Norvegijoje trūksta vairuotojų

 (59)
Transporto pramonė yra didelis ir brangus verslas. Profesionalūs vairuotojai, ištisus metus gabenantys krovinius visoje šalyje yra gerai vertinami ir graibstomi. Vis dėlto, vairuotojo darbas gali būti fiziškai ir psichologiškai gana įtemptas.
© Shutterstock nuotr.

Vairuotojai turi išmanyti įvairius susitarimus ir suprasti informaciją, pateiktą dokumentuose, greitai susigaudyti sudėtingo eismo sąlygomis ir apskritai turėti puikius vairavimo įgūdžius.

Juntamas vairuotojų trūkumas

Pastebima, kad Norvegijoje vairuotojų trūksta ir gaminių, ir keleivių pervežimams. Darbdaviai pirmenybę teikia kalbantiesiems bent viena skandinavų kalba, nesvarbu, ar kandidatuojama į gaminių ar keleivių pervežimo poziciją.

Juk vairuojant didelius vilkikus, vairuotojams tenka didelė atsakomybė užtikrinant savo paties ir krovinio saugumą. Svarbu, kad vairuotojai būtų susipažinę su teisės aktais, taikomais konkrečioje pramonės srityje, žinotų taisykles, susijusias su vairavimo ir poilsio laiko reikalavimais, mokėtų saugiai pritvirtinti pavojingus krovinius ir žinotų reikalavimus dėl grandinių naudojimo.

Sveikatos patikra

Būsimiems krovinių ar keleivių vairuotojams reikalingas darbo leidimas, užtikrinantis, kad vairuotojo sveikata atitinka reikalavimus. Kandidatai į vairuotojo pareigas turi pateikti gydytojo išduotą sveikatos pažymėjimą, kuris gali būti išduotas vėliausiai prieš šešis mėnesius.

Būsimųjų taksi vairuotojų kartais prašoma įsiminti testinį maršrutą. Norintieji vairuoti autobusus, turi būti sulaukę bent 21 metų amžiaus, tačiau krovinių vežėjais gali būti sulaukusieji 18-os. Didžiausia amžiaus riba krovinių ir keleivių vairuotojams Norvegijoje yra 70 metų. Be to, norintieji vairuoti krovininį vilkiką, viršijantį 3500 kg. svorį, turi gauti specialų leidimą.

Vairuotojo pažymėjimas ir amžiaus limitas

Svarbu žinoti, kad norintieji tapti keleivius ar krovinius gabenančiais vairuotojais, turi pereiti 240 valandų trukmės papildomus apmokymus.

Be to, vairuotojams kas penkis metus tenka sudalyvauti 35 valandas trunkančiuose žinių atnaujinimo mokymuose. Komercinių prekių transportavimui reikalingi C ir CE klasės vairuotojo pažymėjimai, o D ir DE klasės pažymėjimų prireikia norint vežioti keleivius.

Specialūs apmokymai gali būti organizuojami vairuotojams, pervežantiems pavojingus krovinius. Kandidatuojantiems į vairuotojo poziciją taip pat svarbu nurodyti kompiuterinio raštingumo lygį, nes pervežant krovinius, tvarkant dokumentaciją ir palaikant ryšį su partneriais naudojamasi įvairiomis elektroninėmis priemonėmis.

Atlyginimai

Vairuotojų atlyginimai svyruoja, nes gaunamas uždarbis priklauso nuo valandinio tarifo, užduoties dydžio ar dienos uždarbio.

Krovinių pergabenimo vairuotojai šiuo metu uždirba nuo 165 iki 200 Norvegijos kronų per valandą. (17-20 eurų). Autobusų vairuotojų atlyginimas yra žemesnis, jis siekia apie 168 Norvegijos kronas už valandą (apie 17 eurų).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

„Ryanair“ pakomentavo kalbas apie skrydžius į JAV (5)

Prieš savaitę žiniasklaidoje pradėjo sklisti naujiena, kad bendrovės „Ryanair“ keleiviai galės per šios bendrovės internetinį puslapį įsigyti pigių bilietų į JAV. Skelbta, kad ši galimybė pigių skrydžių bendrovės klientams atsiras bendradarbiaujant su oro bendrove „Norwegian“.

Po patikrinimų iš pareigų traukiasi „Kauno geležinkelių infrastruktūros“ vadovai (29)

Gavusi informacijos apie galimą piktnaudžiavimą, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ iš anksto neįspėjusi patikrino „Kauno geležinkelių infrastruktūros“ filialo veiklą, rašoma pranešime spaudai.

„Ryanair“ plečia techninės priežiūros bazę Kaune (4)

Aviakompanija „Ryanair“ paskelbė apie savo Kauno orlaivių remonto ir techninės priežiūros (MRO) bazės Kaune plėtrą, taip sukuriant 50 naujų darbo vietų savo padalinyje „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS).

Kelininkai perspėja: vietomis kelius dengia rūkas

Penktadienio rytą Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausiai drėgnos, vietomis sausos.

Ant stalo milijardas eurų: įvardijo prioritetus transporto sektoriuje (6)

Europos Komisijai paskelbus apie naują 1 mlrd. eurų siekiančią finansinę priemonę investicijoms į transporto sektorių Europos valstybės suskubo pateikti projektus finansavimui.