Miesto politikai mėnesio pabaigoje vėl teiks rekomendaciją sudaryti laikinas sutartis su privačiais vežėjais, kad į gatves pagaliau grįžtų mikriukai. Tačiau vežėjai ir šiose sutartyse įžvelgia jiems nepalankių ar net keistų sąlygų.
© "Sekundė"

Panevėžio privačių vežėjų asociacijos „Maršrutas“ vadovas Laimas Valavičius vakar „Panevėžio balsui“ sakė nieko gero naujoje sutartyje neįžvelgiantis. „Daug nesąmonių prirašyta“, – tiesmukas, kaip visada, buvo verslininkas.

Jo teigimu, dabar miesto Tarybos komitetų svarstymui pateiktoje sutartyje, kurią bus siūloma laikinai pasirašyti privatininkams, yra daug nekonkretumo. Be to, kai kuriose jos sąlygose L. Valavičius įžvelgė panašumo į tas sąlygas, kurios neseniai buvo skųstos teismui. Vežėjų asociacijos vadovo manymu, tai greičiau vienos šalies sudaryta sutartis, primetant kitai šaliai savas sąlygas.

„Tai gumos tempimas, – piktinosi L. Valavičius. – Pasakytų tiesiai – nebedirbate, tai ir nebedirbtume!“

Asociacijos vadovui, kaip ir anksčiau, atrodo nesuprantama, kodėl šiuo klausimu reikia Tarybos sprendimo.

„Nuo kada administracijos direktorės įsakymus svarsto Tarybos komitetai? Administracijos direktorė nuo savęs naštą numeta merui“, – įsitikinęs L. Valavičius, negailėjęs karčių žodžių Savivaldybės administracijos vadovei Kristinai Vareikienei.

Keistas verslininkui pasirodė ir Savivaldybės įsipareigojimas sutartimi užtikrinti tinkamą miesto gatvių, tiltų priežiūrą. L. Valavičiaus įsitikinimu, šiuo punktu Savivaldybė įsipareigoja atlikti tai, ko negali, – tiksliau, neturi lėšų. „Visi prisimename, kas dėjosi gatvėse praėjusią žiemą, kiek duobių jose“, – neslėpė ironijos vežėjų asociacijos galva.

Tikisi, kad karas baigsis

Vakar privatūs vežėjai vėl atvyko pas miesto valdžią dėl sutarčių sudarymo su jais.
Iki rugsėjo pradžios vežėjai dirbo pagal 2008 metais parengtas sutartis. Pasak Panevėžio vicemerės Gemos Umbrasienės, jose sąlygos buvo daugmaž vienodos tiek jiems, tiek Panevėžio autobusų parkui. O dabar atsiranda daugybė papildomų reikalavimų. Pavyzdžiui, vienas jų – Savivaldybė gali nuspręsti pakeisti maršrutą, jeigu vežėjas su tuo nesutiks, po kurio laiko jam bus panaikintas leidimas. Privatininkai įžvelgia nemenką grėsmę, kad šia sutarties sąlyga gali būti piktnaudžiaujama. „Ir aš tokią grėsmę įžvelgiu – bent jau galimybę“, – sakė vakar ir G. Umbrasienė. Tad, anot mero pavaduotojos, Savivaldybės Jungtinė frakcija rengiasi pasiūlyti alternatyvą: sutartis palikti tokias, kokios buvo parengtos prieš porą metų. Žinoma, su pakeitimais, jei to reikalauja įstatymai. 


Vicemerės manymu, tai laikinos sutartys, galiosiančios ne ilgiau kaip dveji metai, tad būtų logiška palikti tokias pačias, kokios galiojo iki rugsėjo, ir sudaryti vienodas sąlygas. „Mano įsitikinimu, miestui reikia ir didelių, ir mažų autobusų. Artėja tamsusis metų laikas – keleiviai dar labiau pyksta, kai reikia laukti“, – sakė G. Umbrasienė. 


Be to, ji tikisi, kad per ateinančius porą metų Savivaldybei pagaliau pavyks baigti šiuos karus su privačiais vežėjais ir bus sukurta vieninga keleivių gabenimo schema. Tai, jos manymu, turėtų būti visų suinteresuotų pusių sprendimas.

Nieko naujo

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vyriausioji specialistė Ina Urbonavičienė teigė, kad sutartis Tarybai teikiama kaip priedas prie rekomendacijos administracijos direktorei K. Vareikienei sudaryti laikinas sutartis. Be to, ji nėra galutinė ir gali keistis. 


I. Urbonavičienės teigimu, sutartis pateikiama tam, kad politikai matytų, kas numatyta dėl tvarkaraščių, leidimų ir kt. Jos tikinimu, ne visi politikai supranta, kas vyksta – vienam prireikia informacijos apie grafikus, kitam dar kažko. „Regėdami sutartį, politikai matys, kuo įsipareigoja abi pusės“, – aiškino vyriausioji specialistė, rengianti dokumentus Tarybai. 


I. Urbonavičienės teigimu, palyginti 2008 metų sutartį su dabar siūloma, labai daug kas nesikeičia – esą tik smulkiau surašyti Savivaldybės ir vežėjų įsipareigojimai, teisės, funkcijos.
„Viskas paimta iš galiojančių teisės aktų – nieko naujo“, – patikino specialistė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (6)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (9)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (66)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (259)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Už mokesčių mokėtojų pinigus – kelias į niekur (82)

Kėdainių rajono pakraštyje esančiame Miegėnų kaime verda aistros – gyventojai nesuvokia, kam...

Top naujienos

Vaizdas pro langą į Europą: Baltijos regionas Kremliui – tik viena jo baisios strategijos detalė (15)

Su rusų ekonomistu, žurnalistu Dmitrijumi Travinu DELFI susitiko Europos universitete Sankt...

Paėmusieji būsto paskolas viliojami galimybe sutaupyti nemenką sumą (5)

Tūkstančiai šalies gyventojų įsigydami nuosavą būstą skolinosi pinigų iš bankų....

Azija kuria savo pasaulio tvarką (5)

Pastaruoju metu daug pasakyta apie tai, kaip Donaldo Trumpo administracijos politika kertasi su tuo,...

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (11)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (235)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Geriausi pusryčiai norintiems sulieknėti (1)

Norintys mesti svorį gali lengviau atsikvėpti – šį kartą nereikės valgyti nieko neįprasto. Ir...

Atlikėjas iš P. Afrikos GSLIM žmoną ir ramybę rado Lietuvoje: dar visai neseniai ten mūsų santykiai būtų buvę nelegalūs (4)

Pusę metų Lietuvoje gyvenantis dainininkas iš Pietų Afrikos GSLIM (Gabriel Sweet Life In Music)...

Sezoninį darbą pasirinko dėl neįprastos priežasties: šis įdarbinimas buvo pats svarbiausias (17)

Dauguma jaunuolių sezoninį darbą renkasi dėl paprastų priežasčių, vieni nori užsidirbti...

Eksperimentas: 7 absoliutaus pritarimo vyrui dienos (24)

Kas bus, jei ištisą savaitę pamėginsime pritarti bet kokiam vyro sprendimui? Eksperimentas, kurį...

Tris kartus už nuosavus tvirtesni dantys – per parą (58)

„ Dantys per vieną valandą – dantys vienai valandai“, – anksčiau ironizuodavo...