Palikus automobilį Vilniaus centre už valandą tenka mokėti nuo lito iki 3 litų. Tačiau tokie įkainiai vairuotojų negąsdina. 2006-aisiais už automobilių stovėjimą mokamose vietose surinkta 7,7 mln. litų, o po metų – milijonu daugiau. Nors kasmet pinigų už automobilių stovėjimą surenkama vis daugiau, naujų stovėjimo vietų rengti valdininkai neskuba.
Parkingas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
„Senamiestis tiesiog dūsta nuo automobilių pertekliaus, o siauros gatvelės kartais tampa neišvažiuojamos. Atvykusiems turistams tenka briste bristi pro transporto priemones“, – padėties sudėtingumo neslėpė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Automobilių stovėjimo priežiūros skyriaus viršininkė Daiva Kaminskaitė.

Rasti net ir mokamą vietą automobiliui Senamiestyje ar kitose centrinėse gatvėse darosi itin sunku, todėl atsiranda ir begalės pažeidėjų.

„Senamiestyje automobiliai statomi ir ant šaligatvių, ir po sustoti draudžiančiais ženklais, ant pėsčiųjų perėjų. Mums nebeužtenka pajėgų sudrausminti vairuotojus“, – pripažino Automobilių stovėjimo priežiūros skyriaus viršininkė.

Stabdo kaina

Vilniaus valdžia nebe pirmus metus raginama statyti naujų daugiaaukščių arba požeminių aikštelių. „Buvo planuojamas visas aikštelių žiedas aplink centrinę miesto dalį, tačiau planai taip ir liko neįgyvendinti“, – sakė savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ transporto ekspertas Vidualdas Valeika.

Pasak jo, aikštelių statybą esą stabdo kaina. Įrengti vieną stovėjimo vietą kainuoja apie 30–50 tūkst. litų. Tai būtų ne bėda – daug brangiau atsieina žemės sklypai, juolab kad laisvų plotų aplink miesto širdį beveik nėra.

Pritraukti investicijų sunku ir dėl to, kad grąžos tektų laukti dešimtmečius. Tai atbaido privačius investuotojus. „Be to, atsiradus naujų aikštelių, į miesto centrą suplūstų dar didesnis automobilių srautas, ko dabar siekiama išvengti“, – tikino D.Kaminskaitė.

Jau dabar tūkstančiui vilniečių tenka 550 automobilių. Skaičiuojama, kad iki 2015-ųjų šis skaičius pasieks 600. „Taip sparčiai augant transporto priemonių skaičiui, nespėjame nei tiesti kelių, nei statyti stovėjimo aikštelių. To padaryti neįmanoma, todėl mūsų tikslas – atlaisvinti gatves nuo stovinčių automobilių“, – tikino V.Valeika.

Trūksta politinės valios

Vis dėlto atrodo, kad automobilių srautų ir jų valdymo reikalas nesprendžiamas ne dėl ekonominių ar projektavimo problemų, o dėl visai kitų priežasčių. Vilniaus valdžia iki šiol negali apsispręsti, kas geriau: riboti automobilių srautą į Senamiestį ar statyti daugiau aikštelių. Vienintele automobilių srauto ribojimo priemone tapo didinti mokestį už stovėjimą, o rimtesnių sprendimų – tarkime, mokamo įvažiavimo į Senamiestį, kaip tai padaryta Rygoje, – imtis nesiryžtama.

Ekspertai pripažįsta, kad norint pagerinti padėtį, reikia imtis skubių priemonių. „Esame aklavietėje. Aikštelių projektai, Senamiesčio užtvėrimas, dviračių takai – visi pasiūlymai ir studijos pateikti miesto tarybai, tačiau jau 10–15 metų juda vangiai. Jei nestatome aikštelių – mes kalti, kad nieko nedarome, jei statome – tai mūsų strateginė vizija neteisinga“, – apgailestavo V.Valeika.

Vis dėlto patvirtintame Vilniaus bendrajame plane numatyta, kad vienas prioritetinių tikslų yra sumažinti gatvėse stovinčių automobilių skaičių. Norėta iki 2008-ųjų pabaigos įrengti dvi požemines aikšteles: vieną J.Lelevelio gatvėje prie Operos ir baleto teatro, o kitą – Naugarduko gatvėje. Tačiau iki šiol statybos nepradėtos, matyt, ir vėlgi planai liks tik popieriuje.

„Trūksta ne projektų ar planų. Pasigendame politinės valios. Uždraudęs stovėti Senamiestyje ar pakėlęs stovėjimo kainą, tikrai nepelnysi politinės šlovės, todėl darbai „buksuoja“, – priežastis vardijo V.Valeika.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (23)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (258)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (21)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (11)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (130)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (44)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (23)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1136)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (6)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (323)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (3)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (14)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...