Tokia nežinomybe ir laukimu gyvena apie 150 per Latviją į Rusiją ties Sebežu įvažiavusių Lietuvos krovininių automobilių vairuotojų. Vežėjai tvirtina, kad reikia kažką daryti, nes vairuotojai yra lyg įkaitai.

Praėjusį penktadienį pasirodė pirmosios žinios apie Lietuvos vežėjų problemas vežant krovinius į Rusiją. Krovininių automobilių atstovai teigė, kad Rusijos muitinėje gauti nurodymai papildomai tikrinti automobilius su lietuviškais numeriais.

Nenorėjęs prisistatyti vežėjų atstovas iš Šiaulių regiono portalui DELFI pasakojo, į kokią nepavydėtiną situaciją yra patekę per Latviją į Rusiją įvažiavę vežėjai. Pasak jo, patys vairuotojai kalbėti bijo, nes neva jų pasisakymai gali juos dar ilgesniam laikui įstrigdinti pasienyje.

Verslininkas pasakojo, kad jau nuo penktadienio Rusijos muitinė gavo nurodymą stabdyti lietuviškus automobilius.

„Jei tarp dokumentų yra paminėta Lietuva ir tu paduodi dokumentus muitininkui, įvažiavęs į postą, jis tave stumia į šoną. Sustoji. Tada lauki apie parą, pusantros, palydos. Ginkluota palyda tave palydi į muitinės terminalą netoli posto”, - pasakojo jis.

Pašnekovas teigė, kad visą situaciją jam nupasakojo su vyno kroviniu jau šešta para muitinėje įstrigęs vairuotojas.

„Aplink yra daug lietuvių. Jis teigė, kad per penkias dienas į Sebežo muitinę suvažiavo apie 150 automobilių. Stovi biotualetai, yra dušai. Sąlygos nėra labai baisios, bet viskas kainuoja“, - kalbėjo verslininkas.

Jam vairuotojas taip pat papasakojo, kad krovinio perkrovimo patikros punkte įkainis yra pakilęs tris kartus – nuo 9 tūkst. rublių iki 27 tūkst. rublių.

„Ir reikia turėti pinigus su savimi. Jei neturi pinigų grynais ar negali padaryti pavedimo, nėra kaip išsigryninti pinigų iš bankomatų“, - kalbėjo jis.

Kadangi Rusija buvo paskelbusi, kad Lietuvos kroviniuose yra kontrabandos rizika, kiekvienas krovinys iš Lietuvos yra nukreipiamas į terminalą, kur jis turi būti iškrautas, perskaičiuotas, sutikrinti dokumentai. Vėliau vėl grįžtama į muitinę ir laukiama dar apie parą, kol bus sutvarkyti dokumentai.

„Šitas visas tyčiojimasis vyksta jau penkta para. Ir vien šioje vietoje (Sebeže – red.) yra užstrigę apie 150 vairuotojų. Jie realiai yra įkaitai, nes išvažiuoti negali, padaryti nieko negali. Jei neturi grynų pinigų, nieko negali daryti“, - tęsė jis.

Prabilti apie situaciją dėl patekimo į Rusiją vežėjas nusprendė tikėdamasis, kad bus atkreiptas valdžios dėmesys į susidariusią situaciją.

Pašnekovas teigė, kad per parą paleidžiami vos keli automobiliai.

„Užsakovai naujų krovinių užsisakyti atsisako, todėl ten naujų automobilių nebesikaupia, bet tie žmonės, kurie yra įstrigę, taip ir likę įkaitais. Reikia kažką daryti, nes negi jie ten dar dešimt dienų sėdės“, - teigė jis.

„Linavos“ viceprezidentas Julius Misiūnas skaičiuoja, kad Lietuvoje yra apie 700 įmonių, dirbančių su Rytų rinka. Vežėjai apie susidariusią situaciją jau informavo Europos Komisiją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1607)