Norvegijoje trūksta vairuotojų

 (59)
Transporto pramonė yra didelis ir brangus verslas. Profesionalūs vairuotojai, ištisus metus gabenantys krovinius visoje šalyje yra gerai vertinami ir graibstomi. Vis dėlto, vairuotojo darbas gali būti fiziškai ir psichologiškai gana įtemptas.
© Shutterstock nuotr.

Vairuotojai turi išmanyti įvairius susitarimus ir suprasti informaciją, pateiktą dokumentuose, greitai susigaudyti sudėtingo eismo sąlygomis ir apskritai turėti puikius vairavimo įgūdžius.

Juntamas vairuotojų trūkumas

Pastebima, kad Norvegijoje vairuotojų trūksta ir gaminių, ir keleivių pervežimams. Darbdaviai pirmenybę teikia kalbantiesiems bent viena skandinavų kalba, nesvarbu, ar kandidatuojama į gaminių ar keleivių pervežimo poziciją.

Juk vairuojant didelius vilkikus, vairuotojams tenka didelė atsakomybė užtikrinant savo paties ir krovinio saugumą. Svarbu, kad vairuotojai būtų susipažinę su teisės aktais, taikomais konkrečioje pramonės srityje, žinotų taisykles, susijusias su vairavimo ir poilsio laiko reikalavimais, mokėtų saugiai pritvirtinti pavojingus krovinius ir žinotų reikalavimus dėl grandinių naudojimo.

Sveikatos patikra

Būsimiems krovinių ar keleivių vairuotojams reikalingas darbo leidimas, užtikrinantis, kad vairuotojo sveikata atitinka reikalavimus. Kandidatai į vairuotojo pareigas turi pateikti gydytojo išduotą sveikatos pažymėjimą, kuris gali būti išduotas vėliausiai prieš šešis mėnesius.

Būsimųjų taksi vairuotojų kartais prašoma įsiminti testinį maršrutą. Norintieji vairuoti autobusus, turi būti sulaukę bent 21 metų amžiaus, tačiau krovinių vežėjais gali būti sulaukusieji 18-os. Didžiausia amžiaus riba krovinių ir keleivių vairuotojams Norvegijoje yra 70 metų. Be to, norintieji vairuoti krovininį vilkiką, viršijantį 3500 kg. svorį, turi gauti specialų leidimą.

Vairuotojo pažymėjimas ir amžiaus limitas

Svarbu žinoti, kad norintieji tapti keleivius ar krovinius gabenančiais vairuotojais, turi pereiti 240 valandų trukmės papildomus apmokymus.

Be to, vairuotojams kas penkis metus tenka sudalyvauti 35 valandas trunkančiuose žinių atnaujinimo mokymuose. Komercinių prekių transportavimui reikalingi C ir CE klasės vairuotojo pažymėjimai, o D ir DE klasės pažymėjimų prireikia norint vežioti keleivius.

Specialūs apmokymai gali būti organizuojami vairuotojams, pervežantiems pavojingus krovinius. Kandidatuojantiems į vairuotojo poziciją taip pat svarbu nurodyti kompiuterinio raštingumo lygį, nes pervežant krovinius, tvarkant dokumentaciją ir palaikant ryšį su partneriais naudojamasi įvairiomis elektroninėmis priemonėmis.

Atlyginimai

Vairuotojų atlyginimai svyruoja, nes gaunamas uždarbis priklauso nuo valandinio tarifo, užduoties dydžio ar dienos uždarbio.

Krovinių pergabenimo vairuotojai šiuo metu uždirba nuo 165 iki 200 Norvegijos kronų per valandą. (17-20 eurų). Autobusų vairuotojų atlyginimas yra žemesnis, jis siekia apie 168 Norvegijos kronas už valandą (apie 17 eurų).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Dėl troleibuso nesėkmės susidarė spūstys (4)

Pirmadienio vakarą SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pranešė apie viešojo transporto nesklandumus Vilniuje.

Pirmasis rusų lėktuvo MS-21 skrydis truko pusvalandį (64)

Pirmasis MS-21 skrydis truko 30 minučių. Lėktuvas pakilo į tūkstančio metrų aukštį ir pasiekė 300 kilometrų per valandą greitį. Ore specialistai patikrino lainerio stabilumą ir valdymo ypatumus, jo variklių darbą.

Po savaitgalį kilusio chaoso, „British Airways“ vadovas trauktis nežada

„British Airways“ (BA) vykdomasis direktorius Alexas Cruzas teigia neplanuojantis atsistatydinti po dėl sisteminės kompiuterių klaidos kilusio chaoso ir pažymi, kad sistemų sutrikimai neturi nieko bendro su kompanijos vykdoma kaštų mažinimo programa, informuoja BBC.

„British Airways“ nuostoliai dėl IT sutrikimų gali siekti 190 mln. JAV dolerių

Didžiausių britų oro linijų „British Airways“ (BA) nuostoliai dėl kompiuterinės sistemos „Sky“ sutrikimo gali siekti per 150 mln. svarų sterlingų (190 mln. JAV dolerių), atsižvelgus į tai, kad kiekvienam nukentėjusiam keleiviui bus sumokėta 225-540 svarų sterlingų kompensacija. Tai pirmadienį pranešė laikraštis „The Times“ remdamasis ekspertais.

Rusija išbandė naują keleivinį lėktuvą (81)

Rusija sekmadienį išbandė naują keleivinį lėktuvą MC-21. Maskva tikisi, kad šis orlaivis taps iššūkiu tokioms kompanijoms kaip „Airbus“ ir „Boeing“.