Specialistai prognozuoja, kad komercinių automobilių rinka turėtų suaktyvėti Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare, kuomet sugriežtės šios klasės automobilių registravimo taisyklės, tuomet verslininkams labiau apsimokės atnaujinti parką naujais automobiliais, nei investuoti į senųjų remontą. Verslininkų, perkančių tokius automobilius, pasirinkimą paprastai lemia jų patikimumas, sąnaudos eksploatacijai ir techniniai duomenys.
Automobiliai
Komercinių automobilių rinka, palyginti su praėjusiais metais, šiemet išliko stabili ir pardavimų daugėjo nežymiai. Rinkodaros bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, Lietuvoje per 10 šių metų mėnesių parduoti 759 vidutiniai ir sunkūs komerciniai automobiliai. Pernai per tą patį laikotarpį jų parduota 764. Tačiau autoverslininkai tikisi, kad šios klasės automobilių prekyba turėtų aktyvėti jau kitąmet, nes šiuo metu yra ruošiamos specialios taisyklės, kurios sugriežtins senų automobilių naudojimą. Autoverslininkai tikisi, kad komercinių automobilių pardavimai turėtų išaugti jau ateinančių metų antroje pusėje.

„Citroen“ markės automobilių atstovo Lietuvoje UAB „Veho“ generalinio direktoriaus Romualdo Požėros nuomone, komercinių automobilių pardavimų sąlygos turėtų pagerėti jau 2004 metais.

Griežtės reikalavimai

„Tam įtakos turės Lietuvos narystė ES, – prognozuoja R. Požėra. – Tuomet turėtų sugriežtėti automobilių registracijos reikalavimai. Šios transporto priemonės turės atitikti specialius gamintojų sertifikatuose iškeltus reikalavimus ir tik tuomet jiems bus galima išduoti techninės apžiūros talonus“. Pasak jo, tuomet investuoti į senus automobilius neapsimokės, todėl įmonės stengsis pirkti naujas transporto priemones ir vengs investuoti į senus automobilius.

Pasak „Ford“ atstovo Lietuvoje UAB „Vilniaus Vista“ rinkodaros projektų vadybininko Justo Nekrošiaus, komercinių automobilių rinkos augimas atspindi viso Lietuvos verslo augimo tendencijas. „Kasmet parduodame 12 proc. daugiau komercinių automobilių, – teigia jis. – Jei verslas taip plėsis ateityje, pardavimai turėtų dar labiau išaugti“. UAB „Moller auto“ generalinis direktorius Linas Karlavičius teigia, jog komercinių automobilių rinka turi potencialą augti. „Lietuvoje komerciniai automobiliai perkami aktyviai, o ateityje, manau, ši tendencija bus dar ryškesnė“, – spėja L. Karlavičius.

Automobiliais prekiaujantys verslininkai džiaugiasi, kad mokestinė sistema yra palanki komercinių automobilių verslui, tačiau R. Požėra apgailestauja, kad tokių automobilių kol kas yra parduodama mažokai. „Per metus parduodama apie 1,5 tūkst. iki 3,5 t sveriančių komercinių automobilių. Lietuvoje tai yra labai mažai, nes komercinio transporto mūsų šalyje yra gana daug“, – sako vadovas.

„Renault“ automobilių atstovo UAB „Sostena“ rinkodaros vadybininkas Laimonas Rubikas teigia, kad komercinių automobilių rinka, palyginti su praėjusiais metais, turėtų išaugti apie 5 proc. „Ruošiantis narystei ES verslininkai investuoja bei perka naujus automobilius, tačiau kol kas tos investicijos yra panašios kaip praėjusiais metais, todėl ypatingo augimo nėra“, – teigia jis.

Kriterijai įvairūs

J. Nekrošius teigia, kad vidutinės ir sunkios klasės komercinių automobilių pasirinkimui įtakos turi ne tik kaina, bet ir kokybė. „Dažnai klientai renkasi mūsų parduodamus automobilius, nors jie yra net 15 tūkst. Lt brangesni už kitus. Ši kaina išauga dėl siūlomos papildomos įrangos“, – teigia jis.

Pasak „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje UAB „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovo Narimanto Katarskio, jei prieš kelerius metus pagrindinis kriterijus renkantis komercinį automobilį buvo jo kaina, tai dabar pirmiausia dėmesys kreipiamas į transporto priemonės patikimumą bei techninius duomenis. „Pavyzdžiui, mūsų parduodamų automobilių privalumas yra speciali ESP sistema, kuri padeda užtikrinti transporto priemonės stabilumą kelyje, – tikina N. Katarskis. – Automobilis su šia sistema stabilus, galima nebijoti, jog jis slidžiame kelyje ims suktis aplink savo ašį“.

Pasak N. Katarskio, šiuos automobilius perkantys verslininkai pagaliau suprato, jog perkant komercinės klasės automobilį svarbiausia yra transporto priemonės saugumas, patikimumas. „Klientai rinkdamiesi komercinius automobilius pirmiausia žiūri, kad automobilis atitiktų realius techninius reikalavimus, nes pasitaiko atvejų, kad kai kurių atstovų parduodami automobiliai neatitikdavo tų parametrų, kurie buvo nurodyti techninės charakteristikos žinyne“, – aiškina N. Katarskis.

Pasak jo, yra buvę atvejų, kai įsigiję tam tikrą komercinį automobilį pirkėjai jį pakraudavo daugiau nei nurodyta techninėje charakteristikoje. Vieni modeliai atlaikydavo tokį krūvį, o kiti lūždavo. Nusivylę mažesnius krūvius atlaikančiais automobiliais, pirkėjai stengiasi įsigyti patikimesnius modelius ir mažiau pasitiki pigesniais modeliais.

Pasak J. Nekrošiaus, pagrindiniai „Ford“ konkurentai yra „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen“, o prancūziški komerciniai automobiliai labiau konkuruoja tarpusavyje bei su itališkais komerciniais automobiliais.

Vertina taupumą

L. Rubikas sako, kad rinkdamiesi komercinius automobilius įmonių atstovai stengiasi, kad toks automobilis būtų patikimas bei atlaikytų keliamus reikalavimus, tačiau būtinai žiūri, ar jis yra ekonomiškas. „Komercinio automobilio savininkui svarbus patikimumas, eksploatacijos sąnaudos, – teigia jis. – Šioje rinkoje veikia papraščiausias dėsnis: kaip pigiau nuvažiuoti iš taško A į tašką B, todėl likusieji argumentai dažniausiai yra tik pagalbiniai. Pagrindinis mūsų konkurentas yra „Volkswagen Transporter“, kurio techniniai parametrai yra panašūs“.

N. Katarskis teigia, kad pastaruoju metu pirkėjams tapo svarbi automobilio likutinė vertė. Ypač tai aktualu tapo tuomet, kai buvo pradėta juos pirkti išperkamosios nuomos būdu. „Tuomet pasidarė svarbu, kaip toks automobilis atrodys po trejų ar penkerių metų, – pasakoja jis. – Kokia bus jo techninė būklė ir kaip jis atrodys, kai jį reikės parduoti“.

Jau dabar daugelis supranta, kad seno automobilio eksploatacija yra brangesnė nei naujo, todėl tuos pinigus geriau investuoti į naujojo automobilio įsigijimą. Pasak N. Kadarskio, „Mercedes-Benz Spriter“ tepalus reikia keisti kas 40 tūkst. kilometrų, tuo tarpu senesnio automobilio – būtina kas 20 tūkst. kilometrų, taip pat jam reikalingas papildomas techninis aptarnavimas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (32)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (259)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (152)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (63)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien (1)

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (32)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1245)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (346)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (34)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...