Premjeras Andrius Kubilius iš "Rail Baltica" projekto koordinatoriaus Pavelo Teličkos sulaukė patikinimų, kad projektas bus toliau tęsiamas ir išliks prioritetiniu.
© A.Didžgalvio nuotr.

"Rail Baltica" projekto koordinatorius Europos Parlamente paneigė Europos Sąjungos (ES) transporto komisaro Simo Kalaso pareiškimą, esą ES greičiausiai nefinansuos geležinkelio linijos, turinčios sujungti Baltijos šalis ir Lenkiją.

Pasak P. Teličkos, nuo Lietuvos Vyriausybės priklausys, kaip vyks vėžės tiesimas.

Vyriausybė teigia, kad vėžė bus tiesiama iki Kauno. Logistikos centras bus steigiamas Kaune, bet jų gali būti ir kitose "Rail Baltica" vietose.

"Prieš kelias dienas buvau susitikęs su aukščiausio lygio Europos Komisijos pareigūnais ir tikrai galiu pasakyti tiek jų, tiek savo poziciją, kad šis projektas bus tęsiamas, jis turės tiek tęstinumą, tiek nuoseklumą", - po susitikimo su A. Kubiliumi žurnalistams sakė P. Telička.

Kalbėdamas apie finansavimą P. Telička sakė, kad viskas paaiškės per ateinantį mėnesį ar du, kai bus analizuojamas finansavimas iš ES struktūrinių fondų. Finansavimas bus prieinamas iš TEN-T projekto lėšų arba Sanglaudos fondo lėšų, skirtų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros plėtotei. Finansinė sąmata iki Kauno, anot projekto koordinatoriaus, atsižvelgiant į gruodį priimtą Vyriausybės programą, sudarytų apytiksliai 230 mln. eurų. Jeigu prisidėtų TEN-T projekto lėšos, tai būtų 27 proc. iš ES, o jeigu Sanglaudos fondo lėšos - 85 proc.

Premjeras Andrius Kubilius sakė, kad Vyriausybė "Rail Baltica" vėžės tiesimą laiko svarbiausiu strateginiu prioritetu. Praėjusių metų gruodį Vyriausybės priimtas nutarimas dėl pirmojo "Rail Baltica" projekto etapo Lietuvoje, rekonstruojant geležinkelio vėžę nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybinės sienos iki Kauno logistikos centro, turi būti įgyvendintas dar šiuo ES finansinės perspektyvos laikotarpiu - iki 2013 metų.

"Diskusijos, kad galbūt nereikia tokios vėžės, kad vėžę reikia tiesti ne iki Kauno, o iki kokio nors kito logistikos centro, gal ir privačiai valdomo, diskusijos nebuvo. Turime savo aiškią poziciją, nuostatą, ir europinė vėžė turi būti tiesiama pirmame etape iki Kauno logistikos centro", - kalbėjo A. Kubilius.

Ministro Pirmininko teigimu, P. Telička Lietuvai siūlė atsižvelgti į Ispanijos patirtį, kur tarp Ispanijos ir Prancūzijos sienos automatiškai pasikeičia vagono ašies ilgis.

"Jeigu norime, kad Lietuvos transportas patektų į Europos Sąjungos vidaus rinką, XXI amžiaus rinką, privalome veikti greitai. Užsienio kompanijos turi ir kitų alternatyvų aplenkti Lietuvą. Tai nėra taktinis klausimas, tai labai svarbus strateginis klausimas", - pažymėjo P. Telička.

Vyriausybės pažymoje apie projekto "Rail Baltica" įgyvendinimą pirmiausia siūloma atlikti geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena-Mockava-Šeštokai-Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas esamos 1520 mm pločio vėžės rekonstrukciją, sugretinant šią vėžę su 1435 mm pločio vėže arba įrengiant papildomą tokio paties pločio vėžę šalia esamos linijos.

Pagal "Rail Baltica" projektą, Baltijos šalys būtų sujungtos su Lenkija europine geležinkelio vėže ir taip tiesiogiai pasiekiamos traukiniais iš Vakarų ir Vidurio Europos. Čia numatoma paleisti ir traukinius, greitesnius už dabar Lietuvos teritorijoje kursuojančius.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (255)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (87)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (18)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (947)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (5)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (289)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos?

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (31)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Vėžio pacientams viena klaida mirties riziką padidina net 2,5 karto (18)

Vėžys – sunki liga, kuriai įveikti reikia daug jėgų ir stiprybės. Chemoterapija , kurią...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (7)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...

Po „2 Barai“ išlikimo kovos projektą paliko net trys dalyviai, du sugrįžo svečio teisėmis (2)

Sekmadienio vakarą pajūryje vyko tiesioginis vasaros projekto „2 Barai“ ketvirtfinalis, po...