Neseniai aplenkęs “Ford Motor” ir tapęs antru didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje, “Toyota Motor” metodiškai ruošiasi nukarūnuoti ir “General Motors”. Nors tiesiogiai “Toyota” nesako, jog norėtų aplenkti “General Motors”, tačiau po 2010 m. tikisi užimti 15% pasaulinės rinkos, o šiuo metu didžiausias pasaulio gamintojas 2002 m. užėmė 14,7% rinkos, 2001 m. užimama rinkos dalis siekė 14,9%.
Taigi, natūraliai “Toyota” taptų Nr.1 gamintoju. Ilgalaikis “Toyota” rinkos užkariavimo planas pavadintas “Global 15”.

Dėl sunkiai prognozuojamų rinkų pokyčių sunku tiksliai nurodyti priežastis, dėl ko “Toyota” pradėjo lipti ant kulnų “General Motors”, tačiau aiškios tendencijos, kad japonų užimama pasaulinės rinkos dalis auga, o amerikiečių – mažėja, pirmasis tai akivaizdžiai pajuto “Ford Motor”.

Neskaitant nedidelio pardavimų augimo 1999 m., pastaraisiais metais “General Motors” automobilių paklausa tik mažėja, nors, dėka 1999 m. rezultatų, 1998-2002 m. bendras pardavimų augimas siekė 4,4%, iki 8,50 mln. automobilių. Žinoma, tokios tendencijos nebūtinai išliks, nes gamintojai, kurie būna stiprūs vieną dešimtmetį, gali būti silpni kitą, ir atvirkščiai. “Ford Motor” 1990-aisiais dažniausiai pardavimais lenkė “General Motors”.

“Ford Motor”, beveik nuo pat savo istorijos pradžios, nuolatos užimdavo pirmąją arba antrąją poziciją pagal pasaulinius pardavimus, tačiau praeitais metais, 100 metų veiklos jubiliejų švenčiantis gamintojas, praleido į priekį “Toyota”.

“Toyota” (6,783 mln. vnt.) aplenkė “Ford” (6,720 mln. vnt.) maždaug 60 tūkst. automobilių. Bendri “Toyota Motor”, kuriam priklauso “Toyota”, “Lexus”, “Daihatsu” lengvųjų automobilių markės bei sunkvežimių gamintojas “Hino Motors”, pardavimai išaugo 10%, lyginant su ankstesniais metais.

Jau daug metų “Toyota” nuosekliai vykdo tą pačią politiką, kurios ilgalaikis tikslas yra užimti 15% pasaulinės automobilių rinkos. Svarbiausi šios strategijos bruožai:

· plėstis statant savo gamyklas augančios rinkose, o ne įsigyjant kitus gamintojus;

· naudoti “Daihatsu” markę besivystančiose rinkose ir reklamuoti “Lexus”, kaip išskirtinę prabangią markę, visame pasaulyje;

· daug investuoti į naujų produktų kūrimą;

· žengti į naujus segmentus, populiarius konkrečioje rinkoje, gaminti naujus automobilius vietoje, o ne juo vežti iš Japonijos.

Paskutinysis punktas yra bene svarbiausias. Tokiu būdu “Toyota” įžengė į Šiaurės Amerikos rinką su pikapais, visureigiais bei nauja marke – “Scion”.

Pasaulinę rinką sudaro apie 60 mln. automobilių, tad “Toyota”, užimdamas 15%, turėtų parduoti 9 mln. vnt. Siekiant tokio rezultato japonams reiktų padidinti pardavimus visose rinkose ir segmentuose. JAV pardavimai šiais metais gali išaugti nuo 1,89 mln. iki 2,0 mln. automobilių. Kai kurių analitikų vertinimu, “Toyota” pardavimai per ateinančius kelis metus gali išaugti ir iki 2,2 mln. vnt. ar net – 2,5 mln. vnt. Japonai, įžengdami į naują pikapų ir visureigių segmentą, kuris JAV užima didžiausią lengvųjų automobilių rinkos dalį, turi realių galimybių ženkliai padidinti savo pardavimus. Tačiau tai gali sukelti tam tikrų problemų: jei “Toyota” automobiliui pagaminti užtenka dviejų ar trijų darbuotojų, tai pavyzdžiui “Chrysler” – penkių. Taigi, jei “Toyota” dar labiau įsitvirtins Šiaurės Amerikos rinkoje, tai gali atsiliepti didesniu nedarbu šiame verslo sektoriuje.

Praeitais metais “Toyota” Europoje pardavė daugiau nei 850 tūkst. automobilių, t.y. daugiau nei buvo planuota. Paskatinti sėkmės, japonai iškėlė naują tikslą – 1,2 mln. automobilių 2005-2006 m. Vis tik tai tik tarpinis tikslas, “Toyota” iki 2010 m. sieks padvigubinti savo užimamą rinkos dalį. Šiuo metu antrasis pasaulio gamintojas Europoje užima 8% lengvųjų automobilių rinkos. Europa yra viena sudėtingiausių rinkų užsieniečiams, tačiau panašu, kad “Toyota” atrado savo sėkmės formulę ir šiam regionui.

Kinijoje “Toyota” norėtų užimti 10% rinkos, pasivydamas tokius konkurentus kaip “General Motors” ir “Volkswagen Group”. Pietryčių Azijoje “Toyota” užima 20-25% rinkos, prognozuojama, kad ilgainiui jo rinkos dalis padidės iki 30%.

Antroje pasaulio rinkoje Japonijoje “Toyota” užima 42% rinkos. Analitikų manymu, po to kai 2005 m. namų rinkai bus pristatyta “Lexus” markė, “Toyota” gali “atsiriekti” net apie 46% rinkos.

Dauguma ekspertų mano, kad klausimas yra ne “ar “Toyota” užims 15% pasaulinės rinkos”, o “kada tai atsitiks”. Prognozuojama, kad “Global 15” planas gali būti įvykdytas jau per 5-10 artimiausių metų. Be jokios abejonės tai pasiekti bus labai sunku, tačiau “Toyota” šiuo metu yra pakilime ir, kaip rodo rezultatai, viską daro teisingai. Įdomesnis klausimas dabar – kaip bus su “General Motors” užimama rinkos dalimi?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (6)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (64)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (259)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Top naujienos

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (180)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Grėsmė šalia mūsų: Europoje slepiasi šimtai „Islamo valstybės“ apmokytų žudikų (253)

Europą sudrebino dar vienas teroro aktas: per dvi atakas, kai ketvirtadienį ir penktadienį...

VGT uždegė žalią šviesą: į kovą su „Islamo valstybe“ stos Lietuvos specialiosios pajėgos (598)

Pirmadienį posėdžiavusi Valstybės gynimo taryba aptarė ne tik krašto apsaugos sistemos...

Darbdavys sugalvojo būdą tikrinti, kiek laiko darbuotojai praleidžia darbo vietoje (3)

Didžiosios Britanijos bankas „ Barclays “ įrengė įtaisus, per kuriuos stebi, kiek laiko...

Ketinantiems nuomotis butą – teisininkės patarimai (4)

Planuojantys nuomotis būstą neišvengiamai susiduria su įvairiais teisiniais klausimais: į ką...

5 patarimai, kaip supjaustyti svogūną be ašarų

Be svogūnų neapsieina beveik nė vienas rimtesnis patiekalas, jie kaip niekas kitas papildo ir...

Lietuvos rinktinės kandidatų sąrašas trumpėja: treneriai padėkojo D. Gailiui (99)

Likus daugiau nei savaitei iki Europos vyrų krepšinio čempionato Lietuvos rinktinės treniruotėse...

Asmeninė trenerė: norint numesti svorio, pradėti reikia ne nuo sporto (6)

Knygą „ Ideali figūra “ pristatanti asmeninė trenerė Rūta Beišytė sako, kad norint...

Miela princesės Dianos laikrodžių paslaptis: kodėl vienu metu segėjo net du? (7)

Paskelbus nuotrauką , kurioje princesė Diana užfiksuota su dviem laikrodžiais ant rankos,...

„Feel Felt“ prekės ženklą įkūrusio lietuvio sėkmė: kad uždirbtum, visai nebūtina emigruoti (8)

Prieš trejus metus veltinio ir odos aksesuarų prekės ženklą „Feel Felt“ įkūręs Karolis...