Pagaliau pasakė, koks bus automobilių mokestis

 (3873)
Trečiadienį paskutinį sykį posėdžiavusi Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė pinigų pensininkams rasti padidinus akcizus alkoholiui ir įvedus automobilių mokestį. Šie pasiūlymai penktadienį bus pristatyti politinei valdančiųjų partijų tarybai.
© DELFI

„Svarstėme įvairius variantus ir mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias mums pasirodė automobilio apmokestinimas pagal variklio tūrį. Mes manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą, nes kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis“, - žurnalistams po posėdžio sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Jo teigimu, iki 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l - 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. R. Šadžius pabrėžė, kad jeigu įstatymas būtų patvirtintas Seime, jį mokėtų ir fiziniai, ir juridiniai asmenys, ir savivaldybės, valstybės institucijos.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Mokestį apskaičiuotų ir savininkams informaciją atsiųsti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi „Regitros“ duomenimis. Jis pabrėžė, kad automobilio mokestis būtų skaičiuojamas ne už metus, bet priklausytų nuo to, ar spalio 1 d. žmogus turėjo automobilį, ar ne. 

Rimantas Šadžius
Rimantas Šadžius
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Moka tas savininkas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d. Paprastas, aiškus ir visiems akivaizdus principas, Aišku, automobilis gali eiti iš rankų į rankas, bet atsiskaityti su VMI turės tas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d.", - aiškino R. Šadžius.

Iš šio mokesčio ketinama surinkti apie 200 mln. Lt, tačiau jam dar turi pritarti Seimas ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Kartu ministras svarsto, kad ateityje mokestis gali kisti ir gali būti labiau atsižvelgiama į automobilio amžių.

„Manau, kad Lietuvoje turėdami omenyje automobilių parko struktūrą, pirma turėtume praeiti šį etapą, o po to galvoti, kaip skatinti naujų ir gerokai mažiau teršiančių automobilių įsigijimą“, - teigė R. Šadžius.

Kompensavus pensijas, pasak ministro, mokestis neišnyktų. Jį esą galima būtų skirti žvyrkelių asfaltavimui.

Diskutuojant, iš kur gauti pinigų pensijų kompensavimui buvo pateikta ir kitų siūlymų, pavyzdžiui, plėsti NT mokestį, atsisakyti PVM lengvatos šildymui. Tačiau, ministro nuomone, šios lengvatos atsisakyti dar ne laikas, kol Lietuvoje tokios šildymo kainos.

Mokės ketvirčiais

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė sakė, kad negautą dalį sumažintos pensijos siūloma kompensuoti ketvirčiais pradedant nuo paskutinio šių metų ketvirčio.

„Sumos įvairios, pradedant turbūt nuo 100 Lt", - žurnalistams sakė ji. Ministrė paaiškino, kad kompensacija bus išmokama per devynis kartus, šiemet pensininkai gaus penktadalį sumos, o kitais ir dar kitais metais - po 40 proc.

Senatvės ir netekto darbingumo pensijos Lietuvoje dėl krizės buvo sumažinto 2010-2011 m. Skaičiuojama, kad kompensacijas gaus daugiau nei 450 tūkst. Kompensacijos nebus paveldimos.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

DELFI primena, kad diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Naktį daug kur šlapdriba, vietomis lijundra, plikledis (1)

Ketvirtadienio pavakarę Pietų Lietuvoje dėl buvusio ar besitęsiančio snygio pagrindinių kelių dangos šlapios, vietomis padengtos šlapio sniego provėžomis, vietomis formuojasi plikledis. Šiuose keliuose dirba žiemos priežiūros mechanizmai, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija prašo vairuotojus išlikti budrius.

Ką veikti, jei ilgam laikui įstrigote oro uoste?

Jūsų skrydis atidėtas, tad oro uoste turite praleisti ilgas valandas? Jau išnaršėte visą feisbuką, visiems artimiesiems išsiuntėte apie savo išvykimą primenančias žinutes... ir galiausiai nebežinote, ką veikti? Pateikiame 10 pasiūlymų, kurie palengvins laukimą, sąrašą.

Planuojama rekonstruoti dar vieną „mirties kelio“ ruožą (11)

Vyriausybė nutarė pradėti rengti magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo specialųjį planą, rašoma Lietuvos autoobilių kelių direkcijos pranešime spaudai.

Eismo sąlygas Lietuvoje sunkina snygis ir lijundra (1)

Ketvirtadienio rytą šiaurės bei rytų Lietuvoje dėl snygio pagrindiniai keliai padengti plonu sniego sluoksniu, provėžoti, slidūs. Likusioje šalies dalyje šie keliai slidūs dėl lijundros.

Nauja žiedinė sankryža Alytuje sulaukė kritikos: joje neįmanoma išsitekti (133)

Prieš kiek daugiau nei du mėnesius baigta rekonstruoti Kalniškės, Punsko ir Ūdrijos gatvių sankryža, kurioje įrengtas žiedas, jau sulaukė vairuotojų kritikos.