Dėl Šventosios uosto atstatymo susidaro paradoksali padėtis – pinigų yra, tačiau reikalai iki šiol juda lėtai. Susisiekimo ministerija patvirtino Šventosios uosto statymo programą. Pagal ją šis uostas būtų baigtas statyti 2013 metų rugsėjo 30 dieną.
Vanduo
© DELFI (D.Augūnaitės nuotr.)
Šiandien dar niekas negali garantuoti, kad per penkmetį Šventosios uostas bus atstatytas. Kartais šio uosto statybos stringa dėl tokių smulkmenų, kurios sveiku protu nesuvokiamos. Kelerius metus Šventosios uosto teritorijos detaliojo plano derinimas buvo įstrigęs vos dėl penkiolikos kvadratinių metrų.

Dabar jau paruoštas naujas detalusis planas ir tų penkiolikos kvadratinių metrų, dėl kurių vyko ginčas su „Energetiko“ bendrove, jame neliko. Dėl to, kad netinkamai buvo parengtas detalusis planas, kuris teisme užginčytas, atsakomybę turėtų prisiimti ankstesnė Klaipėdos apskrities viršininko administracijos vadovybė.

Dabartinis Klaipėdos apskrities viršininko administracijos sekretorius Vaidotas Linkus tikino, kad šiemet Šventosios uosto reikalai sparčiai pajudėjo, nes tarp apskrities administracijos, uosto direkcijos ir Palangos savivaldybės pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas. Net ir po šio susitarimo kai kurie derinami dokumentai ilgai užsiguli Palangos savivaldybėje. Jos klerkai negali apsispręsti, kokią rezoliuciją rašyti, jei jie nėra Šventosios uosto akvatorijos savininkai.

Naujai parengtą Šventosios uosto detalųjį planą Palangos savivaldybėje numatoma tvirtinti šių metų birželio 23 dieną. Dabar vyksta šio detaliojo plano svarstymo procedūra. Kol kas neatsirado naujų kliūčių, dėl ko nebūtų galima jo tvirtinti. Tik patvirtinus detalųjį planą Šventosios uosto teritorija bus perduota Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai. Tuomet bus pradėti rengti kiti teritorijų planavimo dokumentai. Bendrovė „Hidroprojektas“ jau turėjo parengti Šventosios uosto žemės (8,2 hektaro), vidinės (8,3 hektaro) ir išorinės (3,6 tūkst. hektaro) akvatorijos inžinerinio geologinio kartografavimo darbų programą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas teigė, kad dabar rengiamas detalusis planas išspręs tik Šventosios uosto teritorijų problemas. Patvirtinus šį planą bus rengiamas dar vienas detalusis planas. Jame jau bus numatyti konkretūs uosto objektai – molų, krantinių išdėstymas. Preliminariai manoma, kad geriausias variantas būtų jūroje statyti vadinamąjį avanuostą. Jis pateikiamas ir dabar svarstomame dataliajame plane.

Prieš rengiant antrąjį detalųjį planą turi būti atlikta Šventosios uosto studija. Ją už Ispanijos vyriausybės pinigus siūlosi padaryti Ispanijos kompanija „Alatec”. Atliekant studiją kartu bus vykdomi ir įvairūs tyrimai. A.Kamarauskas užsiminė, kad jūroje ties Šventąja vykdyti tyrimų nebus galima, kol bent iki dviejų metrų nebus pagilintos Šventosios uosto žiotys. To reikia, kad staiga pakilus vėjui, į Šventosios įlanką būtų galima įtempti specialią baržą.

Parengus konkrečių Šventosios uosto objektų detalųjį planą bus rengiamas Poveikio aplinkai vertinimo dokumentas.

Jo rengimas ir derinimo procedūros trunka ne mažiau kaip vienerius metus. Po to vyktų įvairių techninių projektų rengimas, uostos statybos konkurso procedūros.

Manoma, kad vien parengti reikalingus dokumentus kainuos apie 12 mln. litų. Kiek kainuos pastatyti patį uostą, šiandien niekas negalėtų pasakyti. Preliminariai numatyta 200 mln. litų suma.

Ji būtų skirta iš Europos Sąjungos 2007–2013 metų programos lėšų. Ši suma nėra galutinė, nes statybos darbai kiekvienais metais smarkiai brangsta.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (1)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (6)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (9)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (66)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Top naujienos

Gilyn į Rusiją. Vaizdas pro langą į Europą: Baltijos regionas Kremliui – tik viena jo baisios strategijos detalė (37)

Su rusų ekonomistu, žurnalistu Dmitrijumi Travinu DELFI susitiko Europos universitete Sankt...

Paėmusieji būsto paskolas viliojami galimybe sutaupyti nemenką sumą (38)

Tūkstančiai šalies gyventojų įsigydami nuosavą būstą skolinosi pinigų iš bankų....

Oftalmologė perspėja: jei nieko nekeisime, mūsų vaikai ligos neišvengs (2)

Mūsų darbas ir poilsis dažniausiai susiję su informacijos apdorojimu – analizuojame ataskaitas,...

Sankcijų Kryme ir Donbase sulaukęs asmuo tapo Rusijos pasiuntiniu JAV

Pirmadienį, rugpjūčio 21 d., Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas paskyrė Anatolijų Antonovą...

Blogiausia prognozė išsipildė: ledo slinkimas paspartėjo (24)

Prognozuojama, kad Grenlandijos ledynai artimiausiais metais tirps sparčiau, nors pastaruoju metu...

„Alfa Romeo Stelvio“: perėja į vairuotojo pasaulį (3)

2757 metrų aukštyje Italijos kalnuose, netoli Šveicarijos, esanti perėja, kurioje – net 48-ių...

Azija kuria savo pasaulio tvarką (107)

Pastaruoju metu daug pasakyta apie tai, kaip Donaldo Trumpo administracijos politika kertasi su tuo,...

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (18)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (281)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Geriausi pusryčiai norintiems sulieknėti (5)

Norintys mesti svorį gali lengviau atsikvėpti – šį kartą nereikės valgyti nieko neįprasto. Ir...