Klaipėdos gatvių labirinte orientuotis sunku net ir klaipėdiečiams, nekalbant apie miesto svečius. Dėl mažų, dažniausiai iš gatvės pusės nematomų namų numerių ir lentelių su gatvės pavadinimais ne vienam tenka paklaidžioti, kol suranda ieškomą objektą.
Automobiliai sankryžoje
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Kad Klaipėdoje sunku orientuotis, pripažįsta ir specialiųjų tarnybų darbuotojai, kuriems nepasiklysti ir laiku pasiekti objektą padeda tik ilgametė darbo patirtis.

Taksistai klaidžioja

Bendrovės „Baltik taksi“ vadybininkas Vitalijus Chirnas sakė, kad labiau patyrę taksistai Klaipėdoje orientuojasi, tačiau naujokai, skubėdami pas klientą, dažnai priversti klaidžioti.

Tą patį patvirtino ir bendrovės „Autopunkto taksi“ direktorius Artūras Mineikis.

Kadangi taksistų kaita yra dažna, nerandantys kelio vairuotojai Klaipėdoje - neretas reiškinys.

Gatvės - klaidžios

Dauguma greitosios pagalbos automobilių vairuotojų seniai dirba šį darbą.

Klaipėdos greitosios medicinos pagalbos stoties vyriausiasis gydytojas Rimvydas Juodviršis sakė, kad tik patirtis ir padeda greitųjų vairuotojams nepasiklysti ir pas ligonius nuvykti laiku.

„Klaipėdos gatvės išties klaidžios. Norėtųsi, kad jų pavadinimai būtų nesunkiai pastebimi, o namų numeriai - ryškesni, didesni ir pakabinti iš abiejų pastato pusių“, - sakė vyriausiasis gydytojas.

R.Juodviršį džiugina tik tai, kad savivaldybė operatyviai medikams teikia detalias naujų gyvenamųjų rajonų schemas, kuriose sužymėti visos naujosios gatvės ir namų numeriai.

Numerių nematyti

Tik patirties dėka Klaipėdoje nepasiklysta ir ugniagesiai.

„Kai važiuojame į įvykio vietą, kiekviena minutė brangi, todėl negalime klaidžioti. Nepasiklysti mums padeda ne tik patirtis, bet ir žemėlapiai bei dispečerės. Jos stengiasi kuo smulkiau išsiklausinėti, kur reikia važiuoti ir iš kurios pusės geriau privažiuoti, ar nėra akligatvių. Būna, kad mes jau važiuojame gesinti gaisro, o dispečerės telefonu tebetikslina vietą“, - pasakojo Klaipėdos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos operacijų vadovas Gintautas Joknys.

Pašnekovas pastebėjo, kad paprastiems klaipėdiečiams, o ypač atvykėliams orientuotis uostamiestyje sudėtinga.

„Galėtų mūsų valdžia imti pavyzdį iš Kauno, kur namų numeriai tokie dideli, kad matomi jau iš autostrados. Be to, galėtų pažymėti ir kur, kokia gatvė yra taip, kad ir iš automobilio užrašas matytųsi. Dabar neretai namų numeriai būna užrašyti ne iš gatvės, o iš kiemo pusės. Kam reikia numerio, kurio niekas nemato? Nebent toks žymėjimas patogus paštininkams“, - svarstė G.Joknys.

Kiek namų, tiek gatvių

Vieni klaidžiausių yra pietinės Klaipėdos dalies rajonai. Čia dažnai galima sutikti žmones, nerandančius kurio nors namo ar gatvės. Laimei, kai kuriose pietinės miesto dalies sankryžose jau atsirado lentelių su nuorodomis, kur ir kokia gatvė yra.

Bendrovės „Laukininkų valda“ direktorė Galina Kontrauskienė sakė pati niekada nepasiklydusi rajone, kuriame dirba.

„Stengiamės, kad ant visų namų būtų matomi numeriai. Pritariu, kad Laukininkų rajone orientuotis sunku. Ypač ties Bandužių g. 11 namu. Čia kaimynystėje stovi trys namai, priklausantys skirtingoms gatvėms - Lūžų, Bandužių ir Jūrininkų prospektui. Įsivaizduoju, kaip sunku orientuotis nevietiniams. Gal reikėtų pastatyti daugiau rodyklių su gatvių pavadinimais?“ - svarstė direktorė.

G.Kontrauskienė prisipažino, kad Klaipėdoje kartais ir pačiai būna klaidu, ypač senamiestyje. Kad netektų klaidžioti, ji stengiasi visada po ranka turėti žemėlapį.

Milžiniški numeriai

Ne vieną klaipėdietį žavi, kad Kaune daugiabučių namų numeriai užrašyti ant viso namo bloko ir todėl matomi iš tolo.

Tokie dideli numeriai yra ant Kauno Kalniečių, Eigulių ir Šilainių mikrorajonų daugiabučių.

Kauno savivaldybės Komunalinio skyriaus vyriausioji specialistė Ingrida Audronė Gedgaudienė sakė, kad tokie numeriai ant namų sienų buvo dažomi dar tarybiniais laikais.

Dabar kauniečiai žada numerius paryškinti. Apskaičiuota, kad vieno namo numerio perpiešimas kainuos apie pusę tūkstančio litų.

Kaune mažiau klaidu ir todėl, kad gatvėse netrūksta nukreipiamųjų nuorodų. Tokių nuorodų sankryžose yra ir kituose miestuose, pavyzdžiui, Vilniuje, Kretingoje, Palangoje.

„Klaipėdoje, kiek teko lankytis, išties klaidu. Manau, kad jūsų gražiam miestui trūksta nukreipiamųjų lentelių. Bent jau aš tokių Klaipėdoje mačiau tik vieną kitą“, - sakė I.A.Gedgaudienė.

Nuorodų bus

Klaipėdos savivaldybės miesto vyriausiasis dailininkas Mindaugas Petrulis sutiko, kad nuorodų uostamiestyje trūksta.

Vyriausiasis dailininkas sakė, kad jau įvyko konkursas Vizualinės informacijos bei nuorodų techniniam projektui parengti.

Gruodžio 4 dieną įvykusį konkursą laimėjo Klaipėdos dizaino centras. Projektas turėtų būti parengtas praėjus dešimčiai mėnesių po sutarties sudarymo.

Kol kas sutartis nesudaryta, nes laukiama, kol savivaldybė patvirtins biudžetą.

M.Petrulis mano, kad parengus projektą nuorodų sistema mieste pagerės. Žadama įdiegti ne tik gyvenamųjų namų, turizmo, bet ir kitų svarbių miesto objektų nuorodas, kurias matys ir vairuotojai.

„Tačiau pirma reikia išsiaiškinti, kokio dydžio tos nuorodos turi būti, kad matytųsi, ir kaip jos derės prie miesto urbanistinių erdvių“, - aiškino M.Petrulis.

Pasidomėjus, kada Klaipėdoje bus mažiau klaidu, miesto vyriausiasis dailininkas sakė, kad viskas priklausys nuo to, kaip projektą pavyks įgyvendinti ir kiek miesto taryba tam skirs pinigų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (250)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (18)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (10)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (34)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (83)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1126)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...