Birželio 4-5 d. Vilniuje vyksiančiame Baltijos investuotojų forume dalyvausiantis „Tesla Motors“ vyr. projektų vystytojas Christianas Marcusas kartu su atstovais iš Europos Komisijos, „Audi“, Vilniaus Gedimino technikos universiteto bei biokuro bendrovės „Mestilla“ kalbės diskusijoje „CO2 emisijos iššūkiai: kokių automobilių ir degalų technologijų galime tikėtis ateityje“.

Prieš Ch. Marcuso vizitą Lietuvoje portalas DELFI kalbina svečią apie jo įžvalgas ateities automobilių industrijoje.

- Europos Komisija yra užsibrėžusi principingus tikslus - iki 2021 m. CO2 išmetimą sumažinti 40 proc., palyginus su 2007 m. Su kokias iššūkiais šiuo klausimu susidurs automobilių gamintojai?

- „Teslos“ misija yra gana paprasta: mes norime paskatinti pasaulio automobilių rinką persiversti į tvarų transporto modelį. Mūsų sprendimas tam – elektromobiliai. Manau, kad žiūrint į alternatyvas, kurias turime šiandien, pavyzdžiui, biodegalai, sprendimas geriausias yra elektromobiliai. Tikiu, kad ateityje bus daugybė skirtingų būdų judėti, bet mūsų pagrindinis dėmesys yra elektromobilių vystymui.

- Kalbant apie elektromobilius dažnai pabrėžiama, kad tradiciniais būdais gaminama elektra gali labiau pakenkti gamtai nei įprasti degalai?

- Jau dabar turime tam daugybę sprendimų: elektra iš saulės, vėjo, vandens. Tai yra švarūs būdai gaminti elektrą. Ir jei automobilis važiuoja su elektros baterija, kur elektra pagaminta saulės energijos, tada jau galima sakyti, kad automobilis yra tvarus.

- O kaip išspręsti atsinaujinančių išteklių energetikos didesnės kainos klausimą?

- Iš dalies tiesa dėl didesnės kainos, bet čia svarbu, kaip skaičiuojamos iš tiesų atsirandančios išlaidos. Viskas priklauso nuo pasirinkto skaičiavimo būdo.

- Kalbant apie elektromobilius, su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria automobilių gamintojai?

- Manau, kad didžiausia problema – gamybos linijos pakeitimas su naujomis technologijomis. Benzininius ir dyzelinius automobilius gaminančioms kompanijoms – tai naujas iššūkis.

- Dabar daug šnekama apie elektromobilius, tačiau ar matote dar kokias technologijų galimybes, kurios galėtų pakeisti įprastinį kurą?

- Šiuo metu manome, kad elektra varomi automobiliai yra ateitis. Artimoje ateityje nematau technologijos, kuri šiame sektoriuje būtų įdomesnė už šią.

- Ar esate paskaičiavę, kada pasaulyje elektromobilių skaičius galėtų viršyti tradicinių automobilių?

- Tai sunku pasakyti. Geresni automobiliai, leidžiantys važiuoti mažesniais kaštais, - tai spendimas, leisiantis pakeisti automobilių rinką.

Kalbant apie „Teslą“, didelis perversmas bus naujas modelis, kuris dėl mažesnės kainos leis elektromobilius turėti platesnei visuomenei. Ir to reikės laukti tik kelerius metus. Tikimės, kad naujas modelis bus pristatytas 2017 m.

Jei kitos kompanijos taip pat rinkai pristatytų kokybiškus automobilius už patrauklią kainą, manau, kad perversmas įvyktų greičiau.

Taip pat turime prisiminti, kad vidutinis automobilio gyvavimo laikas yra dešimt metų, todėl šis virsmas gali užtrukti ilgiau nei mes norėtume.

- Kaip manote, ar kaina yra vienintelis kriterijus, neleidžiantis elektromobiliams užkariauti kelių? Ar gyventojus įsigyti elektromobilius stabdo infrastruktūros stoka, galbūt mąstysena?

- Manau, kad viskas priklauso nuo paprastos kainos ir naudos analizės. Tai ne tik priklauso nuo kainos, bet ir nuo to kaip ir kam gali naudoti automobilį. Ar elektromobilį gali naudoti lygiai taip pat kaip dabar turimą automobilį ir keliauti bet kada ir bet kur? Ar vis dar yra trukdžių naudoti automobilį?

Mes sukūrėme automobilį ir infrastruktūros tinklą, kur „Tesla“ automobilio turėjimas kainuoja tiek pat, kiek bet kokio kito prabangaus automobilio. Taigi, svarbu ne tik kaina, bet ir tai, ką gauni už tam tikrą kainą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (166)