Kaip rašo CNN, keleivinio oro transporto atstovų teigimu, jie kiekvieną dieną susiduria su tokiomis problemomis kaip pornografiją žiūrintys, gėrimus mėtantys į lėktuvo įgulos narius ar besikeikiantys keleiviai.

Tačiau tiek pilotai, tiek ir kiti įgulos nariai dažnai nerimauja, kad gali būti paduoti į teismą, jei, reaguodami į tokį elgesį, imsis atitinkamų veiksmų.

Štai kodėl tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) pageidauja aiškiai nustatyti priemones, kurių būtų leidžiama imtis tose situacijose, kai nekyla konkretus pavojus saugumui.

Oro linijos praneša, kad nuo tada, kai 2007 m. IATA pradėjo rinkti duomenis apie netinkamą keleivių elgesį, buvo užfiksuoti 15 000 tokio elgesio atvejų.

„Ši problema turi būti sprendžiama visame pasaulyje“, - patikino IATA atstovas Chrisas Goateris.

IATA pageidauja aptarti šį klausimą per kovo mėn. įvysiančią konferenciją Monrealyje bei tikisi, kad bus priimtas bendras sutarimas dėl naujų gairių.

Auksiniai skraidymo laikai liko praeityje

Dabartinės taisyklės paremtos 1963 m. Tokijo konvencija, kur kalbama apie nusikaltėlius, keliančius rimtą pavojų saugumui, tačiau realybė labai skiriasi nuo to, kas buvo, kai Tokijo konvencija buvo pasirašyta“ – teigė IATA.

Psichologas Robertas Boras, besigilinantis į keleivių elgesio subtilybes bei skrydžių baimę, sutinka, kad daug kas yra pasikeitę nuo XX a. septintojo dešimtmečio.

„Tais laikais skrydis priminė sapną – žmonės į kelionę rengdavosi proginiais drabužiais, o oro linijų reklamose buvo perteikiamos tikrosios skrydžio patirtys“, - pasakojo R. Boras.

R. Boro manymu, netinkamo elgesio lėktuve atvejų daugėjimas gali būti siejamas tiek su tikslesniu atvejų registravimu, tiek ir su pasikeitusiu visuomenės požiūriu.

„Akivaizdu, kad šiandieną žmonės patiria spaudimą dėl laiko ir pinigų“, - samprotavo R. Boras. Jis mano, kad siūloma Tokijo konvencijos peržiūra – tai žingsnis teisinga kryptimi.

„Labai svarbu, kad būtų daugiau informacijos apie netinkamą elgesį lėktuve bei tai, kad egzistuoja bendra skirtingoms valstybėms bei tai, kaip ji turi būti taikoma“, - pažymėjo R. Boras.

Vogė vyną ir gąsdino įgulos narius

Tačiau kas gi iš tiesų priverčia keleivius netinkamai elgtis skrydžio metu?

R. Boras teigia, kad tai lemia daugybė skirtingų faktorių.
„Jei peržiūrėtume netinkamo elgesio atvejus, dažnai tai gana eiliniai asmenys, tačiau tokio jų elgesio priežastimi tampa kitas žmogus, kuris galbūt per daug atlenkė savo sėdynę. Taip pat tokiam elgesiui įtakos turi alkoholis bei skrydžio baimė.“

Dar vienu faktoriumi gali tapti lėktuvo salonas ar atmosfera tarp įgulos narių.

„Tyrimai parodė, kad erdvės trūkumas gali kelti stresą ar netgi pyktį“, - pasakojo R. Boras.

„Dažnai manome, kad tai tik smulkmenos, tačiau iš tiesų puikiai žinome, kad stresas kaupiasi.“

C. Geaterio teigimu, chuliganiškas keleivių elgesys gali būti labai įvairus, o IATA neturi nustatytos tokio elgesio įvertinimo sistemos.

Daugeliu atvejų netinkamas elgesys lėktuve susijęs su alkoholio vartojimu.

C. Goateris mano, kad bendra politika padės keleiviams suvokti tokio elgesio skrydžio metu pasekmes.

„Dalis asmenų, besielgiančių netinkamai ims suprasti rimtas savo veiksmų pasekmes tada, kai policijos pareigūnai ir teismai imsis būtinų teisinių priemonių, skirtų reaguoti į tokius atvejus“, - pabrėžė C. Goateris.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (47)