Ne vienas vairuotojas, norėdamas be rūpesčių gauti transporto priemonės techninės apžiūros taloną, techninės apžiūros kontrolieriams yra davęs kyšį. Nors garsiai nekalbama, tačiau apie tai iš artimųjų ar pažįstamų yra girdėjęs kiekvienas. Bene didžiausia bėda - kyšį duodamas vairuotojas nesuvokia, kad techninė automobilio apžiūra atliekama dėl jo paties ir kitų eismo dalyvių saugumo.
Techninės apžiūros centras
© "Panevėžio balsas"
Panevėžio techninės apžiūros centro direktoriaus Rimanto Liberio teigimu, Lietuvoje vis dar gajus įsitikinimas, kad, tvarkant reikalus per valdiškas įstaigas, viskas greičiau išsisprendžia ir norimas rezultatas pasiekiamas per atlygį. Todėl, anot jo, per visuomenės švietimą pirmiausia būtina pakeisti bandančiųjų duoti ar duodančiųjų kyšius mąstymą, nes tuo žmogus dažniausiai nieko nelaimi. Tai pirmiausia pasakytina apie automobilių techninę apžiūrą.

Apžiūra - vairuotojo saugumui

R.Liberio teigimu, šalies automobilių parkas, nors ir nežymiai, jaunėja, tačiau vidutinis amžius lieka apie 15 metų, nors gamintojai buvo numatę, kad jie bus eksploatuojami 7-8 metus. Todėl kiekvienas vairuotojas turėtų įsisąmoninti, kad tvarkingas automobilis užtikrina ir jo saugumą.

Centro direktoriaus teigimu, dėl technikos gedimų šalies keliuose įvyksta palyginti nedaug avarijų. Tai vykdomos techninės apžiūrų sistemos pasekmė. R.Liberis akcentavo, kad, tikrinant automobilių stabdžius, vidutiniškai kartą per savaitę trūksta stabdžių sistemos vamzdelis. Laimei, tai įvyksta tikrinant stabdžius techninės apžiūros metu, o ne važiuojant.

„Daugeliu atvejų vairuotojai nepamąsto, kad už tuos pinigus galima suremontuoti automobilį ir saugiai važinėti, kartu apsaugant savo ir aplinkinių sveikatą bei gyvybę, - akcentavo R.Liberis. - Savininkas turi įsisąmoninti, kad tvarkingas automobilis reikalingas jam, o ne kontrolieriui. Be to, kasmet eismas intensyvėja, darosi sudėtingesnis, todėl tvarkinga mašina yra būtinybė.“

Kyšio davimas yra baustinas

R.Liberis akcentavo ir kitą medalio pusę, kad techninės apžiūros kontrolierius yra prilyginamas valstybės tarnautojui, todėl bandymas duoti kyšį ar jo davimas yra nusikalstama veika, ir automobilio savininkas gali būti baudžiamas bauda, areštu arba laisvės atėmimu iki trejų metų. Direktorius pritarė, kad kartais transporto priemonei keliami ir pernelyg griežti reikalavimai, tačiau centrai privalo vadovautis Susisiekimo ministerijos patvirtintomis taisyklėmis.

Be to, visose Panevėžio techninės apžiūros centro stotyse sumontuotos vaizdo kameros, kontrolierių darbą kontroliuoja dar ir Valstybinė kelių transporto inspekcija. R.Liberis sakė, kad prieš kelerius metus pakartotinės apžiūros neprireikdavo 48 procentams į centrą atvažiavusių automobilių, o dabar gedimų nenustatoma 57-58 procentams transporto priemonių.

Kyšininkauti labiau linkusios moterys

Šiais metais, siekiant kaip galima labiau išvengti žmogiškojo faktoriaus įtakos, numatoma modernizuoti įrangą, kad išmetamųjų dujų ir stabdžių būklės duomenis į techninės apžiūros kortelę užrašytų kompiuteris. Svarstoma galimybė, kad, esant nedideliems gedimams, kurie neturi įtakos saugumui, juos pašalinti turėtų pats savininkas. Tam tikslui pirmiausia būtina įdiegti bendrą techninės apžiūros centrų ir policijos duomenų bazę, ir pareigūnai žinotų, kad savininkas buvo įpareigotas gedimą pašalinti.

Pasidomėjus korupcijos mastais techninės apžiūros centruose, R.Liberis sakė, kad pernai buvo atliekamas centrų veiklos skaidrumo tyrimas, paskelbti jo rezultatai. Apklausos rengėjai nenustatė nė vieno kyšio reikalavimo atvejo. 98 procentai respondentų atsakė irgi tokio kontrolierių elgesio nepastebėję. Po apklausos kontrolierių buvo prašoma fiksuoti atvejus, kai buvo užsiminta apie atlygį. Panevėžio techninės apžiūros centro stotyse per metus nurodytas 91 atvejis, kai buvo užsiminta apie atsiskaitymą. Direktoriaus teigimu, dažniausiai kyšius linkusios duoti be vyrų atvažiavusios moterys, senesnių automobilių savininkai, dažniausiai atvykę iš rajonų.

Prašo informacijos apie negeroves

R.Liberis iš savo darbo praktikos žinąs, kad maždaug 5-8 procentai į centrą atvykstančių atlikti automobilių techninės apžiūros vairuotojų jau būna neigiamai nusiteikę kontrolierių atžvilgiu ir įsižeidžia dėl menkiausios pastabos.

Centro direktorius neslepia, kad kontrolieriai - irgi žmonės, jie irgi turi trūkumų, todėl, kilus nesusipratimui, pastebėjus kontrolierių darbo trūkumų, nekultūringai aptarnavus, galima paskambinti nemokamu telefonu 8-800-77008, jis yra nurodytas automobilio techninės apžiūros rezultatų kortelėje, ir išsakyti savo nuomonę. Be to, visose centrų stotyse yra atsiliepimų knygos, nes, pasak direktoriaus, norima turėti su vairuotojais grįžtamąjį ryšį ir užtikrinti paslaugos skaidrumą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (250)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (9)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (22)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (22)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (77)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (82)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1100)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (49)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (3)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...