Netrukus Vilniuje pradės veikti keltas per Nerį

 (25)
Grupė entuziastų jau šią vasarą Vilniuje rengiasi pasiūlyti naują susisiekimo būdą – Neries upę šiaurinėje miesto dalyje bus galima kirsti keltu, varomu upės srovės energija.
© DELFI / Tomas Vinickas

Šis baigiamas įrengti keltas sujungs Verkių parką ir Valakampius. Juo pėstieji ir dviratininkai turėtų būti keliami nemokamai.

Jau kelerius metus plėtojamą kelto idėją yra parėmusi Kultūros taryba – tam pernai skyrė 17 tūkst. eurų, o pritaikyti prieigas padeda Pavilnių ir Verkių regioninio parko direkcija, BNS pasakojo viena iš kelto sumanytojų Paulius Zaviša.

„Atidarymas numatomas artimiausiu metu. Dėl liūties truputėlį turėjome techninių problemų, nuplovė prieplauką, tai iš naujo statome, ir greičiausiai atidarymas bus apie rugpjūčio vidurį“, – sakė P. Zaviša.

Jis aiškino, kad kelto kūrėjai kol kas turi tik utopinį verslo planą, kad įgyvendinta idėja galėtų susižavėti užsienio šalių miestai, kur projektą būtų galima įgyvendinti komerciniais pagrindais.

„Projektas jau atsiėjo visus gautos paramos pinigus, ir mes jau iš savęs pridėjome. Vienintelis dalykas, kaip iš to galime uždirbti, tai paversti uperį infrastruktūros dalimi. Kadangi daryti keltą per upę yra gerokai pigiau nei statyti tiltą, mes tikimės, kad galbūt susidomės kiti miestai kitose šalyse (...). Vilniuje net negalvojame apie kažkokius bilietus, 2-3 eurai vis tiek nepadėtų“, – teigė P. Zaviša.

Kartu jis svarstė, kad kelto projektui būtų galima suteikti kokio nors žinomo prekinio ženklo pavadinimą, taip būtų galima sugeneruoti pajamų. Jų reikės, pavyzdžiui, keltininkui išlaikyti.

„Mes patys ir dirbsime tiriausiai, nes keltininkui reikia upeivio pažymėjimo, tokios saugos taisyklės, jį reikia išlaikyti, tad mes patys tą galėsime padaryti, nes tokių žmonių paprasčiausiai daugiau gali nebūti“, – aiškino P. Zaviša.

Kelto sumanytojo teigimu, nauja susisiekimo – reikalinga, nes arti nėra tilto.

„Kai krantai susijungs, turės geresnę simbiozę, pavyzdžiui, kai tu važiuoji dviračiu, nėra tilto labai ilgą atkarpą, ir reikia važiuoti labai toli arba nuobodžiai grįžti ta pačia puse“, – sakė jis.

Kelto „U-PER„prototipas Vilniuje išbandytas 2014-aisiais.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Į Talino gatves išvažiavo autobusai be vairuotojų: kelionė nieko nekainuoja (70)

Šeštadienio popietę į Talino centrines gatves bus paleisti pirmieji autobusiukai be vairuotojų. Tokios transporto priemonės Estijos sostinės centre važinės iki rugpjūčio pabaigos, skelbia „news.err.ee“.

Rudenį Vilniuje turėtų pradėti veikti keltas per Nerį (12)

Iki šių metų Lietuvoje keleivius per upes plukdo tik du keltai - per Nemuną ties Vilkija ir per Nerį ties Čiobiškiu. Šiemet pradėti kelti žmones per Nemuną tarp Kulautuvos ir Zapyškio, o rudenį sostinėje planuojama plukdyti vilniečius per Nerį tarp Verkių ir Valakampių, rašo „Lietuvos žinios“.

Kitų metų pradžioje prasidės Vilniaus oro uosto terminalo remontas (64)

Dėl orlaivių tako rekonstrukcijos neveikiantis tarptautinis Vilniaus oro uostas į normalias vėžes turėtų grįžti rugpjūčio 18-ąją, tačiau rugsėjį bus paskelbti naujos pertvarkos – šįkart terminalo – planai, rašo „Lietuvos rytas“.

Vilniuje viduryje pėsčiųjų perėjos atsivėrė smegduobė (144)

Vilniuje, Taikos gatvėje, viduryje pėsčiųjų perėjos atsivėrė smegduobė.

Vilniuje sutriko troleibusų eismas (10)

Vilniuje dėl eismo įvykio sutriko troleibusų eismas, todėl kai kurie troleibusai keičia savo maršrutus.