Jeigu gamtosaugininkai nenusileis ir paliks galioti draudimą tiesti Karsakiškio aplinkkelį į pietus nuo esamo kelio – transporto smogas ir triukšmas bei baimė būti užmuštiems pravažiuojančių automobilių dar ilgai kamuos šio Panevėžio rajono miestelio gyventojus. Kelininkai nelinkę ilgai laukti, ir statyboms numatytus milijonus litų žada investuoti šalies regionuose kur projektams neiškilo tokių kliūčių.
© Corbis
Išsvajotų 10 milijonų – pro šalį?

Pastaruoju metu Karsakiškio miestelio Panevėžio rajone gyventojai suka galvas, kodėl mūsų šalies vyriausybė labiau myli Lenkijos piliečius nei juos. Karsakiškiečiai jau 27 metus kantriai laukia jiems pažadėto aplinkkelio, kuris išgelbėtų jų miestelį nuo milžiniškų transporto srautų.

Girdėdami, kaip aktyviai šalies valdžia remia aplinkkelio Lenkijoje ties Augustavo miesteliu statybas, jie buvo tikri, kad šiemet jiems pažadėtos statybos taip pat prasidės. Tačiau vietoje to jiems buvo pranešta, kad 10 milijonų litų vertės aplinkkelio Panevėžio rajone statybos gali nė neprasidėti, o pinigai atiduoti kitiems projektams.

Kaip ir Lenkijoje kelią aplinkkeliui bando pastoti gamtosaugininkai. Ir panašu, kad projekto tvirtinimo procesas, anot jame dalyvaujančiųjų, užstrigo kaip reikiant.

“Manau, kad jeigu iki šių metų pabaigos Karsakiškio aplinkkelio projektas nebus patvirtintas – Lietuvos automobilių kelių direkcija ras kur panaudoti tuos 10 milijonų litų, – „Verslo vartams“ patvirtino Panevėžio rajono savivaldybės architektūros skyriaus vyresnioji specialistė Sigita Biveinienė. – Tai gali įvykti, ir dėl to būtų labai apmaudu“.

Karsakiškio gyvenvietę kerta krašto kelias Daugpilis-Rokiškis-Panevėžys. Dėl didelio eismo intensyvumo susidaro sudėtingos eismo sąlygos, sukeliamas pavojus pėstiesiems, miestelis kenčia nuo smogo ir triukšmo. Dėl „kamščio“ kelyje kenčia ir transporto priemonių savininkai.

Labai svarbus visuomenei projektas stringa dėl Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos (VSTT) pozicijos. Šios institucijos specialistai yra įsitikinę, kad aplinkkelis sunaikintų unikalų Lėvens slėnį – upės senvagių kompleksą ir unikalias mezofitines pievas.

Alternatyva sudėtinga

Dėl to VSTT siūlo Krasakiškio aplinkkeliui ieškoti alternatyvios trasos. Tačiau projekto šalininkai teigia, kad alternatyva būtų sunkiai įgyvendinama, nes projekto rengėjai susidurtų su aibe problemų.

„Aplinkelio projektas, iš esmės, yra dar 1980 metais „Lietkelprojekto“ paruošto projekto atnaujinimas. Maža to, 1986 metais buvo nutiesta maža atkarpa Karsakiškio šio aplinkkelio ir pastatytas tiltas per Lėvens upę, – sako S.Biveinienė. – Nauja trasa, mažu mažiausiai, kainuotų 5 milijonais litų brangiau, nes tiek kainuotų pastatyti kitą tiltą, o kur dar projektavimo ir kitos išlaidos“.

Kita problema, su kuria tektų susidurti ieškant minėtos alternatyvos – žemės nuosavybės klausimai.

Teritorija per kurią numatytą tiesti aplinkkelį, anot pašnekovės, dar prieš dešimt metų buvo rezervuota valstybės. Kitos trasos paieškos priverstų spręsti teisines problemas, nes visur kitur aplink miestelį - privati žemė.

Valstybinės institucijos dėl iškilusios Karsakiškio aplinkkelio problemos šiemet jau buvo susitikusios du kartus. Paskutinį kartą kovo 19 dieną susirinkime dalyvavo atstovai iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos, VĮ Transporto ir kelių tyrimo instituto, Panevėžio apskrities administracijos ir Panevėžio rajono savivaldybės.

Visos institucijos išskyrus VSTT dar kartą patvirtino sutinkančios, kad Karsakiškio gelbėjimo procesas būtų pradėtas taip kaip ir numatyta projekte. VSTT atsakymo vis dar laukiama. Apie susiklosčiusią situaciją Panevėžio rajono savivaldybė informavo Aplinkos ministeriją ir Susisiekimo ministeriją.

Žalojami žmonės

Remiantis 2005 metų duomenimis pro Karsakiškį per parą pravažiuodavo 5875 automobiliai. Eismo priežiūros specialistai mano, kad dabar šis srautas gali būti išaugęs iki 8000-9000 automobilių. Karsakiškyje per metus įvyksta iki 10 eismo nelaimių, kuriuose sužalojami ar žūsta žmonės.

Nutiesus aplinkkelį 84% automobilių būtų šiuo keliu važiuotų aplenkdami miestelį. Dabartinis kelias per Karsakiškį liktų tarnauti vietinio eismo poreikiams.

Karsakiškio pietinio aplinkkelio sankasos plotis būtų 10 metrų – planuojamos dvi eismo juostos po 3,5 m. Bendra projekto vertė siekia 10,3 milijono litų. Projekte buvo numatyta statybos darbus pradėti šių metų kovo mėnesį ir užbaigti 2008 metų pabaigoje.

Jeigu šis projektas nebus patvirtintas sovietmečiu keli kilometrai už Karsakiškio per Lėvens upę pastatytas tiltas taip ir liks tiltu vedančiu „į niekur“, nes aplinkelis juo ir baigiasi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ragina prigriebti mokesčio vengiančius užsieniečius

Garsus Jungtinės Karalystės teisininkas ragina kur kas griežčiau persekioti vairuotojus iš...

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (2)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (6)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (10)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Top naujienos

Paėmusieji būsto paskolas viliojami galimybe sutaupyti nemenką sumą (62)

Tūkstančiai šalies gyventojų įsigydami nuosavą būstą skolinosi pinigų iš bankų....

Kiek studentai mokės už nuomą Kaune (11)

Kaunas , kaip ir kiti šalies miestai, šiemet sulauks kiek mažiau studentų nei ankstesniais...

Receptas tiesiai iš D. Praspaliausko virtuvės: metas paskanauti voveraičių (3)

Vienas garsiausių Lietuvos šefų Deivydas Praspaliauskas iš restorano „Amandus“ siūlo...

S. Skvernelis nemato pagrindo kalbėti apie pirmalaikius rinkimus (89)

Šiuo metu kalbėti apie pirmalaikius parlamento rinkimus nėra jokio pagrindo, sako premjeras...

Sankcijų Kryme ir Donbase sulaukęs asmuo tapo Rusijos pasiuntiniu JAV (109)

Pirmadienį, rugpjūčio 21 d., Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas paskyrė Anatolijų Antonovą...

Tokio saulės užtemimo nebuvo visą šimtmetį: neapsieita be kuriozų (2)

Vienoje rančoje Oregone – pirmoje JAV valstijoje, galėjusioje stebėti retą visišką saulės...

Patarimai, ką daryti su atliekomis, kurias išmesti į konteinerius draudžiama

Baterija, elektros lemputė – atliekos , kurios kaupiasi kiekvieno žmogaus namuose. Nors elektros...

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (28)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Atstumta kalytė prarado gyvenimo džiaugsmą: laimei, ją pastebėjo geras žmogus (9)

Liepos mėnesį palikdami savo 5-erių metų augintinę Manhatano gyvūnų priežiūros centre,...