Bendrovės „West Express“ Aviacinių paslaugų produkto vadovas Kęstutis Vadeika DELFI tvirtino, kad visomis kryptimis, kur skrido veiklą sustabdęs oro vežėjas, bilietų kainos pakilo.

„Tai jaučiame labai ryškiai, kai kuriomis kryptimis kainos yra gerokai padidėjusios, ypač tuose maršrutuose, kur srautai dideli. Tai dažniausiai yra verslo maršrutai, pavyzdžiui, į Taliną, Briuselį ar Stokholmą. Juk išnykus vienai bendrovei pasiūla sumažėja, o paklausa lieka tokia pati arba trumpuoju laikotarpiu netgi padidėja, nes visi ieško kelių, kaip nuvykti į tam tikrą miestą“, - komentavo jis.

Pašnekovo teigimu, kai kuriomis dienos už skrydį į vieną pusę gali tekti sumokėti ir 100 eurų daugiau nei iki „Air Lituanica“ griūties.

„Galbūt ne tiek skrydžių bendrovės kainas kelia, bet tiesiog nėra vietų lėktuvuose, todėl kainos yra išaugusios. Taigi keleiviai yra nukentėję dviem atvejais: pirmiausiai dėl skrydžių kainos, o po to ir skrydžių patogumo“, - sakė K. Vadeika.

Jis prognozuoja, kad tokia situacija gali trukti iki liepos, tačiau nereikėtų pamiršti, kad liepa yra atostogų metas, kai žmonės ir taip labai intensyviai skraido.

Keliones lėktuvu klientams siūlantis Rimvydas Širvinskas taip pat pripažįsta pastebėjęs, kad kainos yra didesnės.

Rimvydas Širvinskas
„Labai stipriai pabrango „Air Baltic“ skrydžiai dėl to, kad gerokai padidėjo užpildymas, nes iki birželio 5 dienos perkeliami žmonės iš „Air Lituanica“ skrydžių į „Air Baltic“. Juk visuomet skrydžių kaina priklauso nuo lėktuvo užpildymo, kuo jis pilnesnis, tuo kaina didesnė, nes tai reiškia, kad liko mažai vietų ir jie nebegali paleisti pigių bilietų“, - DELFI komentavo jis.

Pašnekovo teigimu, kainos pašoko į skrydžius tomis kryptimis, kuriomis skraidė „Air Lituanica“, į kitus miestus pigesnių bilietų galima rasti.

„Mano kolegei reikėjo bilieto į Prahą, kuris akcijinis kainuodavo 70-80 eurų skrydžiui po poros savaičių, o dabar jis kainuoja 270 eurų, bet matau, kad lėktuve yra labai mažai vietų, taigi taip yra dėl šios priežasties. Juk kai bankrutuoja skrydžių bendrovė, jos keleiviai turi kažkur pasidėti. Taigi pigių bilietų yra į kitas kryptis, pavyzdžiui, salas, todėl planuojantys atostogas tikrai dar gali rasti nebrangių skrydžių birželiui“, - pavyzdį pateikė jis.

Tačiau, R. Širvinsko nuomone, tokia situacija truks keletą savaičių, kol dar žmonės skraidys su „Air Lituanica“ bilietais, vėliau keleivių srautai turėtų persiskirstyti.

„Taip pat nereikėtų pamiršti, kad skrydžių kainos pakyla, kai prasideda vasaros atostogų sezonas, todėl jų jokiais būdais negalima lyginti su pavasario kainomis“, - dėmesį atkreipė jis.

Tuo metu Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Žydrė Gavelienė DELFI sakė, kad kainų kilimo nepastebėjo.

Žydrė Gavelienė
„Kadangi tiesioginių reisų nebeliko arba liko mažiau į tam tikras kryptis, tai konkuruojama skrydžių su persėdimu segmente. Šią situaciją puikiai išnaudoja SAS ir „Air Baltic“ paskelbdamos akcijas, pavyzdžiui, SAS bilieto į Stokholmą kaina reguliari yra apie 160 EUR į vieną pusę, o su dabar galiojančia akcija - 45 EUR. Dėl nutrūkusių „Air Lituanica“ skrydžių kentės verslo klientai, kuriems reikia patogaus skrydžio, taip pat sulauksime mažiau atvykstančių turistų“, - komentavo ji.

DELFI primena, kad Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva įsteigta skrydžių bendrovė paskelbė nuo penktadienio (gegužės 22 d.) vidurdienio stabdanti veiklą.

Ši įmonė nuo pat veiklos pradžios dirbo nuostolingai.

2012-2013 m. „Air Lituanica“ patyrė apie 5 mln. eurų, 2014 m. – apie 10 mln. eurų nuostolių.
Bendrovė yra pardavusi 27 tūkst. bilietų už 2,2 mln. eurų.

Sostinės mero Remigijaus Šimašiaus teigimu, Vilniaus miesto savivaldybė, kaip netiesioginis pagrindinis jos akcininkas, per metus patirdavo apie 10 mln. eurų nuostolių.

Keleiviai, kurie pirko bilietus „Air Lituanica“ interneto svetainėje, gali užpildyti pinigų grąžinimo formą, esančią www.airlituanica.com, arba rašyti laišką el. paštu fly@airlituanica.com.

Tie, kurie pirko šios bendrovės bilietus per tarpininkus, turėtų kreiptis į pardavėją.
Žlugusio oro vežėjo skrydžius iki birželio 5 d. yra perėmusi bendrovė „Air Baltic“.

Visi gegužės 22 – birželio 5 d. „Air Lituanica“ keleiviai galėjo ir gali skristi su „Air Baltic“ su persėdimu Rygoje. „Air Baltic“ skraidina keleivius visais „Air Lituanica“ maršrutais: į ir iš Amsterdamo, Briuselio, Prahos, Miuncheno, Berlyno, Paryžiaus, Bilundo, Prahos, Stokholmo, Hamburgo ir Talino.

Jeigu keleiviams pasiūlytas naujas maršrutas su „Air Baltic“ netiks, jie galės atsisakyti skristi ir paprašyti pinigų už bilietus grąžinimo. Visi skrydžių keitimai bus vykdomi be jokių papildomų išlaidų keleiviams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (112)