Norvegijoje trūksta vairuotojų

 (59)
Transporto pramonė yra didelis ir brangus verslas. Profesionalūs vairuotojai, ištisus metus gabenantys krovinius visoje šalyje yra gerai vertinami ir graibstomi. Vis dėlto, vairuotojo darbas gali būti fiziškai ir psichologiškai gana įtemptas.
Norvegijoje trūksta vairuotojų
© Shutterstock nuotr.

Vairuotojai turi išmanyti įvairius susitarimus ir suprasti informaciją, pateiktą dokumentuose, greitai susigaudyti sudėtingo eismo sąlygomis ir apskritai turėti puikius vairavimo įgūdžius.

Juntamas vairuotojų trūkumas

Pastebima, kad Norvegijoje vairuotojų trūksta ir gaminių, ir keleivių pervežimams. Darbdaviai pirmenybę teikia kalbantiesiems bent viena skandinavų kalba, nesvarbu, ar kandidatuojama į gaminių ar keleivių pervežimo poziciją.

Juk vairuojant didelius vilkikus, vairuotojams tenka didelė atsakomybė užtikrinant savo paties ir krovinio saugumą. Svarbu, kad vairuotojai būtų susipažinę su teisės aktais, taikomais konkrečioje pramonės srityje, žinotų taisykles, susijusias su vairavimo ir poilsio laiko reikalavimais, mokėtų saugiai pritvirtinti pavojingus krovinius ir žinotų reikalavimus dėl grandinių naudojimo.

Sveikatos patikra

Būsimiems krovinių ar keleivių vairuotojams reikalingas darbo leidimas, užtikrinantis, kad vairuotojo sveikata atitinka reikalavimus. Kandidatai į vairuotojo pareigas turi pateikti gydytojo išduotą sveikatos pažymėjimą, kuris gali būti išduotas vėliausiai prieš šešis mėnesius.

Būsimųjų taksi vairuotojų kartais prašoma įsiminti testinį maršrutą. Norintieji vairuoti autobusus, turi būti sulaukę bent 21 metų amžiaus, tačiau krovinių vežėjais gali būti sulaukusieji 18-os. Didžiausia amžiaus riba krovinių ir keleivių vairuotojams Norvegijoje yra 70 metų. Be to, norintieji vairuoti krovininį vilkiką, viršijantį 3500 kg. svorį, turi gauti specialų leidimą.

Vairuotojo pažymėjimas ir amžiaus limitas

Svarbu žinoti, kad norintieji tapti keleivius ar krovinius gabenančiais vairuotojais, turi pereiti 240 valandų trukmės papildomus apmokymus.

Be to, vairuotojams kas penkis metus tenka sudalyvauti 35 valandas trunkančiuose žinių atnaujinimo mokymuose. Komercinių prekių transportavimui reikalingi C ir CE klasės vairuotojo pažymėjimai, o D ir DE klasės pažymėjimų prireikia norint vežioti keleivius.

Specialūs apmokymai gali būti organizuojami vairuotojams, pervežantiems pavojingus krovinius. Kandidatuojantiems į vairuotojo poziciją taip pat svarbu nurodyti kompiuterinio raštingumo lygį, nes pervežant krovinius, tvarkant dokumentaciją ir palaikant ryšį su partneriais naudojamasi įvairiomis elektroninėmis priemonėmis.

Atlyginimai

Vairuotojų atlyginimai svyruoja, nes gaunamas uždarbis priklauso nuo valandinio tarifo, užduoties dydžio ar dienos uždarbio.

Krovinių pergabenimo vairuotojai šiuo metu uždirba nuo 165 iki 200 Norvegijos kronų per valandą. (17-20 eurų). Autobusų vairuotojų atlyginimas yra žemesnis, jis siekia apie 168 Norvegijos kronas už valandą (apie 17 eurų).

„Lietuviai Norvegijoje“
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Vilniaus oro uostas sutiko trisdešimtmilijonąjį keleivį (4)

Per 25-erius metus per pagrindinius Lietuvos oro vartus – Vilniaus oro uostą keliavo jau trisdešimt milijonų keleivių. Jubiliejiniais tapo visi septyniasdešimt iš Amsterdamo atskridusio „airBaltic“ lėktuvo keleivių.

Lenkija mėnesiui atnaujins savo vidaus sienų kontrolę (4)

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija nuo liepos 4 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus prie savo vidaus sienų, taip pat ir su Lietuva.

Kinija baigė statyti ilgiausią pasaulyje tiltą jūroje

Pagaliau užbaigti Honkongą, Džuhajų ir Makao jungiančio ilgiausio pasaulyje jūrinio tilto tiesimo darbai. Ši įspūdinga konstrukcija virš vandens atitinka tarptautinius pažangių konstrukcijų standartus. Šią jungtį, kurios brėžiniai paruošti dar 2004 m., o statybų darbai pradėti 2011 m., sudaro 23 kilometrai tiltų, 7 kilometrai tunelių ir kelios dirbtinės salos. Inžinieriai vykdydami statybų darbus susidūrė su įvairiais sunkumais, nes pasaulyje nėra tokio masto ir ambicingumo projektų pavyzdžių.

Vakariniuose šalies rajonuose galimas rūkas

Vakariniuose rajonuose vietomis susiformavo rūkas, matomumas sumažėjęs iki 100 metrų.

Vakarinis aplinkkelis — vienas pirmųjų ES teigiamai įvertintų didelės apimties projektų (7)

Lietuva - viena pirmųjų Europos Sąjungoje (ES), po teigiamų tarptautinių nepriklausomų ekspertų išvadų, Europos Komisijai (EK) vertinti pateikė didelės apimties Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo projektą.