Pagaliau pasakė, koks bus automobilių mokestis

 (3873)
Trečiadienį paskutinį sykį posėdžiavusi Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė pinigų pensininkams rasti padidinus akcizus alkoholiui ir įvedus automobilių mokestį. Šie pasiūlymai penktadienį bus pristatyti politinei valdančiųjų partijų tarybai.
© DELFI

„Svarstėme įvairius variantus ir mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias mums pasirodė automobilio apmokestinimas pagal variklio tūrį. Mes manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą, nes kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis“, - žurnalistams po posėdžio sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Jo teigimu, iki 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l - 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. R. Šadžius pabrėžė, kad jeigu įstatymas būtų patvirtintas Seime, jį mokėtų ir fiziniai, ir juridiniai asmenys, ir savivaldybės, valstybės institucijos.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Mokestį apskaičiuotų ir savininkams informaciją atsiųsti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi „Regitros“ duomenimis. Jis pabrėžė, kad automobilio mokestis būtų skaičiuojamas ne už metus, bet priklausytų nuo to, ar spalio 1 d. žmogus turėjo automobilį, ar ne. 

Rimantas Šadžius
Rimantas Šadžius
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Moka tas savininkas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d. Paprastas, aiškus ir visiems akivaizdus principas, Aišku, automobilis gali eiti iš rankų į rankas, bet atsiskaityti su VMI turės tas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d.", - aiškino R. Šadžius.

Iš šio mokesčio ketinama surinkti apie 200 mln. Lt, tačiau jam dar turi pritarti Seimas ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Kartu ministras svarsto, kad ateityje mokestis gali kisti ir gali būti labiau atsižvelgiama į automobilio amžių.

„Manau, kad Lietuvoje turėdami omenyje automobilių parko struktūrą, pirma turėtume praeiti šį etapą, o po to galvoti, kaip skatinti naujų ir gerokai mažiau teršiančių automobilių įsigijimą“, - teigė R. Šadžius.

Kompensavus pensijas, pasak ministro, mokestis neišnyktų. Jį esą galima būtų skirti žvyrkelių asfaltavimui.

Diskutuojant, iš kur gauti pinigų pensijų kompensavimui buvo pateikta ir kitų siūlymų, pavyzdžiui, plėsti NT mokestį, atsisakyti PVM lengvatos šildymui. Tačiau, ministro nuomone, šios lengvatos atsisakyti dar ne laikas, kol Lietuvoje tokios šildymo kainos.

Mokės ketvirčiais

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė sakė, kad negautą dalį sumažintos pensijos siūloma kompensuoti ketvirčiais pradedant nuo paskutinio šių metų ketvirčio.

„Sumos įvairios, pradedant turbūt nuo 100 Lt", - žurnalistams sakė ji. Ministrė paaiškino, kad kompensacija bus išmokama per devynis kartus, šiemet pensininkai gaus penktadalį sumos, o kitais ir dar kitais metais - po 40 proc.

Senatvės ir netekto darbingumo pensijos Lietuvoje dėl krizės buvo sumažinto 2010-2011 m. Skaičiuojama, kad kompensacijas gaus daugiau nei 450 tūkst. Kompensacijos nebus paveldimos.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

DELFI primena, kad diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Į Talino gatves išvažiavo autobusai be vairuotojų: kelionė nieko nekainuoja (70)

Šeštadienio popietę į Talino centrines gatves bus paleisti pirmieji autobusiukai be vairuotojų. Tokios transporto priemonės Estijos sostinės centre važinės iki rugpjūčio pabaigos, skelbia „news.err.ee“.

Rudenį Vilniuje turėtų pradėti veikti keltas per Nerį (11)

Iki šių metų Lietuvoje keleivius per upes plukdo tik du keltai - per Nemuną ties Vilkija ir per Nerį ties Čiobiškiu. Šiemet pradėti kelti žmones per Nemuną tarp Kulautuvos ir Zapyškio, o rudenį sostinėje planuojama plukdyti vilniečius per Nerį tarp Verkių ir Valakampių, rašo „Lietuvos žinios“.

Kitų metų pradžioje prasidės Vilniaus oro uosto terminalo remontas (64)

Dėl orlaivių tako rekonstrukcijos neveikiantis tarptautinis Vilniaus oro uostas į normalias vėžes turėtų grįžti rugpjūčio 18-ąją, tačiau rugsėjį bus paskelbti naujos pertvarkos – šįkart terminalo – planai, rašo „Lietuvos rytas“.

Vilniuje viduryje pėsčiųjų perėjos atsivėrė smegduobė (144)

Vilniuje, Taikos gatvėje, viduryje pėsčiųjų perėjos atsivėrė smegduobė.

Vilniuje sutriko troleibusų eismas (10)

Vilniuje dėl eismo įvykio sutriko troleibusų eismas, todėl kai kurie troleibusai keičia savo maršrutus.