Tarptautinėje jūrų perkėloje – vilkikų eilės

 (32)
Tarptautinėje jūrų perkėloje – vilkikų eilės. Iš Rusijos į Vakarų Europą prekes gabenantys vairuotojai eilėje į keltą prastovi net iki savaitės. Vilkikų eilės jūrų perkėloje susidarė Rusijai ir Lenkijai niekaip nesusitariant dėl dvišalių leidimų.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Trijų–keturių kilometrų eilė į tarptautinę jūrų perkėlą beveik nejuda. Per dieną į priekį pasistumiama vos per du–tris automobilius. Kai kurie vairuotojai sako čia lūkuriuojantys jau penktą–šeštą dieną.

„Vandens einame į uostą – labai toli. Tualetų yra, bet nėra dušo. O valgyt gaminamės patys, važiuojam produktų į parduotuvę“, – apie kasdienybę eilėje kalbėjo tarptautinių reisų vairuotojas Anatolijus Ziminas.

„Gerai, kad dar prekės negendančios, bet baigiasi dienos, kai galime būti Europoje“, – sakė kitas vairuotojas Aleksandras Sachackijus

Vilkikų eilė tarptautinėje jūrų perkėloje susidarė prieš savaitę. Dauguma vairuotojų – iš Rusijos prekes gabenantys į Vakarų Europą. Jų teigimu, Lenkija vilkikų su rusiškais numeriais neįleidžia, todėl vienintelis kelias patekti į Europą – keltu per Klaipėdą, Rygą ir kitus uostus.

„Lenkijos ir Rusijos ministerijos, sudariusios mišrią komisiją, paskutinį mėnesį nesutarė, kaip elgsis kitą ketvirtį, ir tiesiog neturi leidimų: nei Rusija į Lenkiją įvažiuoti, nei Lenkija į Rusiją įvažiuoti“, – situaciją aiškino „Linavos“ viceprezidentas Julius Misiūnas.

Kompanijos „DFDS Seaways“ vadovai sako, kad išgirdę apie Lenkijos ir Rusijos nesutarimus, tikėjosi didesnių automobilių srautų. Tačiau juos suvaldyti esą nėra taip lengva.

„Mes dabar turim visus reisus pilnus ir daugelis reisų yra apkrauti 100 proc. Tai labai sunku surasti naujam srautui vietų laive“, – aiškino „DFDS Seaways“ Komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui Vaidas Klumbys.

Į Kylį apie pusantro šimto automobilių talpinantys keltai kursuoja kasdien, tačiau iš papildomo srauto patenka vos trys–penki vilkikai. Keltų kompanijos vadovai sako, kad tik ketvirtadieniais keltai yra mažiau apkrauti ir iš susidariusios didžiulės eilės bus galima paimti iki 60 vilkikų. „DFDS Seaways“ vadovai neslepia, kad kol kas naujų užsakymų į Kylį kompanija nebepriima, o susikaupusį vilkikų srautą galbūt pavyks išplukdyti per tris ar daugiau savaičių.

„Sprendimas, kuris galėtų būti ir patrauklus klientui – pasiūlymas pasinaudoti švediška linija. Jau apie 30 vilkikų su rusiškais numeriais perplukdėm šita linija į Švediją ir po to jie per Daniją nuvažiavo į Vokietiją“, – apie alternatyvas pasakojo V. Klumbys.

Panaši situacija, kai tarptautinėje jūrų perkėloje buvo nusidriekusios vilkikų eilės, buvo ir prieš penkerius metus. Tuomet prireikė poros mėnesių, kol viskas stojosi į įprastas vėžes.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Į Anglijos uostą atplaukė didžiausias pasaulyje konteinerinis laivas (31)

Į vieną iš Anglijos uostų atplaukė didžiausias pasaulyje konteinerinis laivas – „OOCL Hong Kong“. Smalsuoliai stebėjo, kaip kone 0,4 kilometro ilgio beveik 210 tūkst. 890 tonų sveriantis milžinas įplaukia į Didžiosios Britanijos Filikstou uostą.

EK siūlo finansuoti „Rail Baltica“ 1,435 mm vėžės geležinkelio liniją plėtojimą Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje (8)

Penktadienį Europos Komisija pasiūlė pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę investuoti 2,7 mlrd. EUR į 152 svarbius transporto projektus, kuriais Europoje bus remiamas konkurencingas, netaršus ir susietasis susisiekimas.

„Neste“ skelbia Joninių savaitgalį mažinanti kainas (6)

Didžiausias Lietuvoje automatinių degalinių tinklas „Neste“ mažina degalų kainas, rašoma bendrovės pranešime spaudai.

A. Montrimas palieka „Lietuvos geležinkelius“ (17)

Iš valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ atleistas paskutinis buvusio vadovo Stasio Dailydkos komandos narys - infrastruktūros direkcijos direktorius Andrius Montrimas.

LAT: Klaipėdos uostui – 90 tūkst. eurų bauda (2)

Klaipėdos jūrų uostas dėl netinkamai organizuoto krantinių rekonstrukcijos konkurso turės sumokėti valstybei 90 tūkst. eurų baudą, nutarė teismas.