Mažiau mokamų magistralinių kelių ruožų

 (9)
Trečiadienį įsigaliojęs susisiekimo ministro įsakymas „Dėl vinječių formos, jų reikalavimų, įsigijimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ vežėjams buvo kaip ilgai lauktas lietus. Šiuo įsakymu pasikeitė mokamų kelių ruožai – nuo šiol vairuotojai Lietuvoje galės naudotis ilgesniais neapmokestintų magistralinių kelių ruožais. Užpernai už važiavimą magistraliniais keliais nesumokėjus kelių naudotojo mokesčio į biudžetą buvo surinkta 365 tūkst. Lt baudų. Kai kur tokias rinkliavas logiškai būdavo sunku paaiškinti. Tie komercinio transporto vairuotojai, kurie tuose ruožuose mokėdavo kelių mokestį, nuo šiol gali būti ramūs – pavyks sutaupyti.
Mažiau mokamų magistralinių kelių ruožų
© A.Didžgalvio nuotr.

Ginčai dėl kelių vinječių pernai netilo visoje Lietuvoje. Komercinių transporto priemonių vairuotojai labiausiai piktinosi tuo, kad kelių vinjetę reikia pirkti net tada, kai magistraliniu keliu važiuoji vos kelis šimtus metrų. Kitos išeities jie neturi. Individualios A. Telmento įmonės savininkas Artūras Telmentas sako, kad seniau situacija buvo nelogiška: „Pavyzdžiui, išvažiavus iš Laisvosios ekonominės zonos „Pegeot 205“ automobiliu, kuris sveria 1 t ir yra M1 kategorijos, ir įvažiavus į Jakų žiedą, reikėdavo turėti vinjetę, o mikroautobusui su 9 sėdimom vietom, kurio bendroji masė 2,8 t, nereikėdavo. Tikimės, kad po naujojo ministro įsakymo situacija pagerės“.

VKTI Klaipėdos regiono departamento direktorius Romas Valevičius irgi pripažįsta, kad problema buvo opi: „Klaipėdoje problema dėl kelių vinječių, ypač tada, kai važiuojamas trumpas atstumas, buvo labai plačiai aptarta. Išvažiavę iš Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) ir įvažiavę į Jakų žiedą, komercinių transporto priemonių vairuotojai turėjo mokėti kelių naudotojo mokestį net tada, jei šiuo keliu važiuodavo itin trumpą atstumą. Nuo vakar visu aplinkkeliu galima važiuoti be vinjetės, taigi problema išspręsta“.

Vairuotojui iš Klaipėdos, ponui Arimantui, prieš keletą mėnesių, kai šis susisiekimo ministro įsakymas dar nebuvo įsigaliojęs, irgi buvo skirta 900 Lt bauda: „Važiavau ne daugiau kaip pusantro kilometro link Palangos. Aš nesutikau pasirašyti ant dokumentų. Buvau pakviestas į VKTI Klaipėdos skyrių, ten pasakiau, kad susitiksime teisme. Iki šiol baudos nemokėjau ir jokių laiškų iš jų nesu gavęs. Dabar, kai tvarka pasikeitė, tai gal bus geriau, mažiau baudų“.

Anot vairuotojo, keista atrodo tai, kad ženklas stovi Jakų žiede, o reikia mokėti nuo A13 11,3 km. „Toks ženklas gali suklaidinti. Mano galva, apačioje turėtų būti lentelė su nuododa už kiek kilometrų prasideda mokamas kelias“, - svarsto Arimantas.

Pakeisti mokamų kelių ruožai pagal naująjį įstatymą:

A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (10–304,5 km);

A2 Vilnius–Panevėžys (12–132,7 km);

A13 Klaipėda–Liepoja (11,3–24,77 km; 26–45,15 km).

Vairuotojai Klaipėdoje gali nebebijoti Muitinės departamento Mobiliosios grupės pareigūnų, nes jie, pagal naująjį susisiekimo ministro įsakymą, Jakų žiedu iki sankryžos į Kretingą gali važiuoti nemokamai.

www.cargonews.lt
Registruoti (0) Anonimiški (9)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Ties Kaunu – kilometrinė spūstis (36)

„Kas vyksta Kaune“ skaitytojai praneša, kad dėl prasidėjusio tilto per Jiesios upę remonto ribojamas transporto eismas ties Išlaužo gyvenviete.

Po „Air Lituanica“ griūties: kas nutiko su bilietų kainomis? (70)

Lygiai prieš savaitę iš rinkos pasitraukusi oro bendrovė „Air Lituanica“ sujaukė kai kurių krypčių skrydžių kainas. Kai kurie kelionių lėktuvu pardavėjai pastebi, kad kainos tam tikromis kryptimis yra gerokai didesnės.

Tarė galutinį žodį dėl Laisvės alėjos (114)

Kaune kilo audringos diskusijos kai pasigirdo planai, jog po rekonstrukcijos Laisvės alėjoje bus leidžiamas automobilių eismas. Naujoji Kauno valdžia paskelbė, jog šios kalbos neturi jokio pagrindo – automobilių Laisvės alėjoje nebus, kaip ir iki šiol centrinė gatvė bus skirta pėstiesiems ir dviratininkams. Tiesa, ir toliau išlieka vienas opiausių klausimų – rekonstrukcijos finansavimas.

Atriš rankas naudoti bepiločius Lietuvoje (33)

Filmų ir reklamų filmavimas užima bene pusę bepiločių orlaivių rinkos, tačiau jų kūrėjai ragina išnaudoti daugiau šių prietaisų potencialo – bepiločius pasitelkti krašto apsaugoje, žemės ūkyje.

Gudrybė, padėsianti surasti pigius lėktuvo bilietus (127)

Kaip paprastai užsakote lėktuvo bilietus? Per kelionių agentūrą? O gal tiesiogiai konkrečios aviakompanijos puslapyje? O ar žinojote, kad aviakompanijų puslapiuose yra šimtai pigių bilietų, kurie yra „paslėpti“ ir aviakompanijos klientams jų nerodo?