų skaičiaus.

„Investuotojas investuos ne mažiau kaip 2 mln. litų padauginus iš žemės sklypo hektarų skaičiaus, taip pat sukurs Šiaulių mieste naujų darbo vietų, kurių bendras skaičius apskaičiuojamas žemės sklypo hektarų skaičių padauginus iš 5, ir šias darbo vietas išlaikys 10 metų. Investuotojas įsipareigoja pasiekti atitinkamą investicijų dydį investuodamas į naujų pastatų ar įrenginių statybą, reikalingą veiklai vykdyti“, - rašoma dokumente.

Savivaldybės įsipareigojimai aiškesni: atleidimas nuo mokesčių, savo turto išnuomotuose sklypuose išregistravimas, medžių ir krūmų šalinimas miesto lėšomis. O taip pat – pagalba siekiant ES fondų paramos vis dar tik popieriuje egzistuojantiems styginio transporto projektams.

„Savivaldybė gera valia bendradarbiauja su Investuotoju ir pagal įstatymus deda visas pagrįstas pastangas, siekdama padėti ir suteikti Investuotojui visokeriopą paramą jo veiklos metu, įskaitant statybos leidimų ir įvairių kitų dokumentų, pažymų ar leidimų, reikalingų Investuotojo veiklai, gavimą, bet tuo neapsiribodama. Savivaldybė, esant galimybei, Investuotojui taip pat teikia informaciją apie finansavimo ar kitokios paramos gavimo galimybes iš savivaldos arba valstybės institucijų“, - teigiama dokumente.

Be to, savivaldybė pasirašė ir kapituliaciją. Jei miesto valdžia kartais pakeistų nuomonę dėl A. Junickio projekto, ji ne kažin ką tegalės padaryti. Mat pagal sutartį „Savivaldybė užtikrina, kad po Sutarties sudarymo dienos nebus priimti Sutarties sąlygų pakeitimai, pabloginantys Investuotojo padėtį“.

Aiškesnis „Rail Skyway Systems“ įsipareigojimas – vieno milijono litų dydžio sutarties įvykdymo užtikrinimas. Registrų centro DELFI pateiktais duomenimis, „Rail Skyway Systems“ įstatinis kapitalas – lygiai milijonas litų.

Ne investicija, o stebuklas

„Rail Skyway Systems“ Lietuvos interneto platybėse galima rasti keliose vietose. Daugiausiai – tai laikraščių ir portalų straipsniai apie A. Junickio žadamus aukso kalnus. Dar šiek tiek informacijos – Šiaulių savivaldybės puslapyje. Bet dar įdomiau tai, kad bendrovė aktyviai veikia investiciniuose forumuose, žvejodama sau klientus.

Transporto revoliuciją žadantis rusas Šiauliams mauna kvailio kepurę
© Bendrovės nuotr.

Savo puslapyje „Rail Skyway Systems“ giriasi, esą jų sumanymas „pakeis aviacinį, geležinkelių ir automobilių transportą“. Sykiu vardijami būsimi projektai. Pats pigiausias – kukliais 4 mlrd. eurų įvertinta greitojo susisiekimo styginiu transportu trasa „Maskva-Minskas-Vilnius-Kaliningradas“. Šiek tiek brangesnis projektas – Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Tik už 5 mlrd. eurų. Bet didžiausias viltis A. Junickis sieja su Europa ir Australija. Trasa „Londonas-Berlynas-Maskva“ (su prierašu „ir toliau iki Tokijo“) vertinama 60 mlrd. eurų, o australiškas projektas „Melburnas-Sidnėjus-Brisbenas“ įkainotas net 80 mlrd. eurų.

Ir nepatikėsite – jūs galite tapti šio, žinoma, nepaprastai pelningo verslo dalimi. Viename iš savo puslapių, kuriais traukia investuotojų, įmonė žada fantastišką pelningumą.

„Kapitalo augimas 50 000% per 3 metus - ar tai apsimoka? Ar kas nors atsisakytų padauginti savo pinigus 500 kartų? Jei 95% būtumėte įsitikinę, kad šiandien investavę £2000, po 3 metų turėtumėte £1 000 000 - Jūs investuotumėte? Po keleto metų tai pakeis pasaulį taip, kaip pakeitė ratas, geležinkelis, televizija, internetas, mobiliosios technologijos... Ateities transporto Start-Up`as. Išskirtinė, kartą per 50-100 metų pasitaikanti galimybė investuoti bei uždirbti. Tapkite dalininku intelektualinės nuosavybės, ekspertų įvertintos 400 milijardų dolerių. Suspėkite tapti kompanijos bendrasavininkiu! Tik dabar - unikaliomis sąlygomis! Styginis transportas SkyWay. Startas - Lietuva!“ - rašoma svetainėje (kalba netaisyta).

Investavimo principas – mistinių akcijų pirkimas. Joms, kaip kokiame prekybos centre, siūlomos nuolaidos.

„SKY WAY akcijų kaina šiuo metu (2014.06.02) - 100£ už 20 000 akcijų. Kas kažkiek laiko nuolaida akcijoms mažėja, šiuo metu (t.y. 2014 06.02) 165 000 akcijų Jūs galite įsigyti už 500£, o tiek pat akcijų prieš tris mėnesius kainavo 100£. Kitas brangimas numatomas apie rugpjūčio mėnesį, ir nuolaida akcijoms bus vėl sumažinta 30 procentų, lyginant su šiandienine kaina.
Po 3 metų kompanija planuoja akcijas pateikti akcijų biržai - tam momentui 1 akcijos kaina, ekspertų vertinimu, prilygs 1£. Tikėtina, kad akcijos įgys didžiulę vertę ir neš solidžius dividendus tol, kol egzistuos veikianti technologijos infrastruktūra. Kiekvieni šiandien Jūsų investuoti 100£ po kelerių metų gali virsti 20 000£ kapitalu. Ir tai - tik starto biržoje (IPO) metu“, - teigiama svetainėje.

Neįtikino? Gal įtikins „britiška“ kompanija su 136 mlrd. svarų?

„Rail Skyway Systems“ pristatoma kaip lietuviška atšaka kolosaliame projekte. Centrinė ašis – Didžiojoje Britanijoje registruota įmonė „Euroasian Rail Skyway Systems“. Būsimiems investuotojams ji pristatoma kaip kolosali įmonė, nutylima – kad ji buvo įsteigta mažiau nei prieš metus.

Jungtinės Karalystės korporacijų registrui bendrovė deklaravo, neva jos įstatinis kapitalas – daugiau nei 136 milijardai svarų. Taip, milijardai. Tokia suma – tai daugiau nei metinės visos Jungtinės Karalystės išlaidos sveikatos sektoriui. O štai pasaulinio garso banko „Barclays“ kompanija „Barclays PLC“ gali pasigirti tik „kukliu“ 4,1 mlrd. svarų kapitalu.

N. Mačiulis: tokias „akcijas“ pirktų nebent šešiamečiai

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas N. Mačiulis DELFI teigė, jog 136 mlrd. svarų įstatinis kapitalas – nerealus skaičius.

„Londono akcijų biržoje yra tik dvi įmonės kurių kapitalizacija viršija 100 mlrd. Svarų – HSBC ir Royal Dutch Shell. Taigi turbūt akivaizdu, kad niekur negirdėta ir nematyta įmonė negali turėti tokio įstatinio kapitalo“, - aiškino ekonomistas.

DELFI prašymu, N. Mačiulis peržiūrėjo „Rail Skyway Systems“ deklaruojamus multimilijardinius projektus ir siūlomus investavimo modelius. Išnagrinėjęs Šiaulių valdžią pakerėjusių verslininkų dėstomas vizijas, jis pirmiausiai pažymi, kad būsimiems investuotojams su „nuolaida“ siūlomos įmonės akcijos – beverčiai popiergaliai.

Nerijus Mačiulis
Nerijus Mačiulis
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

„Įmonė kuri savo investuotojams kaip pagrindinę gautiną naudą žada atspausdinti spalvotą nuosavybę patvirtinantį dokumentą papuoštą traukinių nuotraukomis ir autentišku kažkieno parašu gali sudominti nebent šešiamečius“, - teigė N. Mačiulis.

Anot DELFI pašnekovo, kolosalūs projektai, švelniai tariant, rimtai neatrodo.

„Daug ką apie įmonę ir jos rimtumą pasako ir tai, kad už 60 milijardų eurų planuojama „dangaus traukiniais“ sujungti Londoną, Berlyną ir Maskvą, o vėliau prijungti ir Tokiją. Planuojama ambicingo projekto kaina yra penkis kartus didesnė nei Euro tunelio, sujungusio Britaniją su Prancūzija, kaina, tačiau kol kas įmonė net neturi internetinio puslapio anglų kalba. Tai yra geras pavyzdys, kaip kartais neatsargiai ir neatsakingai valdomi mokesčių mokėtojų pinigai ir valstybės turtas“, - Šiaulių politikų ryžtą globoti A. Junickį vertino N. Mačiulis.

Kuklus mokslininkas turėtų būti turtingiausių planetos žmonių sąraše

DELFI turimi duomenys rodo, jog A. Junickis deklaruoja tokius turtus, kad kartu su Billu Gatesu turėtų puikuotis turtingiausių pasaulio žmonių sąraše.

Londone registruotos „Euroasian Rail Skyway Systems“ steigiamajame akte, kurį DELFI oficialiai gavo iš britų registro, nurodoma, kad įmonė kontroliuojama per daugiau nei 136 mlrd. akcijų, kurių kiekvienos vertė – vienas svaras. 90 proc. akcijų valdo Britų Mergelių Salose registruota ofšorinė kompanija „Global Transport Investments Inc“, o likę 10 proc. tenka pačiam A. Junickiui. Regis, kuklus 10 proc. akcijų paketas, tačiau jo nominali vertė, registrui pateiktais duomenimis – daugiau kaip 13 mlrd. svarų arba daugiau nei 58 mlrd. Lt.

Nerijus Numavičius, palyginti su tokiu turtu, yra smulki žuvelė. Vien 10 proc. „Euroasian Rail Skyway Systems“ akcijų A. Junickiui turėtų garantuoti 31-ąją vietą „Forbes“ turtingiausių planetos žmonių sąraše – tuoj po „Microsoft“ vadovo Steve'o Balmerio. Deja, A. Junickio ten nėra – kažkodėl 31-ojoje vietoje atsidūrė ne Šiauliuose stebuklą kursiantis rusas, o Saudo Arabijos princas.

Bet negi gali būti taip, kad verslo tradicijas šimtmečiais puoselėjusios Jungtinės Karalystės registrui galima pateikti „nuo lubų“ nukabintą fantastinį skaičių? Pasirodo, galima.

DELFI susisiekė su Jungtinės Karalystės Kompanijų rūmų Londono padaliniu. Jo specialistas paprastai paaiškino, kad registrui pateikiami duomenys – išimtinai verslo savininkų kompetencijos reikalas.

„Mes priimame viską, ką mums pateikia“, - konstatavo Kompanijų rūmų atstovas.

Beje, dar viena pikantiška detalė. „Rail Skyway Systems“ skelbia prekybą mistinėmis „Rail Skyway“ akcijomis. Tačiau, kaip jau minėta, Londone registruota kompanija turi tik du akcininkus. Ar situacija Lietuvoje kitokia? Galbūt čia jau plaukia smulkių investuotojų milijardai? Tikrai ne. Registrų centro DELFI pateiktais duomenimis, Lietuvoje registruota „Rail Skyway Systems“ taip pat turi tik du akcininkus. Pirmasis – A. Junickis. Antroji – tuo pačiu adresu, kaip jis, Maskvoje gyvenanti Nadežda Kosareva. Taigi kokios įmonės „akcijas“ savo klientams su „nuolaidomis“ pardavinėja A. Junickio kompanija, taip ir neaišku.

Lietuvos bankas jau tiria transporto revoliucionierių

Lietuvos banko atstovas Mindaugas Milieška DELFI informavo, kad dėl būdų, kuriais „Rail Skyway Systems“ medžioja investuotojus šiuo metu vyksta tyrimas.

„Lietuvos banko Priežiūros tarnyba jau kurį laiką aiškinasi tą situaciją. Lietuvoje registruota bendrovė jau yra gavusi klausimus iš Lietuvos banko ir pažadėjo į juos atsakyti artimiausiu metu“, - teigė M. Milieška.

A. Junickis varstė ne vienos ministerijos duris. Jis lankėsi ir pas susisiekimo ministrą R. Sinkevičių, bet jo, priešingai nei Šiaulių valdžios, nesužavėjo.

„Mes apie šį projektą esame girdėję, gairės pristatytos, tačiau šiuo metu tolimesnių kokių nors aktyvių veiksmų imtis neplanuojame, nes nesame tikri dėl projekto ekonominio efektyvumo ir realumo“, - DELFI teigė ministro patarėjas ryšiams su visuomene Ričardas Slapšys.

Kokia finansų piramidė? Čia kaip „Apple“!

A. Junickis pokalbyje su DELFI savo idėjas lygino ne su finansų piramide, o su pasaulinėmis sėkmės istorijomis – pavyzdžiui, Steve'o Jobso „Apple“ ar Marco Zuckerbergo „Facebook“.

„Kaip S. Jobsas kūrė „Apple“. Kompaniją įkūrė už 800 dolerių. (…) Dabar – 50 mlrd. dolerių. Paskaičiuokite procentus, - kalbėjo jis. - Kaip „Facebook“ buvo kuriamas. Procesas sudėtingas.“

Paklaustas, ar turi bent vieną sutartį, kuri leistų plėtoti keliais ar keliomis dešimtimis milijardų eurų vertinamas trasas tarp Europos, Azijos ar kitų žemynų valstybių, „Rail Skyway Systems“ veidas prisipažino tokių susitarimų neturintis.

„Tokių susitarimų nėra. Yra susidomėjimas. Sutartis paskui pasirašysime“, - teigė A. Junickis.

Anatolijus Junickis
Anatolijus Junickis
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Paklaustas, ar turi turto už 13 mlrd. svarų, pašnekovas prisipažino nesąs vienu turtingiausių planetos žmonių. Ir čia pat sunerimo dėl klausimų.

„Ne. O kam jums to reikia?“ - sukluso A. Junickis.

Išgirdęs savo įmonės Londone registrui pateiktus duomenis, jis puolė aiškinti, jog neprivalo į jokius klausimus atsakinėti.

„Ir kas? Kodėl turi į tai atsakinėt? Kodėl aš jums tai turiu sakyti? Jūs kas? Finansinis tikrintojas, ar kas?“ - bėrė A. Junickis.

Paklaustas, ar jo verslas jam pačiam neprimena finansų piramidės, jis patikino turįs tik kilnius tikslus įgyvendinti revoliucinę technologiją.

„Ne, ne piramidė, - nukirto A. Junickis. - Finansų piramidė – tai „Siemens“. Jeigu jūs to nesuprantate – paaiškinti negaliu. Finansų piramidė – ne technologija. Jie nestato poligonų, techninių skyrių, neturi konstruktorių biurų.“

Išgirdęs, ką apie jo verslo pardavinėjamas „akcijas“ mano N. Mačiulis, Šiaulių politikus sužavėjęs apsukruolis pareiškė, kad vienas žinomiausių Lietuvos ekonomistų – anoks autoritetas.

„Jūsų lietuvių specialisto nuomonė manęs nedomina. Yra kitų specialistų nuomonė. Pavyzdžiui – registras Londone. Man tai labiau gerbtina struktūra – jie tai pripažino“, - atsikirtinėjo A. Junickis.

Paklaustas, ar jo kompanija Londone tikrai disponuoja 136 mlrd. svarų, pašnekovas tai patvirtino, nors prieš tai prisipažino pats neturįs pinigų, kuriais įvertinta jo dalis „Eurasia Rail Skyway Systems“.

„Taip. Ji užregistruota valstybės registratoriaus. Klausimai ne man, o registratoriui, gerai?“ - toliau pyko jis.

Sulaukęs daugiau klausimų, transporto revoliucionierius pasiūlė „paskaityti knygeles“. „Paskaitykite knygeles. Kreipkitės į specialistus, pasimokykite“, - erudicija blizgėjo A. Junickis.

Dar sykį paklaustas, ar disponuoja 13 mlrd. svarų, verslininkas aiškino, esą tai „individuali nuosavybė“, dėl kurios aiškintis jis neturi jokios prievolės. „Kas jūs toks iš viso?“ - nusistebėjo A. Junickis.

Meras kvailiu nesijaučia

Na, o Šiaulių meras J. Sartauskas DELFI papasakojo, kad parašai ant sutarties su A. Junickio kompanija – šviežiai suguldyti.

„Investicijų sutartis pasirašyta vakar. Turėčiau paklausti, ar šiandien įvedė milijono sumą, kaip garantą, užtikrinimą, kad investicijos bus“, - sakė meras, sykiu skambindamas savo pavaldiniams dėl A. Junickio milijono. Trečiadienį, kai vyko pokalbis, meras negavo patvirtinimo apie pinigų pervedimą.

Paklaustas, ar domėjosi, kaip A. Junickio kompanija ieško investuotojų, politikas suglumo.

„O kam man reikia domėtis? - nuoširdžiai nustebo Šiaulių galva. - Mums reikalingi investuotojai.“

Ką investuoja A. Junickio kompanija? Bent jau per pirmus 12 mėnesių – nieko. Mat per tą laiką esą privalu susitvarkyti visokiausius dokumentus. Pinigai ir darbo vietos – vėliau. „Pirmais metais paprastai stebuklas būna, kad per metus kažkas padaro kokią investiciją. (…) Jeigu per pirmuosius metus jie nepasirengia techninio projekto, sutartis su jais nutraukiama“, - nedramatizavo J. Sartauskas.

Justinas Sartauskas
Justinas Sartauskas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Žinios apie kompaniją Londone su pasakišku kapitalo bei A. Junickio nepelnytą nepatekimą į „Forbes“ sąrašus mero nedomina.

„Mes visai su šita įmone nieko bendra neturime. Mes turime bendra su lietuviška, Lietuvoje įsteigta įmone“, - dėstė J. Sartauskas. Kad abiejose kompanijose centrinė figūra yra tas pats A. Junickis – irgi nesvarbu.

Na, o sužinojęs, kad jo investuotojų veiklos būdais susidomėjo Lietuvos bankas, politikas puolė aiškinti, esą domėtis investuotojų veikla – ne Šiaulių savivaldybės reikalas.

„Tai... visa tai turim tikrinti ne mes. Tam yra struktūros. Įmonė įkurta ne šiandien. Įmonė įkurta balandžio mėnesį, Lietuvoje. Tai kodėl šiandieną taip subruzdo visi?“ - pyktelėjo pašnekovas.

Panašiai, kaip A. Junickis, meras puolė kamantinėti DELFI žurnalistą: „Jūs tiek daug žinote, ir ko gera – per dvi dienas, ar per tris?“

Sulaukęs teigiamo atsakymo, politikas pareiškė, kad vis vien A. Junickio verslu Šiaulių politikai ir klerkai domėtis neturėjo – tai turėjo daryti kiti.

„Mūsų reikalas – ūkininkauti. Mes esame savivalda, kuri turi žemės ir laukia investicijų. (…) Yra institucijos, ir kiekviena užsiima savo darbu. Yra tam tikra sąranga valstybėje. Valstybėje turi kiekvienas atlikti savo funkciją. Ir tada valstybėje bus tvarka“, - teisinosi J. Sartauskas.

Paklaustas, ar kaip investuotoją priima bet ką, meras tai uoliai patvirtino: „Taip, bet ką priimam“.

Jei sutartis su Šiaulių savivaldybe būtų panaudota priedangai, politikas tame savo kaltės neįžvelgs. „Mums nereikės prisiimti atsakomybės. Tam yra struktūros“, - rėžė J. Sartauskas.

Galutinis mero motyvas – tai, kad „Rail Skyway Systems“ yra „teisiškai įsteigta“ kompanija. Kitaip tariant, eilinė įmonė, registruota Registrų centre. „Aš klausiu, ar lietuviška kompanija, kuri įsikūrė balandžio mėnesį, yra neteisėtai įkurta?“ - kozirį metė J. Sartauskas.

Paklaustas, ar nemano apsikvailinęs, meras išliko optimistu. „Kad mūsų neapkvailintų – mes paprašėme įvesti vieną milijoną litų“, - sakė J. Sartauskas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

„Monarch" oro linijos neigia gandus apie prastą finansinę padėtį

Pigių skrydžių oro linijos „Monarch“ pranešė, kad įmonės darbas vyksta kaip įprasta, nepaisant savaitgalį pasirodžiusių „neigiamų spėlionių“ apie prastą įmonės finansinę padėtį, praneša BBC.

Tauragės apskrityje eismą sunkina rūkas

Tauragės apskrityje pirmadienio rytą eismą sunkina rūkas, likusioje šalies dalyje eismo sąlygos geros.

Europoje bus pasiūlytas trumpiausias pasaulyje tarptautinis skrydis (5)

Austrijos aviacijos bendrovė „People's Viennaline“ pristatys trumpiausią pasaulyje – vos aštuonių minučių trukmės – tarptautinį skrydį, praneša „The Daily Mail“.

Pasistūmėjo „Via Baltica“ rekonstrukcija (48)

Penktadienį baigto pirmojo „Via Baltica“ rekonstrukcijos darbų etapo metu atnaujinti magistralinio kelio A5 ruožai Kauno rajone nuo Garliavos iki Prienų savivaldybės ribos (17,34-23,40 km atkarpa dešinėje kelio pusėje ir 21,84-23,40 km kairėje kelio pusėje).

Vilnius ir Klaipėda kuria planus apjungti atsiskaitymą už viešąjį transportą (10)

Vilniaus ir Kauno savivaldybių vadovai svarsto planus diegti naują bendrą viešojo transporto atsiskaitymo sistemą, prie kurios galėtų prisijungti ir „Lietuvos geležinkeliai“ bei Smiltynės perkėla.