Europos Parlamentas (EP) ragina Europos Sąjungos (ES) gyventojus nedidelio atstumo tarptautinėse ir šalies vidaus kelionėse aktyviau naudotis geležinkeliu, o ne oro transportu. Parlamentas pasisako už geležinkelių liberalizavimą aljanse, taip pat, kad traukinių keleiviai, analogiškai kaip lėktuvų, turėtų teisę į kompensacijas, pranešė LTV „Panorama“.
geležinkelis, vagonai, traukinys
© D.Tunkūno nuotr.
Geležinkeliai Europoje išgyvena sunkius laikus. Net garsusis „Eurotunelis“ su greitaisiais traukiniais po Lamanšu balansuoja ant bankroto ribos.

Kai kuriose šalyse tarptautinės keleivinio geležinkelio linijos yra pelningos, tačiau vietiniai geležinkeliai absoliučiai visoje ES yra nuostolingi, todėl dažniausiai ir yra valstybiniai.

Europarlamentarai teigia, jog būtent todėl ir yra nuostolingi, kad valstybiniai, ir ragina ES šalis atverti konkurencijai ne tik tarptautinius, bet ir vidaus keleivių pervežimus.

„Italijoje labai pasiteisino linijos iš Veronos Monako link atvėrimas konkurencijai. Greta valstybinio, geležinkelio paslaugas pradėjo teikti nauja privati kompanija ir jokios destruktyvios konkurencijos neatsirado, atvirkščiai, rinka pagyvėjo, pradėjo geriau sektis abiems bendrovėms.

Gaila tik, kad Europoje kol kas toks rinkos persiskirstymo mastas yra menkas“, – teigė EP Transporto komiteto pirmininkas Paolo Kosta.

Pagal ES Tarybos siūlomą geležinkelių reformą, tarptautiniai keleivių pervežimai turėtų būti liberalizuoti iki 2010 m., tačiau tai sudaro tik 5 proc. rinkos.

Kad būtų daugiau naudos, EP siūlo atverti ir vietos rinką iki 2017 m., Lietuvai ir kitoms naujoms narėms suteikiant dar penkerių metų pereinamąjį laikotarpį. Siūlant geležinkelių reformą, atsižvelgta ir į tai, jog geležinkelio pervežimai, ypač Lietuvoje, ne tik ekonominis, bet ir politinis klausimas.

„Rusija, kuriai reikia geležinkelio tranzito per Lietuvą, ES geležinkelio liberalizavimo taisyklėmis niekaip negalės pasinaudoti, nes jos taikomos tik Sąjungos sertifikuotoms kompanijoms ir netaikoma tranzitui. Baltijos valstybėms nekils jokio pavojaus, nes svarstymo metu atsižvelgėme būtent į šių šalių Vyriausybių nuostatas“, – teigė EP Transporto komiteto narys Georgas Jarembovskis.

EP siūlo sustiprinti ir geležinkelių keleivių teises, kaip jau padaryta oro linijose. Jei traukinys dėl kompanijos kaltės vėluotų valandą, keleiviui turėtų būti kompensuota ketvirtis, jei daugiau, nei dvi valandas – pusė bilieto kainos.

Kompanijos taip pat būtų įpareigotos visuose vagonuose įrengti specialias vietas vaikiškiems bei invalidų vežimėliams, dviračiams ir kitam inventoriui pervežti.

Dėl keleivių saugumo siūloma įvesti privalomus kvalifikacijos, sveikatos ir bendrojo išsilavinimo sertifikatus ne tik traukinio mašinistui, bet ir kitiems įgulos nariams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lords LB Asset Management” fondas įsigijo Lenkijos „City Parking Group“

Investicijų valdymo bendrovės „ Lords LB Asset Management “ valdomas fondas „Energy and...

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (7)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (7)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Top naujienos

Lietuviškos kainos galioja ne visiems: pasiūlė mokėti gerokai brangiau (2)

Lietuvoje įdarbinus profesionalę iš užsienio, paaiškėjo labai nemalonus dalykas: visus leidimus...

Tiesiog atėmė žadą: 70 eurų kainavusio bilieto pareikalavo ir iš 4 mėnesių kūdikio (343)

DELFI skaitytoja Virginija pasakoja patekusi į absurdišką situaciją – už galimybę stebėti...

Akušerė-ginekologė: šlapimo pūslės uždegimas gali turėti baisių pasekmių

„Daugeliu atveju, negydomas šlapimo pūslės uždegimas gali praeiti savaime, be gydymo, jei tik...

Lietuvos bankas persikels iš prabangaus pastato: specialistai įvardija vienintelį jo privalumą (17)

Lietuvos bankui paskelbus, kad išsikraustys iš pačiame miesto centre esančių pastatų į...

Dėl planų griauti pajūrio tualetus ginklus surems teisme: tai – absurdas (59)

Rugpjūčio pradžioje naujieji Palangos paplūdimio tualetai buvo pripažinti neteisėtais...

Kuriantiems savo namus – vertingi interjero architektės patarimai (8)

Nemažai apie savo būsto interjerą galvojančių žmonių vis dar iki galo nesupranta, ko gali...

Šiaurės Korėjoje savo noru gyvenęs JAV karys: apie mirtį pranešta tik po metų (22)

Sūnūs patvirtino, kad dar 2016 metais nuo insulto mirė paskutinis Šiaurės Korėjoje gyvenęs JAV...

Dėl suvalgyto saldainio – konfliktas su prekybos centro apsaugos darbuotoju (313)

Prieš pirkdami maisto produktus turguje, nesibodite jų paragauti, o pardavėjai tai leidžia.

Nuo dukrytės gimimo iki bilieto į Europos čempionatą: geresnės vasaros naujokas negalėjo tikėtis (3)

Pirmadienio vakarą komandos draugai Eimantą Bendžių sveikino su dukrytės gimimu, o jau po paros...

Kerintis atsisveikinimas su vasara: vėjyje ir L. Somovo muzikoje plazdanti Jazzu svaigino tūkstančius (23)

Antradienio vakarą į Vilniaus Universiteto botanikos sodą renkasi minios Leono Somovo ir Justės...