Norvegijoje trūksta vairuotojų

 (59)
Transporto pramonė yra didelis ir brangus verslas. Profesionalūs vairuotojai, ištisus metus gabenantys krovinius visoje šalyje yra gerai vertinami ir graibstomi. Vis dėlto, vairuotojo darbas gali būti fiziškai ir psichologiškai gana įtemptas.
Norvegijoje trūksta vairuotojų
© Shutterstock nuotr.

Vairuotojai turi išmanyti įvairius susitarimus ir suprasti informaciją, pateiktą dokumentuose, greitai susigaudyti sudėtingo eismo sąlygomis ir apskritai turėti puikius vairavimo įgūdžius.

Juntamas vairuotojų trūkumas

Pastebima, kad Norvegijoje vairuotojų trūksta ir gaminių, ir keleivių pervežimams. Darbdaviai pirmenybę teikia kalbantiesiems bent viena skandinavų kalba, nesvarbu, ar kandidatuojama į gaminių ar keleivių pervežimo poziciją.

Juk vairuojant didelius vilkikus, vairuotojams tenka didelė atsakomybė užtikrinant savo paties ir krovinio saugumą. Svarbu, kad vairuotojai būtų susipažinę su teisės aktais, taikomais konkrečioje pramonės srityje, žinotų taisykles, susijusias su vairavimo ir poilsio laiko reikalavimais, mokėtų saugiai pritvirtinti pavojingus krovinius ir žinotų reikalavimus dėl grandinių naudojimo.

Sveikatos patikra

Būsimiems krovinių ar keleivių vairuotojams reikalingas darbo leidimas, užtikrinantis, kad vairuotojo sveikata atitinka reikalavimus. Kandidatai į vairuotojo pareigas turi pateikti gydytojo išduotą sveikatos pažymėjimą, kuris gali būti išduotas vėliausiai prieš šešis mėnesius.

Būsimųjų taksi vairuotojų kartais prašoma įsiminti testinį maršrutą. Norintieji vairuoti autobusus, turi būti sulaukę bent 21 metų amžiaus, tačiau krovinių vežėjais gali būti sulaukusieji 18-os. Didžiausia amžiaus riba krovinių ir keleivių vairuotojams Norvegijoje yra 70 metų. Be to, norintieji vairuoti krovininį vilkiką, viršijantį 3500 kg. svorį, turi gauti specialų leidimą.

Vairuotojo pažymėjimas ir amžiaus limitas

Svarbu žinoti, kad norintieji tapti keleivius ar krovinius gabenančiais vairuotojais, turi pereiti 240 valandų trukmės papildomus apmokymus.

Be to, vairuotojams kas penkis metus tenka sudalyvauti 35 valandas trunkančiuose žinių atnaujinimo mokymuose. Komercinių prekių transportavimui reikalingi C ir CE klasės vairuotojo pažymėjimai, o D ir DE klasės pažymėjimų prireikia norint vežioti keleivius.

Specialūs apmokymai gali būti organizuojami vairuotojams, pervežantiems pavojingus krovinius. Kandidatuojantiems į vairuotojo poziciją taip pat svarbu nurodyti kompiuterinio raštingumo lygį, nes pervežant krovinius, tvarkant dokumentaciją ir palaikant ryšį su partneriais naudojamasi įvairiomis elektroninėmis priemonėmis.

Atlyginimai

Vairuotojų atlyginimai svyruoja, nes gaunamas uždarbis priklauso nuo valandinio tarifo, užduoties dydžio ar dienos uždarbio.

Krovinių pergabenimo vairuotojai šiuo metu uždirba nuo 165 iki 200 Norvegijos kronų per valandą. (17-20 eurų). Autobusų vairuotojų atlyginimas yra žemesnis, jis siekia apie 168 Norvegijos kronas už valandą (apie 17 eurų).

„Lietuviai Norvegijoje“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Europoje bus pasiūlytas trumpiausias pasaulyje tarptautinis skrydis (7)

Austrijos aviacijos bendrovė „People's Viennaline“ pristatys trumpiausią pasaulyje – vos aštuonių minučių trukmės – tarptautinį skrydį, praneša „The Daily Mail“.

Pasistūmėjo „Via Baltica“ rekonstrukcija (48)

Penktadienį baigto pirmojo „Via Baltica“ rekonstrukcijos darbų etapo metu atnaujinti magistralinio kelio A5 ruožai Kauno rajone nuo Garliavos iki Prienų savivaldybės ribos (17,34-23,40 km atkarpa dešinėje kelio pusėje ir 21,84-23,40 km kairėje kelio pusėje).

Vilnius ir Klaipėda kuria planus apjungti atsiskaitymą už viešąjį transportą (10)

Vilniaus ir Kauno savivaldybių vadovai svarsto planus diegti naują bendrą viešojo transporto atsiskaitymo sistemą, prie kurios galėtų prisijungti ir „Lietuvos geležinkeliai“ bei Smiltynės perkėla.

Marijampolės ir Tauragės apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas

Marijampolės ir Tauragės apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas, matomumas vietomis sumažėjęs iki 100 metrų.

Laivybos milžinė „Maersk“ susitelks į Šiaurės jūrą

Kopenhagoje įsikūrusi laivybos milžinė „Maersk“ optimizuos veiklą susitelkdama į transporto ir logistikos sektorių ir mažindama veiklos mastą energetikos sektoriuje, praneša BBC.