Politikai keičia eismo automobilių keliais įstatymus, nes lig šiol galiojusieji nebuvo vykdomi. Seimas pradėjo svarstyti naujos redakcijos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektą, kuriuo siūloma radikaliai keisti valstybės politiką šioje srityje.
© Reuters/Scanpix
„Tai ne kosmetiniai patobulinimai, o nauja eismo konstitucija, kurioje kalbama beveik apie visus svarbiausius dalykus, pradedant funkcijų bei atsakomybės už eismo organizavimą perdalijimu ir baigiant kai kurių konkrečių techninių problemų sprendimu“, – aiškino projektą rengusios darbo grupės vadovas parlamentaras Vytautas Čepas.

Nauji akcentai

Paprašytas įvardyti svarbiausias numatomas permainas V.Čepas teigė, kad priėmus įstatymą atsakingas už eismo saugumo politiką būtų ne kuris nors Susisiekimo ministerijos tarnautojas, o pats premjeras.

„Eismo politikos valdymas būtų kilstelėtas į patį aukščiausią lygmenį. Nuolat dirbti pradėtų konsultacinė saugaus eismo taryba, kuri analizuotų padėtį keliuose ir operatyviai siūlytų būdus pačioms opiausioms problemoms spręsti. Be to, siūlome atkurti specializuotą Kelių policijos padalinį, peržiūrėti saugaus eismo prevencijos politiką, švietimo programas“, – vardijo V.Čepas.

Seimo narys patvirtino, kad projekte siūloma pradedantiems vairuotojams išduoti tik dvejus metus galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Nuolat galiojantį pažymėjimą jie gautų tik užbaigę tęstinius mokymus pagal Susisiekimo ministerijos nustatytą tvarką.

V.Čepas apgailestavo, kad jo kolegos politikai diskusijose dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projekto bergždžiai gaišo laiką ginčydamiesi dėl dalykų, kuriuos reglamentuoja visiškai kiti teisės aktai. Jie piktinosi, kodėl įstatyme nenumatyta baudžiamoji atsakomybė, automobilio konfiskavimas ar sodinimas į kalėjimą, nors apie šiuos dalykus kalbama kaip apie Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas.

„Akivaizdu, kad kai kurie kolegos arba nesusipažįsta su pateiktais dokumentais, arba juos paprasčiausiai painioja“, – pripažino V.Čepas.

Nihilizmo pavyzdys

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas Stasys Brundza, nors ir pavadino naujo įstatymo projektą sveikintinu, su juo siejamas teigiamas permainas keliuose vertino santūriai.

„Prieš priimant naują Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą reikėtų įvertinti lig šiol galiojantįjį. Žinoma, dabar parlamentarams pateikta redakcija yra tobulesnė, tačiau vis tiek labai svarbu žinoti, kodėl nebuvo vykdomos senojo įstatymo nuostatos. Pavyzdžiui, ir lig šiol buvo draudžiama eksploatuoti techniškai netvarkingus automobilius, tačiau kam tai rūpėjo ir kas konkrečiai rūpinosi, kad tokios transporto priemonės nepasirodytų keliuose? Bausmė prie vairo sučiuptiems neblaiviems vairuotojams – pažymėjimo atėmimas – galėjo būti taikoma ir lig šiol, tačiau dažniausiai tokie veikėjai išsisukdavo sumokėję pinigines baudas. Dirbti buvo galima ir lig šiol“, – sakė S.Brundza.

Visgi LAA prezidentas vylėsi, kad jei ateityje visi sprendimai, susiję su eismo saugumu, bus priimami Ministrų kabineto, nesusipratimams ar neveiklumui vietos neliks.

„Tai, kad padėtį keliuose galima pakeisti, o žūstančiųjų skaičių gerokai sumažinti, rodo Latvijos pavyzdys. Dar prieš porą metų ten avaringumo rodikliai buvo patys blogiausi Europoje, tačiau pradėjus ryžtingai įgyvendinti priemones, apie kurias Lietuvoje kol kas tik kalbama – reikalai pas kaimynus pradėjo sparčiai taisytis“, – pastebėjo S.Brundza.

Taisyklės keisis

Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas, vertindamas naują įstatymo projektą, sakė tikįs, kad su eismo saugumu susijusius projektus įtraukus į prioritetinių darbų sąrašą, daugelis problemų turėtų būti sprendžiama gerokai efektyviau.

„Tenka pripažinti, kad lig šiol gana dažnai Saugaus eismo komisija tuščiai laužydavo ietis ginčydamasi dėl vienų ar kitų darbų, tačiau ledai taip ir nepajudėdavo, nes arba strigdavo finansavimas, arba trūkdavo žmonių, arba atsirasdavo dar kokių nors „pateisinamų“ priežasčių. Jei analogiškus pavedimus duotų premjeras, rezultatas neabejotinai būtų kitoks“, – svarstė R.Gradauskas.

Eksperto teigimu, į Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą perkelti kai kurie dalykai, kurie lig šiol buvo apibrėžti Kelių eismo taisyklių (KET). Pastarąsias taip pat ketinama atnaujinti ir papildyti – įvairios visuomeninės organizacijos ir asociacijos dabartinėms KET pateikė per 80 pataisų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (254)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (448)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (190)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (27)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Atakas Ispanijoje įvykdžiusi kuopelė „neutralizuota“, aptikti šiurpą keliantys radiniai (258)

Kuopelė, kuri panaudodama automobilius įvykdė atakas Barselonoje ir Kambrilse, buvo...

Vėžio pacientams viena klaida mirties riziką padidina net 2,5 karto (2)

Vėžys – sunki liga, kuriai įveikti reikia daug jėgų ir stiprybės. Chemoterapija , kurią...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...

Naujos kartos automobiliai gali tapti išsigelbėjimu ieškantiems būsto nuomai

Savavaldis transportas – jau realybė. Taksi be vairuotojų važinėja po Pitsburgą, San Franciską...

Būtina aplankyti bent kartą gyvenime: šie paplūdimiai garsėja visoje Europoje (16)

Keisčiausių formų uolos ir paslaptingos grotos, tarp jų įsispraudę paplūdimiai su Atlanto...

Žvilgsnis iš arti: Malaizijos milijardieriaus paveldėtoja dalinasi ištaigingo gyvenimo akimirkomis (1)

Paprasti mirtingieji dažnai ieško progų žvilgtelėti į turtingų ir žinomų gyvenimus. Kadangi...