Nors mūsų krašto keliuose naujų automobilių važinėja vis daugiau, tačiau dar ne kiekvienas vairuotojas gali leisti sau įsigyti tokį naujutėlaitį, dar šviežiais dažais kvepiantį gražuolį. Didžioji mūsų Lietuvėlės vairuotojų dalis į kelius išvažiuoja, vairuodami naudotus automobilius...
Automobiliai
© Žurnalas "Kelias"
Labiau prakutę sėda prie 2-3 metelių amžiaus aparatų vairo, o nemaža dalis tenkinasi net ir 10-15 metų “seneliais”. Net ir naujas automobilis yra gana kaprizingas “sutvėrimas”, o senesnės mašinos siurprizų savo šeimininkams iškrečia dar daugiau.

Kai ateina laikas turguose, laikraščių skelbimų puslapiuose ar virtualioje interneto erdvėje ieškoti kito naudoto keturračio, daugelį neramina klausimas - ar pavyks susirasti automobilį, kuris be problemų važiuotų bent metelius kitus? Išties, naudoto automobilio pirkimas yra labai panašus į loteriją, tačiau tinkamai tam pasiruošus tikimybė ištraukti laimingą bilietą didėja.

Nuvaryti, bet nenušauti arkliai

Pamatę jums patikusį automobilį, nepasiduokite emocijoms. Net ir po pačia gražiausia išore gali slėptis pavargus ir nieko verta technika. Net ir 2-3 metų amžiaus automobilis per trumpą savo gyvenimą jau gali būti matęs visko.

Ką per palyginti trumpą laiką mašina iškenčia, iliustruoja vokiečių ADAC atliktas tyrimas. Prieš keletą metų vokiečių specialistai statistiškai tyrė vidutinės klasės automobilius, nuvažiavusius 100 tūkst. kilometrų. Per tą laiką starteris veikė 16 tūkst. kartų vidutiniškai po 1,5 sekundės, variklis dirbo 2300 valandų, rankinis stabdys buvo panaudotas 8000 kartų, kojinis - 200 tūkst. kartų, vairuotojo durys trinktelėjo 38 tūkst. kartų, keleivio durys - 17 tūkst. kartų, variklio dangtis buvo darinėjamas maždaug 2000 kartų, bagažinės dangtis - 5000 kartų, sankabos pedalas buvo spaudžiamas 330 tūkst. kartų, kairiojo posūkio rodiklis buvo jungiamas 600 tūkst. kartų, artimosios šviesos - 80 tūkst. kartų, o stiklo valytuvai - 22 tūkst. kartų.

Nestigo darbo ir pavarų dėžei: pirmoji pavara buvo jungiama 75 tūkst. kartų, antroji - 100 tūkst., trečioji - 95 tūkst. ir ketvirtoji - 20 tūkst. kartų. Taigi, iki jūsų pasivaikščiojimo po turgų ar aikštelę, kiekviena čia stovinti mašina jau atliko milžinišką darbą. Todėl pirkdami automobilį nepasiduokite emocijoms, skirkite laiko ir dėmėsio patikusio automobilio patikrinimui.

Apžiūra, o gal ir egzaminas

Perkant automobilį geriausia į pagalbą pasikviesti rimtą specialistą - keli litai išleisti atsidėkojant už konsultacijas kainuotų gerokai pigiau, nei nesėkmingas pirkinys. Jei jūs save laikote neblogu technikos žinovu, tuomet nuodugniai patikrinkite automobilį patys. Priminsime keletą patarimų, kurie gali praversti rėžiant sparną aplink patikusį eksponatą turguje.

1. Išsiaiškinkit automobilio istoriją. Jei jam 10 metelių, o odometras rodo tik kokius 70 tūkst. kilometrų, tai jau yra įtartina. Esant tokiai ridai automobilis dar turėtų būti su orginaliomis padangomis (padangų pagaminimo metai būna pažymėti ant visų padangų).

2. Derėtų patikrinti visų padangų protektorių - t.y. jo kokybę ir griovelių gylį. Jei padangos šonai nevienodai nudilę, didelė tikimybė, kad kažkas negerai su tos ašies geometrija. Jei protektorius išdilęs vietomis, tai, ko gero, kalti amortizatoriai.

3. Pavedžiokite magnetą po kėbulo paviršių. Ten kur automobilis buvo nekokybiškai lyginamas po avarijos, t.y. ten, kur glaisto sluoksnis labai storas, magnetą prie kėbulo trauks gerokai silpniau.

4. Patikrinkite, ar lengvai užsidaro durys, ar sutampa visų stiklų markiruotė. Pažiūrėkite, kaip užsivožia variklio ir bagažinės dangčiai. Taip galima pastebėti kėbulo remonto broką. Beje, užmeskite akį į bagažinę. Iš bagažinės būklės galima nuspėti kaip mašina buvo eksploatuojama praėjusiame gyvenime.

5. Patikrinkite visus elektros prietaisus: užpakalinio stiklo šildymą, užpakalinį rūko žibintą, prietaisų skydo apšvietimą ir t.t.

6. Jokiu būdu nepamirškite bandomojo važiavimo. Išbandykite automobilį visais rėžimais. Jei automobilis traukia į šoną, greičiausiai reikės nepigaus remonto. Atkreipkite dėmesį į visus pašalinius garsus, ypač perjungiant pavaras. Patikrinkite, ar jos įsijungia sklandžiai ir be traškesių. Atkreipkite dėmesį ar sklandžiai dirba stabdžiai, ar nesusidėvėjusios pakabos gumos.

7. Pažiūrėkite, ar variklio ir pavarų dėžės tarpinės neleidžia tepalo, užmeskite akį, ar aukštos įtampos laidai nesutrinti. Jei domitės dyzeliu, atkreipkite dėmesį ar “nerasoja” kuro siurblys ir patikrinkite kaitinimo žvakes.

Jei iškyla net ir menkiausių abejonių, o automobilis vis dar atrodo vertas dėmėsio, lieka vienas kelias - važiuokite į firminį servisą ar diagnostikos punktą. Jei pardavėjas vengia tokio tyrimo, vadinasi, kažkas tikrai yra negerai.

Tik nuodugniai patikrinus patikusią mašiną, galima apsidrausti nuo ateityje laukiančių nemalonumų. Tai tikrai yra loterija, tačiau kiekvienas lošėjas su laiku įgyja vis daugiau patirties. Beje, gal kas žinote geresnių būdų “neprašauti”? Šio straipsnio autorius netrukus žada leistis į “hot- hatch” tipo mažylio paieškas po automobilių turgus, todėl vienas kitas naujas patarimas tikrai nemaišytų...

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (201)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (2)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (7)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (1)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (20)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Hobis tapo antrąja profesija (5)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (1)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (22)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (71)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (23)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (8)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...

Socialiniame tinkle paatviravo apie sekso metu patirtus sužalojimus (17)

Seksas turėtų būti malonus dalykas, bet kartais jis pasisuka priešinga linkme ir tampa…...

Šiltesni nei įprasta orai išsilaikys ne tik rugpjūtį, bet ir rugsėjį (11)

Pagal dabar turimą informaciją, ne tik rugpjūčio pabaiga, bet ir rugsėjo pradžia turėtų būti...

Joniškio rajone iš voljero pabėgo meška (75)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...