Pagaliau pasakė, koks bus automobilių mokestis

 (3873)
Trečiadienį paskutinį sykį posėdžiavusi Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė pinigų pensininkams rasti padidinus akcizus alkoholiui ir įvedus automobilių mokestį. Šie pasiūlymai penktadienį bus pristatyti politinei valdančiųjų partijų tarybai.
Pagaliau pasakė, koks bus automobilių mokestis
© DELFI

„Svarstėme įvairius variantus ir mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias mums pasirodė automobilio apmokestinimas pagal variklio tūrį. Mes manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą, nes kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis“, - žurnalistams po posėdžio sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Jo teigimu, iki 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l - 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. R. Šadžius pabrėžė, kad jeigu įstatymas būtų patvirtintas Seime, jį mokėtų ir fiziniai, ir juridiniai asmenys, ir savivaldybės, valstybės institucijos.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Mokestį apskaičiuotų ir savininkams informaciją atsiųsti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi „Regitros“ duomenimis. Jis pabrėžė, kad automobilio mokestis būtų skaičiuojamas ne už metus, bet priklausytų nuo to, ar spalio 1 d. žmogus turėjo automobilį, ar ne. 

Rimantas Šadžius
Rimantas Šadžius
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Moka tas savininkas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d. Paprastas, aiškus ir visiems akivaizdus principas, Aišku, automobilis gali eiti iš rankų į rankas, bet atsiskaityti su VMI turės tas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d.", - aiškino R. Šadžius.

Iš šio mokesčio ketinama surinkti apie 200 mln. Lt, tačiau jam dar turi pritarti Seimas ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Kartu ministras svarsto, kad ateityje mokestis gali kisti ir gali būti labiau atsižvelgiama į automobilio amžių.

„Manau, kad Lietuvoje turėdami omenyje automobilių parko struktūrą, pirma turėtume praeiti šį etapą, o po to galvoti, kaip skatinti naujų ir gerokai mažiau teršiančių automobilių įsigijimą“, - teigė R. Šadžius.

Kompensavus pensijas, pasak ministro, mokestis neišnyktų. Jį esą galima būtų skirti žvyrkelių asfaltavimui.

Diskutuojant, iš kur gauti pinigų pensijų kompensavimui buvo pateikta ir kitų siūlymų, pavyzdžiui, plėsti NT mokestį, atsisakyti PVM lengvatos šildymui. Tačiau, ministro nuomone, šios lengvatos atsisakyti dar ne laikas, kol Lietuvoje tokios šildymo kainos.

Mokės ketvirčiais

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė sakė, kad negautą dalį sumažintos pensijos siūloma kompensuoti ketvirčiais pradedant nuo paskutinio šių metų ketvirčio.

„Sumos įvairios, pradedant turbūt nuo 100 Lt", - žurnalistams sakė ji. Ministrė paaiškino, kad kompensacija bus išmokama per devynis kartus, šiemet pensininkai gaus penktadalį sumos, o kitais ir dar kitais metais - po 40 proc.

Senatvės ir netekto darbingumo pensijos Lietuvoje dėl krizės buvo sumažinto 2010-2011 m. Skaičiuojama, kad kompensacijas gaus daugiau nei 450 tūkst. Kompensacijos nebus paveldimos.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

DELFI primena, kad diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Laikinasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas: svarbu užtikrinti veiklos tęstinumą (14)

Laikinuoju valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovu paskirtas Andrius Montrimas sako, kad pagrindinis jo tikslas bus užtikrinti įmonės veiklos tęstinumą, bendrovės vadovo postą palikus dešimtmetį jai vadovavusiam Stasiui Dailydkai.

Būsimoji valdžia dar kartą sieks atgaivinti Šventosios uostą (17)

Naujoji „valstiečių“ ir socialdemokratų valdžia ketina dar kartą bandyti atgaivinti Šventosios jūrų uostą.

„Lietuvos geležinkelių“ valdyba atleido S. Dailydką (11)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ valdyba pirmadienį patenkino įmonės vadovo Stasio Dailydkos atsistatydinimo pareiškimą ir laikinuoju generaliniu direktoriumi paskyrė jo pavaduotoją, Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorių Andrių Montrimą.

S. Dailydka: tai pats geriausias sprendimas mano gyvenime papildyta (108)

Praėjusią savaitę apie atsistatydinimą paskelbęs ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka sako, kad tai yra pats geriausias sprendimas jo gyvenime.

Planuojantiems skristi – patarimai, ko geriau į oro uostą nesivežti (3)

Lietuvos oro uostai per metus aptarnauja daugiau nei 4 mln. keleivių. Skirtingose pasaulio šalyse nuskambėję incidentai lėmė, kad griežtesne kontrole teko pasirūpinti ir Lietuvos oro uostams. Aviacijos saugumu besirūpinantys Lietuvos oro uostų ekspertai sako, kad keleiviai vis geriau įsisąmonina draudžiamų vežti daiktų sąrašus, tiesa, pažeidimų vis dar pasitaiko, rašoma pranešime spaudai.