Tarptautinėje jūrų perkėloje – vilkikų eilės

 (32)
Tarptautinėje jūrų perkėloje – vilkikų eilės. Iš Rusijos į Vakarų Europą prekes gabenantys vairuotojai eilėje į keltą prastovi net iki savaitės. Vilkikų eilės jūrų perkėloje susidarė Rusijai ir Lenkijai niekaip nesusitariant dėl dvišalių leidimų.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI (M.Ažušilio nuotr.)

Trijų–keturių kilometrų eilė į tarptautinę jūrų perkėlą beveik nejuda. Per dieną į priekį pasistumiama vos per du–tris automobilius. Kai kurie vairuotojai sako čia lūkuriuojantys jau penktą–šeštą dieną.

„Vandens einame į uostą – labai toli. Tualetų yra, bet nėra dušo. O valgyt gaminamės patys, važiuojam produktų į parduotuvę“, – apie kasdienybę eilėje kalbėjo tarptautinių reisų vairuotojas Anatolijus Ziminas.

„Gerai, kad dar prekės negendančios, bet baigiasi dienos, kai galime būti Europoje“, – sakė kitas vairuotojas Aleksandras Sachackijus

Vilkikų eilė tarptautinėje jūrų perkėloje susidarė prieš savaitę. Dauguma vairuotojų – iš Rusijos prekes gabenantys į Vakarų Europą. Jų teigimu, Lenkija vilkikų su rusiškais numeriais neįleidžia, todėl vienintelis kelias patekti į Europą – keltu per Klaipėdą, Rygą ir kitus uostus.

„Lenkijos ir Rusijos ministerijos, sudariusios mišrią komisiją, paskutinį mėnesį nesutarė, kaip elgsis kitą ketvirtį, ir tiesiog neturi leidimų: nei Rusija į Lenkiją įvažiuoti, nei Lenkija į Rusiją įvažiuoti“, – situaciją aiškino „Linavos“ viceprezidentas Julius Misiūnas.

Kompanijos „DFDS Seaways“ vadovai sako, kad išgirdę apie Lenkijos ir Rusijos nesutarimus, tikėjosi didesnių automobilių srautų. Tačiau juos suvaldyti esą nėra taip lengva.

„Mes dabar turim visus reisus pilnus ir daugelis reisų yra apkrauti 100 proc. Tai labai sunku surasti naujam srautui vietų laive“, – aiškino „DFDS Seaways“ Komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui Vaidas Klumbys.

Į Kylį apie pusantro šimto automobilių talpinantys keltai kursuoja kasdien, tačiau iš papildomo srauto patenka vos trys–penki vilkikai. Keltų kompanijos vadovai sako, kad tik ketvirtadieniais keltai yra mažiau apkrauti ir iš susidariusios didžiulės eilės bus galima paimti iki 60 vilkikų. „DFDS Seaways“ vadovai neslepia, kad kol kas naujų užsakymų į Kylį kompanija nebepriima, o susikaupusį vilkikų srautą galbūt pavyks išplukdyti per tris ar daugiau savaičių.

„Sprendimas, kuris galėtų būti ir patrauklus klientui – pasiūlymas pasinaudoti švediška linija. Jau apie 30 vilkikų su rusiškais numeriais perplukdėm šita linija į Švediją ir po to jie per Daniją nuvažiavo į Vokietiją“, – apie alternatyvas pasakojo V. Klumbys.

Panaši situacija, kai tarptautinėje jūrų perkėloje buvo nusidriekusios vilkikų eilės, buvo ir prieš penkerius metus. Tuomet prireikė poros mėnesių, kol viskas stojosi į įprastas vėžes.

www.lrt.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Krovininio transporto įmonės protestuoja prieš Prancūzijos reikalavimus (52)

Lietuvos krovininio transporto įmonės protestuoja prieš būsimus Prancūzijos reikalavimus vairuotojų atlyginimams ir papildomai administracinei naštai. Įmonių vadovai ir savininkai siekia, kad Prancūzija būtų apskųsta Europos Komisijai (EK). Vairuotojų profsąjunga nėra prieš didesnes algas, bet abejoja, ar tada dalis įmonių išvis išliks. EK atstovo teigimu, atlyginimų reguliavimas – kiekvienos šalies reikalas.

Stringa „airBaltic" skrydžiai (6)

Keleiviai sukndžiasi stingančiais bendrovės „Airbaltic" skrydžiais.

Pristabdyti prie greičio matuoklio nebepakaks (233)

Iki metų pabaigos 50-yje Lietuvos kelių ruožų turėtų atsirasti vidutiniai greičio matuokliai, pirmadienį pranešė vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas.

Lietuvos vežėjai piketuoja prieš Prancūzijos reikalavimus (33)

Lietuvos vežėjai pirmadienį piketuoja prieš naujus Prancūzijos reikalavimus transporto kompanijoms dėl vairuotojų darbo užmokesčio.

Iš Vilniaus – trys nauji skrydžiai (28)

Nors aviacijoje vasaros sezonas prasidėjo jau kovo pabaigoje, dauguma reguliariųjų sezoninių skrydžių Lietuvos oro uostuose startuos birželį. Vilniuje ir Palangoje maršrutus vykdyti pradės po dvi naujas aviakompanijas, taip pat vasaros sezonui sugrįš jau keliautojų pamėgti skrydžiai, rašoma pranešime spaudai.