Viešoji įstaiga „Saugus ratas“ ir Lietuvos žurnalistų autoklubas surengė jau antrąjį automobilių ekonominį žygį „Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais“, kuriame 303 km maršrutą reikėjo įveikti mažiausiomis degalų sąnaudomis.
Automobilių ekologinio žygio nugalėtojas "Smart Fortwo" ekipažas
Antrąją absoliučios įskaitos vietą, nusileidęs „Smart Fortwo“ ekipažui, iškovojo „Renault Clio“ su turbodyzeliniu varikliu važiavęs Ąžuolo Žadeikos ir Viktorijos Zujevaitės ekipažas, 100 km keliui sunaudojęs 3,8 litro dyzelino. Automobilių entuziastas Ą. Žadeika sutiko papasakoti apie taupaus važiavimo ypatumus.

Kaip jums pavyko pasiekti tokį rezultatą?

- Pirma, tai nuopelnas gamintojo, sukūrusio tokį ekonomišką variklį. Antra, reikia važiuoti prognozuojant kelią priekyje, t. y. numatyti, kada automobiliui reikės stoti, kada neįsibėgėti, be to, pašėlusiai naudoti paties automobilio inerciją.

Koks buvo vidutinis jūsų kelionės greitis?

- Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad apie 73 km/h.

Jūs važiavote 303 km per Lietuvą ir greitkeliais, ir žvyrkeliais?

- Teko ir greitkeliais važiuoti, nes laikas ribotas. Pastovėjome ir spūstyse, ypač prie Kauno, kur vyko arimo čempionatas. Pastovėjus atostradose teko pavažiuoti ir 110 km/h greičiu, o užmiestyje daug kur teko laikyti maksimalų 90 km/h greitį.

- Sakoma, kad labai svarbu kietai pripūsti padangas, jeigu nori ekonomiškai važiuoti. Ar tikrai taip?

- Taip, kuo mažiau oro padangose, tuo didesnis pasipriešinimas, tačiau mes savo automobiliuko nepūtėme, nes labai stipriai pripūstos padangos tai nėra labai saugus važiavimas. Juk gamintojas yra numatęs slėgį padangose, jų plotį ir kt.

Sakėte, kad svarbiausia numatyti važiavimo perspektyvą. Į ką jūs kreipėte dėmesį?

- Kreipėme dėmesį į tai, ką daro automobilis priekyje, į šviesoforo signalus. Tokiu atveju automobiliukas, tiesiog nenaudodamas variklio, laisva pavara gali riedėti. Mano nuomone, tą reikia daryti kiekvieną kelyje: taip sutaupoma ne tik degalų, bet ir gamta neteršiama be reikalo. Taip pat nereikėtų naudoti stabdžių nereikalingose vietose, neįsibėgėti iškart. Taip tikrai daug galima sutaupyti.

Toks taupus važiavimas įsivaizduojamas užmiesčio keliuose, o kaip jūs pritaikote tuos įgūdžius mieste vairuodamas?

- Žinoma, pritaikau ir kasdienybėje. Nors mano siela, kaip aš sakau, yra sportiška, bet važinėdamas po miestą, darbo reikalais, visada gali pritaikyti. Galima, aišku, važiuoti labai greitai iki šviesoforo, paskui sustoti ir stovėti, o galima ir tiesiog atleisti akseleratorių ir riedėti truputį lėčiau, nes pats nuvažiavimo laikas iki taško B nesiskiria.

O kaip su kitais eismo dalyviais? Jie gal bus nepatenkinti, kad jūs taip lėtai riedate iki šviesoforo. Ar susiduriate su tokiomis situacijomis?

- Su tokiomis akivaizdžiomis susidurti neteko. Keliai Lietuvoje gana geri, juose galima apsilenkti, o jeigu erzinami kiti eismo dalyviai, ir man tenka skubėti. Tikrai nesakau, kad aš visada važiuoju lėtai ir remiuosi vien ekonomija – kartais iš tikrųjų tenka paskubėti.

Mieste, kai patenkate į srautą, turbūt pamirštate taupumą. Jau tada turbūt reikia važiuoti taip, kaip srautas neša?

- Jei mes persistengtume važiuodami ekonomiškai, dar labiau trukdytume srautui, nuvažiavimo į tašką laikas labai stipriai pailgėtų, o tokiu atveju stipriai padidėtų ir aplinkinių automobilių kuro sąnaudos, ir pablogėtų ekologinė situacija. Stengiamės, aišku, su visu srautu.

Jūs kalbate taip, lyg greitis jums nebūtų patrauklus dalykas. Ar mėgstate greitį?

- Man labai patinka greitis, todėl aš ir užsiimu automobilių sportu. Bet tam skirtos tam tikros vietos ir tam tikras laikas: kada automobilis yra įrengtas būtent pagal saugos reikalavimus, jis turi saugos diržus ir saugos lankus, kada yra užtverta trasa, kada tu nerizikuoji kitų žmonių gyvybe. Aš labai vertinu saugumą – savo ir aplinkinių. O greitį labai mėgstu, bet ne gatvėse.

Jei jūs važiavote taupiai, neviršijote greičio, stengėtės išnaudoti automobilio inerciją, gal tai ir yra pagrindinė saugaus važiavimo priežastis?

- Jeigu mes važiuojame analizuodami situaciją, leistinu greičiu, judame daug saugiau, nei bandydami nuvažiuoti greičiau iki taško. Taigi jei važiuoji saugiai, važiuoji ir taupiai.

Ar tokia 303 km kelionė varginanti?

- Tikrai negaliu teigti, kad buvau išsekęs, nes, kaip ir kiekvienos varžybos, tai yra azartas, adrenalinas. Ralio varžybose svarbu greitis, o čia – važiavimas taupiai.

„Ne vienas kelyje“ – per „Žinių radiją“ kiekvieną darbo dieną 6.30 val., kartojama 7.30, 16.15 ir 18.30 val.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (26)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (130)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (11)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Top naujienos

G. Paluckas rėžė koalicijos partneriams: reikia ne naikinti, o kurti (73)

Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas sukritikavo penktadienį...

Kiek studentai mokės už butus Vilniuje (45)

Rugpjūtis ir rugsėjis tradicinis būsto nuomos pikas miestuose, kuriuose yra aukštosios mokyklos....

Laukiniai reklamos vakarai: feisbuko žvaigždėms – savos taisyklės (50)

Praėjusią savaitę nuskambėjusi istorija, kai Lietuvos bankas viešai pabarė feisbuko...

Kraupi moters išpažintis: brolis pirma pardavė kiemo draugams, o toliau prievartavo pats (141)

Nuo savo praeities ji bėgo ilgai ir baisią paslaptį slėpė ir nuo mylimųjų, ir nuo vaikų,...

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (33)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

(Ne)laimingoji turistė išgyveno jau trečiąją teroro ataką (5)

Po Europą keliaujanti jauna Australijos pilietė buvo įvykių epicentre, kai teroristai surengė...

Kas nutinka, kai po žeme sprogsta atominė bomba (3)

Egzistuoja daug būdų, kaip žemėje iškasti milžinišką duobę, tačiau neabejotinai pats...

Ar tai jau ženklas? „Valstiečių“ ministerijoje atsirado postas buvusiai V. Tomaševskio bendražygei (92)

Žemės ūkio ministro, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) atstovo Broniaus...

Dvejus metus laukta „Karklė“ prasidėjo: festivalininkai į linksmybes neskuba (9)

Penktadienio vidurdienį festivalis „ Karklė “ pagaliau atvėrė vartus. Ir nors palapinių...

Turistai iš JAV ir Vokietijos atvyksta į Lietuvą dėl neįprastos pramogos (10)

Jeigu artimiausią sekmadienį ir pirmadienį – rugpjūčio 20 dieną Vilniuje ir rugpjūčio 21...