Tarptautinėje jūrų perkėloje – vilkikų eilės. Iš Rusijos į Vakarų Europą prekes gabenantys vairuotojai eilėje į keltą prastovi net iki savaitės. Vilkikų eilės jūrų perkėloje susidarė Rusijai ir Lenkijai niekaip nesusitariant dėl dvišalių leidimų.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Trijų–keturių kilometrų eilė į tarptautinę jūrų perkėlą beveik nejuda. Per dieną į priekį pasistumiama vos per du–tris automobilius. Kai kurie vairuotojai sako čia lūkuriuojantys jau penktą–šeštą dieną.

„Vandens einame į uostą – labai toli. Tualetų yra, bet nėra dušo. O valgyt gaminamės patys, važiuojam produktų į parduotuvę“, – apie kasdienybę eilėje kalbėjo tarptautinių reisų vairuotojas Anatolijus Ziminas.

„Gerai, kad dar prekės negendančios, bet baigiasi dienos, kai galime būti Europoje“, – sakė kitas vairuotojas Aleksandras Sachackijus

Vilkikų eilė tarptautinėje jūrų perkėloje susidarė prieš savaitę. Dauguma vairuotojų – iš Rusijos prekes gabenantys į Vakarų Europą. Jų teigimu, Lenkija vilkikų su rusiškais numeriais neįleidžia, todėl vienintelis kelias patekti į Europą – keltu per Klaipėdą, Rygą ir kitus uostus.

„Lenkijos ir Rusijos ministerijos, sudariusios mišrią komisiją, paskutinį mėnesį nesutarė, kaip elgsis kitą ketvirtį, ir tiesiog neturi leidimų: nei Rusija į Lenkiją įvažiuoti, nei Lenkija į Rusiją įvažiuoti“, – situaciją aiškino „Linavos“ viceprezidentas Julius Misiūnas.

Kompanijos „DFDS Seaways“ vadovai sako, kad išgirdę apie Lenkijos ir Rusijos nesutarimus, tikėjosi didesnių automobilių srautų. Tačiau juos suvaldyti esą nėra taip lengva.

„Mes dabar turim visus reisus pilnus ir daugelis reisų yra apkrauti 100 proc. Tai labai sunku surasti naujam srautui vietų laive“, – aiškino „DFDS Seaways“ Komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui Vaidas Klumbys.

Į Kylį apie pusantro šimto automobilių talpinantys keltai kursuoja kasdien, tačiau iš papildomo srauto patenka vos trys–penki vilkikai. Keltų kompanijos vadovai sako, kad tik ketvirtadieniais keltai yra mažiau apkrauti ir iš susidariusios didžiulės eilės bus galima paimti iki 60 vilkikų. „DFDS Seaways“ vadovai neslepia, kad kol kas naujų užsakymų į Kylį kompanija nebepriima, o susikaupusį vilkikų srautą galbūt pavyks išplukdyti per tris ar daugiau savaičių.

„Sprendimas, kuris galėtų būti ir patrauklus klientui – pasiūlymas pasinaudoti švediška linija. Jau apie 30 vilkikų su rusiškais numeriais perplukdėm šita linija į Švediją ir po to jie per Daniją nuvažiavo į Vokietiją“, – apie alternatyvas pasakojo V. Klumbys.

Panaši situacija, kai tarptautinėje jūrų perkėloje buvo nusidriekusios vilkikų eilės, buvo ir prieš penkerius metus. Tuomet prireikė poros mėnesių, kol viskas stojosi į įprastas vėžes.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (28)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Traukiniu iš Kauno į Vilnių – greičiau nei per valandą (58)

Nuo šiol greičiausiu traukiniu nuvykti iš Kauno į Vilnių netruks nė valandos. „Lietuvos...

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (7)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Top naujienos

Plikai nusikirpusi K. Dūdaitė: aš noriu tokių pačių užduočių kaip vaikinai (119)

„Gyvename neramiais lakais. Manau, kad kariuomenei reikia žmonių, kurie turėtų smegenų ir noro...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

A. Čekuolio receptas ilgam ir energingam gyvenimui (122)

Palikęs televiziją, žurnalistas, rašytojas Algimantas Čekuolis toliau rašo knygas ir beria...

Lietuvių profesionalai užsienyje: norime ir galime prisidėti prie Lietuvos klestėjimo (2)

Po pasaulį išsibarsčiusiems lietuviams Lietuva jau seniai ne tik vasaros atostogų ar Kalėdinių...

Ekonomikos žvaigždė: rusų oligarchai į užsienį išvežė pusę šalies turto (257)

Turtingi rusai ofšoruose laiko tiek pat turto, kiek visi Rusijos gyventojai turi šalies viduje kartu...

Gyvai / Priešpaskutinis rinktinės testas: Lietuva – Islandija tiesioginė vaizdo transliacija (82)

Lietuvos krepšinio rinktinės pasirengimas Europos krepšinio čempionatui artėja prie pabaigos....

50-metį švenčiantis A. Mamontovas: turiu prastą skonį drabužiams, todėl visada atrodau jaunai pasveikino ir D. Grybauskaitė (17)

Trečiadienį, rugpjūčio 23 dieną Andrius Mamontovas švenčia 50-metį. Jubiliejaus proga...

Vargu ar atspėsite, kiek juodųjų skylių yra mūsų galaktikoje (10)

Skaičiuodami pagal tai, kiek žvaigždžių yra mūsų galaktikoje, ir kurios žvaigždės virsta...

Jemene gyvybes šienauja ne tik pilietinis karas, bet ir sunkiai valdoma cholera (2)

Nors jau seniai atrasti būdai, kaip užkirsti kelią choleros infekcijai, Jemene ji plinta, nes tam...

Kuriose viešosiose ligoninėse gali kilti kainos (20)

Netrukus prasidėsianti Seimo plenarinių posėdžių rudens sesija gali atnešti naujovių viešose...