Artimiausiu metu Seime numatoma svarstyti Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės įstatymo naująją redakciją. Projekte numatoma, kad jam įsigaliojus smarkiai išaugs privalomojo draudimo suma, o įmokos nebus reglamentuojamos ir jas nustatys pačios draudimo bendrovės.
Algimantas Križinauskas
© ELTA
Todėl prognozuojama, kad, padidėjus draudimo sumoms, išaugs ir draudimo įmokos.

Privalomojo draudimo rinkos specialistų teigimu, didelis draudimo įmokų šuolis neprognozuojamas dėl egzistuojančios konkurencijos tarp draudimo bendrovių. Šiuo metu besidraudžiantis asmuo gali rinktis bet kurią iš 11-kos privalomojo draudimo sutartis siūlančių draudimo bendrovių.

"Kartelinis susitarimas tikrai neįmanomas, nes per daug yra subjektų. Pripažinkime tai. Jeigu būtų galėjęs, jis jau būtų įvykęs. Nors tai, aišku, ir antiįstatymiška. Vadinasi, susitarimas neįmanomas - konkurencija tikrai yra ir bus, ir išliks", - kalbėdamas apie prognozuojamą draudimo įmokų kainų kilimą, Eltą patikino Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės biuro direktorius Algimantas Križinauskas.

Per didelė įmokos kaina, pasak A. Križinausko, nenaudinga ir pačioms draudimo bendrovėms. Jeigu žmonės dėl šios priežasties negalės nusipirkti draudimo sutarties, natūralu, kad padidės neapsidraudusiųjų skaičius. Tokiu būdu, pasak biuro direktoriaus, bendrovės, nors ir imdamos didesnę kainą, turės mažiau klientų. Ir tai aktualu visoms be išimties rinkoje esančioms šios rūšies įmonėms.

"Jeigu ignoruojamos tos rinkos taisyklės, tai ji savo atsaką labai greitai duoda", - užtikrino A. Križinauskas.

Teoriškai įmokos turėtų padidėti, tačiau pasakyti, ar ženkliai, ar nežymiai, A. Križinausko teigimu, tiesiog neįmanoma. Dvi rimtos naujos rizikos - draudimo sumos ir poliso galiojimo teritorijos padidėjimas - tai priežastys, dėl kurių įmokos turėtų išaugti.

Vis dėlto, remdamasis Europos valstybių praktika, kai draudimo įmokų tarifas buvo liberalizuotas dar 1998 metais, biuro direktorius konstatavo, kad, pavyzdžiui, Vokietijoje, vidutinis žalos dydis sėkmingai didėja, o tarifas nuo to laiko nuolat mažėja.

"Nieko nepadarysi - rinka ims ir sustatys viską į vietas. Gal kas nors už 3 litus pardavinės draudimo polisą, o gal kas nors už 300 litų", - pašmaikštavo A. Križinauskas.

"Lietuvos draudimo" Transporto draudimo skyriaus viršininko Tomo Rudzkio manymu, nors realiai įmokos turėtų būti didesnės, tačiau arši konkurencija transporto privalomojo draudimo rinkoje neleistų vidutiniškai kainoms pakilti daugiau kaip 2 kartus, palyginti su 2002 metais galiojusiomis įmokomis.

"Žinant, kad draudimo rinkoje yra arši konkurencija, ir tendencijos yra daugiau į mažėjimo pusę negu į augimą, greičiausiai, šioks toks augimas vis tik bus, bet jis nebus toks, kuris atspindėtų realiai tai, kokią riziką sau prisiims draudikai", - Eltai sakė T. Rudzkis.

Pasak "Lietuvos draudimo" atstovo, atmetus kraštutinius atvejus (ypač didelės kubatūros automobiliai arba didesnės rizikos eismo dalyviai, pavyzdžiui, taksistai, kuriems standartiškai kainos dažnai kiek aukštesnės negu vidutiniškai kitam vairuotojui), draudimo įmokos dydis neturėtų viršyti 300 litų metams. Draudžiantis trumpesniam laikotarpiui, kainos bus atitinkamai mažesnės.

Eurointegracinėje Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės įstatymo redakcijoje numatoma draudimo suma asmeniui yra 500 tūkst. eurų (1,726 mln. litų) ir 100 tūkst. eurų (345,3 tūkst. litų) turtui.

Dabar bazinė draudimo įmoka lengviesiems automobiliams ir mikroautobusams, kuriuose yra ne daugiau kaip 8 vietos, nustatyta ne didesnė kaip 220 litų, krovininiams automobiliams - 375 litai, autobusams ir troleibusams - 350 litų, motociklams - 80 litų.

Seimo Ekonomikos komitetas, praėjusią savaitę turėjęs svarstyti šį įstatymo projektą, atsižvelgdamas į pateiktų pasiūlymų gausą, pasiūlė grąžinti jį iniciatoriams tobulinti.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno oro uosto direktorius: liūdime (111)

Po mėnesį trukusių rekonstrukcijos darbų atsidarius Vilniaus oro uostui, Kauno oro uosto...

Nuo penktadienio 88 ir 88N maršrutų autobusai vėl užsuks į Vilniaus oro uostą

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „ Susisiekimo paslaugos “ praneša, jog užbaigus Vilniaus...

„Ryanair“ skelbia aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius iš Vilniaus (9)

Europoje pirmaujanti aviakompanija „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius...

Į Vilnių sugrįžta skrydžiai (44)

Vilniaus oro uoste ketvirtadienį po rekonstrukcijos atidarytas kilimo ir tūpimo takas. Pirmasis...

Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams? (202)

Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (747)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (259)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (9)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (208)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (7)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...