Žaliasis keleivinis orlaivis

Naujasis keleivinis orlaivis CS300 yra tyliausiai veikiantis orlaivis savo klasėje ir yra vadinamas žaliuoju dėl gamintojų pastangų mažinti aplinkos taršą. Pavyzdžiui, anglies dioksido emisija sumažinta net 20 proc.

Naujasis C serijos „Bombardier‘ius“, talpinantis iki 160 keleivių, 25-iais daugiau nei jo pirmtakai, pasižymi itin moderniu interjero dizainu – platesni langai, erdvesnės sėdynės, bei universalus, atmosferinis apšvietimas.

Nors mažesniems lėktuvams neįprasta, šio modelio lėktuvų kiekvienoje eilėje įmontuoti ekranai, todėl net trumpųjų reisų skrydžiuose, keleiviai turės galimybę matyti skrydžio informaciją, bei paįvairinti skrydį žiūrėdami trumpus filmukus.

Nors lėktuvas nėra labai didelis ir bus naudojamas artimesniems reisams, pilnu baku orlaivis nuskristų iki 5500 km, pavyzdžiui, atstumą nuo Paryžiaus iki Bankoko.

„Bombardier“, į rinką išleidę naująjį modelį, ketina užimti pusę (3500 lėktuvų) komercinės aviacijos rinkos, per ateinančius kelerius metus ir pasiekti 7000 lėktuvų ribą iki 2034 m. Tai, žinoma, labai optimistiškas, kompanijos sau išsikeltas tikslas, vertinant tai, kad aviacijos rinkoje veikia tokie gigantai kaip „Airbus“ ir „Boeing“. Kita vertus, kanadiečiai pristato save kaip novatoriškus gamintojus, atsižvelgiančius į pasaulio aktualijas, didelį dėmesį skiriančius aplinkosaugai, o tai gali pasirodyti patrauklu daugeliui užsakovų.

Vienas pirmųjų naujojo modelio „Bombardier“ CS300 lėktuvo užsakovų -
latvių aviakompanija „Air Baltic“, todėl orlaivis pirmą kartą viešumoje buvo pristatytas būtent su šios kompanijos logotipais. Įsigyti orlaivį planuoja ir kelios kitos didžiosios Europos aviacijos kompanijos, viena iš jų – Šveicarijos oro linijos „SwissAir“.

Kur gimsta „Bombardier“ lėktuvai


Besidomintiems aviacija orlaivio „Bombardier“ CS300 pristatymas buvo bene laukiamiausias metų įvykis. Į pristatymą buvo pakviesti ir garsūs aviacijos apžvalgininkai iš Vokietijos, Skandinavijos ir Baltijos šalių.

Žurnalistai turėjo progą apsilankyti pagrindinėje „Bombardier“ būstinėje, kurioje ir buvo pristatytas naujasis orlaivis.

Ji įsikūrusi sename oro uoste, Mirabelėje, viename iš Monrealio rajonų. Vietinė valdžia šį, tuomet vienintelį miesto oro uostą, planavo leisti naudoti keleivius gabenančioms oro linijoms. Visgi projektas pasirodė nesėkmingas, kadangi oro uostas yra pernelyg nutolęs nuo didmiesčio. Taip „Mirabel“ valdos atsidūrė didelių krovininių kompanijų bei „Bombardier“ rankose.

Orlaivių gamyklą sudaro keli didžiuliai pastatai, kuriuose dirba didžioji dalis kompanijos darbuotojų, bei milžiniški angarai, skirti tiek lėktuvams saugoti, tiek jų dažymui skirtingais atspalviais, pagal individualius klientų poreikius.

Bene didžiausias teritorijoje stūksantis pastatas yra vieta, kur gimsta patys „Bombardier‘iai“. Tai milžiniškoje, futbolo stadiono dydžio, erdvėje esantis lėktuvų fabrikas, kuriame jie įgauna savo galutinę formą.

Lėktuvas surenkamas per 36 dienas, pradedant nuo mažiausių detalių - konstrukcinių korpuso blokų montavimas, sėdynių įrengimas. Baigiama, kai lėktuvas įgauna visiems gerai žinomą pavidalą ir išrieda į dažymo angarą.

Prie kiekvieno lėktuvo griaučių zuja dešimtys darbuotojų, vieni gabena detales, prižiūri robotus, montuojančius konstrukcijas, kiti, prisitvirtinę virvėmis, tysančiomis nuo fabriko stogo, lyg kosmonautai, šokinėja iš vienos korpuso pusės į kitą, kažką tikrindami, retkarčiais, kaip įprasta Kvebeko regionui, prancūziškai surikdami kolegai, dirbančiam lėktuvo salone.

„Bombardier“ kompanijos pavadinimas kilęs iš jos įkūrėjo, Kanados prancūzo – Joseph-Armand Bombardier, pavardės. Jis, būdamas vos 19 metų, 1936m. įgyvendino savo svajonę - sukurti mašiną, kuri galėtų važiuoti ant sniego. Taip gimė sniegomobilis ir viena didžiausių pasaulyje gamintojų, tiekiančių orlaivius bei traukinius, sukurianti 65 tūkst. darbo vietų ir įnešanti 8.40mlrd eurų į Kanados BVP.

Imituoklyje – lyg tikrame lėktuve

„Bombardier“ glaudžiai bendradarbiauja su didžiausiu pasaulyje imituoklių gamintoju „CAE“. Neseniai kompanija sukūrė ir C serijai skirtą imituoklį, kurį netrukus išplatins kitose valstybėse. Europos aviakompanijų atstovai, turės galimybę siųsti savo darbuotojus į Frankfurtą (Vokietija), kur bus įrengtas vienas iš minėtų imituoklių.

Šie, kambario dydžio prietaisai, yra skirti apmokyti pilotams bei inžinieriams, dirbantiems su C serijos „Bombardier“ lėktuvais.

Naudojantis imituokliu galima pasirinkti galybę skirtingų scenarijų - avarinis nusileidimas nustojus veikti varikliams, esant stipriai turbulencijai ar leidžiantis ant vandens. Imituoklyje esanti piloto kabina yra tiksli C serijos lėktuvų kopija, o technologija, taikoma kuriant imituoklį, yra tokia pažangi, kad būdamas jo viduje, jautiesi lyg staiga atsidurtum 11. 000 km aukštyje kur nors virš Niujorko. Darbuotojai, prižiūrintys imituoklius, turi imtis specialių atsargumo priemonių, nes rizika prarasti orientaciją, apsvaigti ar susižeisti labai didelė dėl realumo faktoriaus.

„CAE“ kompanijos imituokliai yra plačiai pripažinti aviakompanijų, įdarbinančių pilotus, ir aktyviai bendradarbiauja ruošiant kadetus. Tokia praktika pasirodė esanti daug našesnė ir saugesnė negu kursai, kuriuose naudojami tikri lėktuvai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)