Norima nuo dviratininkų galvų nuimti privalomus šalmus

 (173)
Lietuvoje nuo liepos turėtų įsigalioti reikalavimas visiems dviratininkams dėvėti šalmus, o tamsiu paros metu ir šviesą atspindinčias liemenes. Tačiau ketvirtadienį Seimo nariai Andrius Kubilius ir Algimantas Salamakinas Seimo sekretoriate įregistravo pataisas, naikinančias šį reikalavimą. Dėl jų sprendimą turės priimti Seimas.
© K.Šatūno nuotr.
Šalmai ir šviesą atspindinčios liemenės yra naujovė, numatyta Seimo priimtame saugaus automobilių keliais įstatyme, tačiau šiai nuostatai ypač prieštaravo dviratininkų draugijos.

Pataisą įregistravusių Seimo narių nuomone, reikėtų atsisakyti šalmų ir įteisinti bet kokius drabužius su atšvaitais, o ne tik šviesą atspindinčias liemenes.

„Nauja redakcija leis pasirinkti platesnį spektrą priemonių, užtikrinančių dviratininko saugumą ir matomumą, bei padės išvengti incidentų ir nesusipratimų dėl prieštaringų įstatymo nuostatų taikymo. Privalomos liemenės su atšvaitais dviratininkams niekur pasaulyje nėra įteisintos“, – rašoma parlamentarų parengto projekto aiškinamajame rašte.

„Nežinau, kam jos reikalingos, kas jas sugalvojo. Visiškai nereikalinga, absurdiška, beprasmiška priemonė, neduodanti nieko gero jokiam eismo saugumui. Tai šaudymas į varnas iš patrankos. Ne ten žmonės dirba“, - DELFI anksčiau dėl įstatyme numatyto reikalavimo piktinosi Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis DELFI anksčiau sakė, kad Lietuvoje važinėjantys naujais dviračiais šalmą dažniausiai mūvi. Tačiau jis pastebi, kad šalmas dviratininkus gelbsti tik jei dviratininkas ant žemės nukrinta pats. „Bet jeigu jis susiduria su automobiliu, šalmas gelbsti ne per daugiausiai, mat patiriamos kitos traumos – stuburo, galvos“, – aiškino specialistas.

Seimo narių duomenimis, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Norvegijoje, Islandijoje šalmų įteisinimas buvo atmestas kaip neefektyvi priemonė. Privalomi šalmai Europos Sąjungoje (ES) įteisinti tik Ispanijoje 2004 m. ir tik užmiesčio keliuose.

Ispanijos dviratininkų organizacijos vertina tai kaip neapgalvotą ir žalingą politikų veiksmą, padariusį neigiamą poveikį dviračių naudojimui šalyje.

Keliose ES šalyse šalmai privalomi vaikams iki 14 m. Australijoje atliktas tyrimas parodė, kad privalomų šalmų įteisinimas sumažino dviračiais važinėjančių žmonių skaičių 30-60 proc.

Europos dviratininkų federacijos nuomone, šalmai yra tik pasyvi dviratininkų apsaugos priemonė, nepadedanti išvengti avarijų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Atleistas „Lietuvos geležinkelių“ projekto „Rail Baltica“ direkcijos vadovas A. Z. Kaminskas (8)

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atleistas dešimtmetį įmonėje dirbęs europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“ direkcijos direktorius Antanas Zenonas Kaminskas.

Kaziuko mugės metu – eismo pakeitimai

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad kovo 3–5 d. organizuojama Kaziuko mugė vyks Gedimino prospekte, T. Vrublevskio, Šventaragio, Barboros Radvilaitės, Maironio, Aukštaičių gatvės dalyje (tarp Maironio ir Paupio gatvių), Pilies ir Didžiojoje gatvėse, Vokiečių gatvės neporinių namų pusėje, Rotušės aikštėje, Tymo kvartale, Odminių ir Konstantino Sirvydo skveruose, rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai.

Ūkio ministras nepalaiko papildomų reikalavimų „Uber“ vairuotojams (5)

Ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius nepalaiko Susisiekimo ministerijos planų padidinti biurokratinę naštą Lietuvoje veikiančiai JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovei „Uber“.

Nuo kovo Vilniuje keisis dalies autobusų tvarkaraščiai (7)

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informuoja, kad nuo 2017 m. kovo 1 d., trečiadienio, keičiami 3G, 4, 7, 16, 31, 43, 61 bei 73 maršrutų autobusų tvarkaraščiai, rašoma pranešime spaudai.

Paskelbtos avaringiausios vietos Lietuvoje (9)

Avarija gali įvykti bet kuriame kelyje ar sankryžoje, tačiau eismo įvykių statistika rodo, kad kai kuriose jų reikėtų vairuoti itin atsargiai.