Už metinį leidimą - 1250 Lt

Už vienkartinį leidimą įvažiuoti į senamiestį siūloma rinkti 10 Lt mokestį, atsiskaitant grynaisiais. Įsigijus specialią kortelę ir susimokėjus iš anksto, mokestis sumažėtų iki 5 Lt, o metinis leidimas atsieitų 1250 Lt (taksi automobiliams jis kainuotų perpus mažiau – 625 Lt).

Metinis leidimas su 95 proc. nuolaida kainuotų 60 Lt – jį galėtų įsigyti senamiesčio gyventojai, vairuotojai su judėjimo negalia, policija, ugniagesiai, šiukšlių išvežimo, dujų, vandens ir nutekamųjų vandens bei elektros tinklų avarinės tarnybos. Ši kategorija esą mokėtų tik už įrenginį, pakeliantį užtvarus. Viena šeima galėtų gauti tris tokius įrenginius.

Nuolaidos žadamos ir autobusų, elektrinių ar hibridinių transporto priemonių vairuotojams. Rinkliava negaliotų dviratėms transporto priemonėms (motociklams, motoroleriams, mopedams). Mokestis būtų renkamas bet kuriuo paros ir savaitės metu.

Iš viso būtų įrengti aštuoni užtvarai, pro kuriuos įvažiuojant į senamiestį reikėtų mokėti, - Bazilijonų, L. Stuokos-Gucevičiaus, Trakų, Latako, Universiteto, Totorių, Islandijos ir Subačiaus gatvėse.

Preliminariais skaičiavimais, įrengti užtvarus kainuotų iki 2,5 mln. Lt. Tikimasi, kad iš mokesčio kasmet būtų surenkama 8 mln. Sistemą turėtų administruoti savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos".

Tarybos nariai stebėjosi, kodėl norima apmokestinti specialiąsias tarnybas ir senamiestyje dirbančius menininkus, kuriems reikia dažnai atvykti į repeticijas ar pasirodymus.

Be to, posėdyje nuskambėjo siūlymas pinigus rinkti ne įvažiuojant į senamiestį, o išvažiuojant. Taip esą būtų galima diferencijuoti apmokestinimą, atsižvelgiant į tai, ar vairuotojas tik pervažiuoja teritoriją, ar atvažiuoja visai dienai.

Žada pigesnį parkavimą

Vairuotojams, susimokėjusiems už įvažiavimą į senamiestį, esą pigiau atsieitų automobilio stovėjimas. Pirmą ir antrą valandą mokestis sumažėtų 1 Lt, trečią – 2 Lt. Valdžia žada dar šį pusmetį skelbti 7 automobilių aikštelių įrengimo konkursus, kad nenorintys mokėti galėtų jose palikti savo mašinas.

Įvedus rinkliavą norima sumažinti tranzitinį eismą per senamiestį, kuris yra įrašytas į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą. Per dieną į šią teritoriją įvažiuoja per 43 tūkst. mašinų (piko metu jų būna 4 tūkst. per valandą). Maždaug pusė automobilių važiuoja tranzitu.

"Tai yra tranzitinis transportas, kuris naudos neduota", - trečiadienį tarybos posėdyje sakė „Susisiekimo paslaugų" direktorius Vaidotas Antanavičius.

Be to, norima mažinti užterštumą ir triukšmą, skatinti žmones vaikščioti pėsčiomis ar naudotis viešuoju transportu, padaryti senamiestį saugesnį ir patrauklesnį gyventojams bei svečiams, sukurti erdves be automobilių, kuriose „darniai sugyventų ir pėstieji bei dviratininkai“, pagerinti sąlygas spec. tarnybų transportui.

Gyventojams mokestis nepatiktų

Vilniuje rinkliava už įvažiavimą į senamiestį galiojo maždaug pusantrų metų nuo 1994-ųjų. Diskusijos dėl tokios pačios 1 Lt (vėliau – galbūt 5 Lt) rinkliavos užvirė ir prieš trejus metus. Mokestis esą būtų leidęs per parą surinkti apie 100 tūkst. Lt, bet šios minties buvo atsisakyta.

Apie galimybę apmokestinti įvažiavimą į senamiestį prabilta prieš kelis mėnesius. Tokia rinkliava buvo įtraukta į "Susisiekimo paslaugų" pateiktus pasiūlymus, kaip gelbėti sostinės viešojo transporto sistemą nuo bankroto.

Pernai pavasarį įmonės atliktos beveik 1,5 tūkst. vilniečių apklausos rezultatai atskleidė, jog jie skeptiškai vertina rinkliavos tikslą.

Paklausti, ar mokamas įvažiavimas į senamiestį sumažintų spūstis Vilniuje, tik 36 proc. atsakė teigiamai, 52 proc. – neigiamai, 12 proc. neturėjo nuomonės.

Respondentų įsitikinimu, spūstis galėtų sumažinti didesnis mokestis už automobilių stovėjimą (teigiamai atsakė 63 proc.).

Mokesčiai už įvažiavimą į senamiestį renkami ne vienoje Europos sostinėje, pavyzdžiui, Londone, Stokholme.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją